Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ejka
#321824
Hallo allemaal

Wat kan ik mijn pup geven zodat zij wat makkelijker kan poepen. Ze heeft er ook last van als ik alleen maar kvv geef. Ze krijgt eerst vlees voordat ze een botje krijgt en dat is alleen nog kippennekken en lamsribben. Of een kip met botten. Op de dagen dat ze geen kvv krijgt geef ik haar een groentemix. Wat mij opvalt is dat ze niet echt veel drinkt.
Door Doedels
#321829
Hoi Ejka,
Met vers voer drinken honden een stuk minden dan met brokken. Vers voer bestaat uit ruim 60% vocht en in tegenstelling tot brokken zitten er geen bestanddelen in die dorst veroorzaken. Hart, lever en vet/olie werken laxerend.
Maar wat bedoel je precies met makkelijker poepen? Hoe poept jouw pup nu? Alle details graag! :P
Door Ejka
#321843
Wat ik bedoel is dat je haar echt ziet persen. Stukje lopen en dan weer persen. En ze krijgt voor de verhoudingen nog eerder te weinig als te veel bot. Omdat ik dat nog aan het opbouwen ben.
Door Ejka
#321847
Het varieert van donkerbruin naar lichtbruin. Afhankelijk wat ze gegeten heeft. Ik heb er nog niet zoveel orgaanvlees gegeven, omdat ze nog regelmatig kvv krijgt en ik er van uit ging dat dat wel voldoende is. Als ze bot heeft gegeten zie ik niet echt stukjes erin zitten.
Wat een lekker onderwerp he. ;)
Door Doedels
#321853
Ejka schreef: Het varieert van donkerbruin naar lichtbruin. Afhankelijk wat ze gegeten heeft.

Nou dat is helemaal OK, ze verteerd in ieder geval goed en er zit niet veel te veel bot in.
Ik heb er nog niet zoveel orgaanvlees gegeven, omdat ze nog regelmatig kvv krijgt en ik er van uit ging dat dat wel voldoende is.

Er zit inderdaad voldoende orgaanvlees in kvv, maar als jouw pup er moeite mee heeft kan je best tijdelijk wat meer geven tot dat ze alles weer onder controle heeft.
Wat een lekker onderwerp he. ;)
Ja, heerlijk onderwerp ;D Ik ben ook zo'n poep gluurder. Ik probeer de poep van mijn honden altijd te bekijken. check, check en dubbel check ;) Mijn man is zo mogelijk nog erger ;D
Door Truus
#321991
Bij het eten van botten is het aan te raden de waterbak een uurtje weg te zetten. Dit in verband met het verteringsproces.
Door Lizzy
#322096
Je kunt ook wat meer bladgroente aan je groentemix toe voegen. Bladgroente laxeert. Je kunt eventueel ook wat visolie of olijfolie toevoegen. Dat laxeert ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door