Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3212661
NadineG schreef:Voor mijn studie Veterinaire Natuurgeneeskunde aan de Silverlinde ( http://www.silverlinde.com/ ) ben ik nog op zoek naar dieren voor het afnemen van anamneses
Vreemd dat je steeds vraagt wat een dier mankeert. Volgens mij hoor je namelijk voor een anamnese niet te weten welke ziekte een dier precies heeft...

Groet, Esther
#3212673
src_esther schreef:
Vreemd dat je steeds vraagt wat een dier mankeert. Volgens mij hoor je namelijk voor een anamnese niet te weten welke ziekte een dier precies heeft...

Groet, Esther
Ik lees in jouw link:
"Een anamnese komt tot stand doordat de zorgverlener aan de patiënt gerichte vragen stelt. Afhankelijk van de specifieke situatie kunnen daarbij bijvoorbeeld relevant zijn:
-...
- Een beschrijving van het ziektebeeld"

Dit is toch wat ze vraagt?

Ik kan me voorstellen dat ze juist voor het oefenen verschillende dieren met verschillende klachten wil hebben. En dat het daarom dus wel relevant is vooraf te weten wat de klachten zijn.
#3212682
Voor mijn opleiding maakte we altijd aangepaste anamneselijsten. Bij kinderen ben je namelijk overal in geïnteresseerd, wanneer een volwassene komt voor presentatievaardigheden is het niet relevant om naar de eerste woordjes te vragen. . Ik kan me voorstellen dat topicstarter zich voor een lange reis wil voorbereiden en graag wil weten in welke hoek ze moet zoeken. .
#3212703
Hoi Esther. Ik moet juist weten wat de eigenaar denkt wat de klacht Is. Het betekent uiteraard niet dat wat de eigenaar denkt correct Is. Maar ik heb wel die uitgangspunt nodig om mijn vragen te stellen. Een anamnese duurt 2 uren. Dus er komen veel vragen aan bod die vaak tot andere inzichten leiden. Groeten Nadine
src_esther schreef:Vreemd dat je steeds vraagt wat een dier mankeert. Volgens mij hoor je namelijk voor een anamnese niet te weten welke ziekte een dier precies heeft...

Groet, Esther
#3213035
pluk schreef:Ik lees in jouw link:
"Een anamnese komt tot stand doordat de zorgverlener aan de patiënt gerichte vragen stelt. Afhankelijk van de specifieke situatie kunnen daarbij bijvoorbeeld relevant zijn:
-...
- Een beschrijving van het ziektebeeld"

Dit is toch wat ze vraagt?

Ik kan me voorstellen dat ze juist voor het oefenen verschillende dieren met verschillende klachten wil hebben. En dat het daarom dus wel relevant is vooraf te weten wat de klachten zijn.
Misschien de vraag dan wel goed maar de antwoorden een aantal maal niet goed, want bijvoorbeeld epilepsie of artrose door ... lijken mij toch diagnoses, geen beschrijving van ziektebeeld.

Excuus voor NadineG.

Groet, Esther
#3213088
Hoi Esther. Het is hoe de eigenaar het doorgeeft inderdaad. Vaak hebben de dieren al bij het reguliere circuit gelopen en heeft de dierenarts de klacht gediagnosticeerd.
src_esther schreef:Misschien de vraag dan wel goed maar de antwoorden een aantal maal niet goed, want bijvoorbeeld epilepsie of artrose door ... lijken mij toch diagnoses, geen beschrijving van ziektebeeld.

Excuus voor NadineG.

Groet, Esther
#3213188
Hoi Renate. Ik heb nu voldoende dieren voor dit jaar maar kan ik contact met je nemen volgend jaar? Ik moet dan 10 anamneses doen. Ik mag dan nog niet behandelen. Ik zou wel 1 van je dieren kunnen onderzoeken. Laat mij weten of het ok is middels een PB.
renate1985 schreef:Ik heb eventueel 3 honden :biggrin2:
1 met allergieën en 1 met artrose door lpc en 1 hond die moet bijkomen in gewicht.
Heb ook nog een kat maar die mankeert niks, behalve de normale kattengekheid ;D

Ik woon in Rijen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door