Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Supermax
#321207
Hallo,
Ik zit even met een vraagje. Van botten weet ik dat je de hond daarna 2 uur geen water mag geven (geloof dat sommige mensen ook 1 uur aanhouden maar ik doe 2 voor de zekerheid).
Hoe zit dat nu met eendenekken? Mag ie dan ook zo lang geen water, of is de hoeveelheid bot erin te verwaarlozen en mag de hond daarna meteen drinken?
Groetjes,
Mieke
Door Supermax
#321279
Hmmpf, had die vraag net zo goed niet kunnen stellen want meneer blieft geen eendenekken ::). Hij pakt ze aan, neemt ze mee naar zijn plek, kraakt er een keer op en dat is het. Nu ligt ie ernaast te slapen.
Dus denk dat ik ze straks maar weggooi, weten we ook weer voor de volgende keer, geen eendenekken (kippenekken vind ie dus wel lekker he).
Door Elise
#321286
Wat een kieskeurige hond zeg ;)

Ik geef Spike overigens wel gewoon water na de eendennekken. Nou ja, het staat er gewoon, maar meestal drinkt hij niks na een nekje.
Door Supermax
#321338
Tja, dacht dus echt dat als ie kippenekken lust dat ie dan ook wel eendenekken zou lusten.... niet dus.
Andere botten lust ie wel hoor, dus dat scheelt wel weer :). Alleen kippelevertjes en kipfilet niet. Van kippelevertjes gaat ie rare bekken trekken ;D.
Door Lizzy
#321508
Ik haal alleen het water weg wanneer ze een wat groter bot hebben gegeten. Ze mogen van mij trouwens sowieso nooit veel drinken net voor of na een maaltijd. Of er nu bot bij zat of niet. Gewoon een slokje mag natuurlijk wel, maar ik laat ze na het eten nooit een 'emmer leeg drinken'. Juliette de Bairacli Levy heeft daar iets over geschreven, dat een hond voor of na het eten niet veel moet drinken. Weet alleen niet uit mijn hoofd welk boekje.....

Jammer dat hij de eendennekken niet moet trouwens... Heb je nu een grote hoeveelheid over?
Door Supermax
#321796
;D Helemaal niets, het was gewoon een zakje om te proberen (stuk of 4 nekken dus). En die wou ik gewoon als tussendoortje geven. Tja, aangezien hij ze niet wou heb ik ze vervolgens weg kunnen gooien :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door