Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door westie
#320704
:-[ Kan iemand mij vertellen wat zoetwatervissen zijn en wat niet? Las namelijk dat alleen de zoetwatervissen minimaa 10 dagen in vriezer moeten voor dat ze gegeven mogen worden. Heb nu een keer (spek) bokking gegeven en heb eigelijk gen idee of dit zoetwatervis is of niet.
Door Lizzy
#320706
westie schreef: :-[ Kan iemand mij vertellen wat zoetwatervissen zijn en wat niet? Las namelijk dat alleen de zoetwatervissen minimaa 10 dagen in vriezer moeten voor dat ze gegeven mogen worden. Heb nu een keer (spek) bokking gegeven en heb eigelijk gen idee of dit zoetwatervis is of niet.
Zoetwater moet inderdaad 10 dagen in de vriezer. Evenals zalm uit de pacific.

Zoetwatervis: forel, brasem, snoek, karper, snoekbaars, baars, voorn, paling (behalve als ie in zoutwater wordt gevangen), zeelt.

Bokking = zoutwatervis.
Door westie
#321318
:DBedankt! Ik was al bang dat ik iets 'fout' had gedaan door de bokking niet in te vriezen. Gelukkig maar.
Ik had eigenlijk begrepen dat je zalm beter niet kan geven. Vergis ik mij? ???
Door Lizzy
#321510
westie schreef: :DBedankt! Ik was al bang dat ik iets 'fout' had gedaan door de bokking niet in te vriezen. Gelukkig maar.
Ik had eigenlijk begrepen dat je zalm beter niet kan geven. Vergis ik mij? ???
Zalm mag je wel geven. Alleen kan de zalm uit de Pacific Ocean wel een parasiet bij zich dragen. Maar, de meeste zalm die wij hier kunnen kopen komt uit de Nordics of Schotland. Hoewel ik deze ook in vries trouwens. Want, gekweekte zalm is bevattelijker voor parasieten als wilde zalm.
Door westie
#321629
:) o.k. Dat is fijn om te weten. Al weet ik niet zeker of ik het überhaupt wil geven uit een ander principe, de manier waarop gekweekte zalm wordt gekweekt, maar goed dat is een heel ander verhaal. Ik gooi wel eens meer principes aan de kant in geval van nood. En wie weet redt ik het in Frankrijk straks niet ander, ondaks de geweldige franse lijst in de bieb. ;D bedankt he!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door