Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3214513
dinky89 schreef:Een enorm lief kaartje ontvangen voor mijn verjaardag van gisteren :) en gisteravond fijn en rustig mijn verjaardag gevierd :)
Alsnog van harte!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3214520
dinky89 schreef:Een enorm lief kaartje ontvangen voor mijn verjaardag van gisteren :) en gisteravond fijn en rustig mijn verjaardag gevierd :)
Nog van harte gefeliciteerd! :D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3214550
Vanmorgen in het bos een koppel (roedel? Hoe heet dat eigenlijk?) edelherten gezien. Ik telde er 7 :D :D
Zo super gaaf, kwamen ook net 2 fietsers aan, die remden af omdat ik midden op het fietspad stond, dus ik zei; kijk herten! Die stapten ook af, de mevrouw zuchtte ook en zei al; oh mooi he!
Speurneusje Lola vond meteen het plekje waar ze overstaken toen we verder liepen... Zag ik mooi de pootafdrukken staan, verbaasd me toch elke keer weer hoe feilloos ze de plek kan vinden!

Geluksmomentje 2 vandaag; Lola die zo vreselijk leuk met Harry speelde bij een vennetje in het bos! Nu liggen ze heel lief samen op de bank te slapen.
Door jasmijn
#3214569
constance.blokzijl schreef:Vanmorgen in het bos een koppel (roedel? Hoe heet dat eigenlijk?) edelherten gezien. Ik telde er 7 :D :D
Zo super gaaf, kwamen ook net 2 fietsers aan, die remden af omdat ik midden op het fietspad stond, dus ik zei; kijk herten! Die stapten ook af, de mevrouw zuchtte ook en zei al; oh mooi he!
Speurneusje Lola vond meteen het plekje waar ze overstaken toen we verder liepen... Zag ik mooi de pootafdrukken staan, verbaasd me toch elke keer weer hoe feilloos ze de plek kan vinden!

Geluksmomentje 2 vandaag; Lola die zo vreselijk leuk met Harry speelde bij een vennetje in het bos! Nu liggen ze heel lief samen op de bank te slapen.

Dat heet een kudden ;)

Maar wat gaaf is dat he, toen ik in den haag woonden kwam ik ze regelmatig tegen.
1 keer staken ze persies over waar ik liep, voor en achter kwamen herten voorbij was wel een beetje eng want ze gingen best hard.
Wat was ik toen blij dat mijn loslopende hond femke echt super getraind was en op mijn "Femke hier en liggen" ze gelijk aan mijn voeten lag, als ik niks gezegd had was ze er achter aan gegaan.
Door Borke
#3214578
Vanochtend heerlijk met Sofi los in de miezerregen gelopen en dat al voor 8 uur. Ik dacht dat het rustig zou zijn, maar alle 'lastige' honden werden toen juist uitgelaten.

Ik was zo trots op Sofi die dan echt op de vierkante meter luistert en echt direct komt en volgt als ik haar roep. Het is haast eng om te zien, maar wel praktisch.
Dat terwijl zij vroeger voortdurend moest uitvallen naar al die honden en dan zowel zij als die honden fixeren. Negeren dat zal ze wel nooit leren, maar goed gehoorzamen is al geweldig.

Een paar weken geleden waren we op een verjaardag bij familie, mooi weer, veel mensen en allemaal in de (grote) tuin.
Sofi mocht los mee en iets later was daar ook de Stabij van de schoonfamilie. Die dus niet goed luistert.
Sofi wilde er naartoe stormen - zij was er al even, dus dan is het 'haar terrein' . Ze trok een sprintje en midden daarin riep ik haar met luide stem 'HIER'. Ze ging vol in de remmen, draaide zich om en kwam direct. Als het een auto was geweest, dan zou je zeggen met gierende banden :)

We zullen nooit meer een hond hebben die zo goed luistert als zij. Maar we zullen ook nooit meer een hond hebben die dat zo hard nodig heeft als zij.
Borke luisterde voor een Stabij heel goed, maar kon wat dat betreft niet in haar schaduw staan. Hij maakte echter vrijwel nooit problemen, dus die kon je ook veel meer zijn gang laten gaan :cool:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3214695
Anne in Duitsland schreef:Alsnog van harte gefeliciteerd dan! Ik zag je er niet bij staan in het forumoverzicht gisteren. Ben je altijd stiekem jarig? :D
Had er wel aan gedacht mijn verjaardag dit jaar over te slaan omdat ik nog steeds geen eigen tuin heb. Maar was dit jaar ook niet buiten te vieren met deze temperaturen ;D Heb profiel nagekeken en staat inderdaad geen geboortedatum/verjaardag in dus inderdaad stiekem jarig ::)
Bedankt nog voor de felicitaties hier :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3214733
jasmijn schreef:Dat heet een kudden ;)

Maar wat gaaf is dat he, toen ik in den haag woonden kwam ik ze regelmatig tegen.
1 keer staken ze persies over waar ik liep, voor en achter kwamen herten voorbij was wel een beetje eng want ze gingen best hard.
Wat was ik toen blij dat mijn loslopende hond femke echt super getraind was en op mijn "Femke hier en liggen" ze gelijk aan mijn voeten lag, als ik niks gezegd had was ze er achter aan gegaan.
Nee hoor, herten vormen roedels.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3214803
Voor mijn moeder een heel mooie kettingmunthanger besteld die ik samen met zuslief en zwager ga geven als ze over 2 maanden 70 wordt. Een rib uit mijn lijf, maar zo fijn om iets moois weg te geven!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3214838
Tijdens de lunchwandeling stilgestaan bij grote bonte specht die op paar meter van mij in de boom zat en bleef zitten terwijl er ondertussen een eekhoorntje langs huppelde :D
Door Anne in Zweden
#3214984
M'n Zweedse boskatje begint aan me te wennen. Ze rent de schuur niet meer uit, maar blijft op een afstandje (2-3 meter) zitten, en toen ik vanavond eten had neergezet en doeipoezewoestotmorgen koerde terwijl ik naar buiten liep, kwam ze achter me aan met een sprongetje. Nog steeds wel veilig op afstand, maar toch. :smitten:
Door jasmijn
#3214990
Anne in Duitsland schreef:M'n Zweedse boskatje begint aan me te wennen. Ze rent de schuur niet meer uit, maar blijft op een afstandje (2-3 meter) zitten, en toen ik vanavond eten had neergezet en doeipoezewoestotmorgen koerde terwijl ik naar buiten liep, kwam ze achter me aan met een sprongetje. Nog steeds wel veilig op afstand, maar toch. :smitten:


Over een maandje zit die lekker op schoot :biggrin2:

Wat leuk als ze zo snel toch aan je wennen he :smitten:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3215020
EliScooby schreef:Voor mijn moeder een heel mooie kettingmunthanger besteld die ik samen met zuslief en zwager ga geven als ze over 2 maanden 70 wordt. Een rib uit mijn lijf, maar zo fijn om iets moois weg te geven!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Maar daar gaat ze vast heel blij mee zijn. Ook wat waard :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door