Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#320735
Hai,

Ik heb een adresje gevonden, waar ik iedere week wat visafval mag komen halen ;D ;D ;D. Ik heb nu zalmkoppen, stukken zalm (over van het fileren) en nog een vissenkop, maar ik weet niet wat dit is??
Jullie enig idee ::)?
Nu heb ik het in zijn geheel ingevroren, deze week krijgt hij dit dus, maar is het nu zo dat mijn hond ipv een kilo kvv, nu een kilo vis mag op een dag?
Het lijkt me nl niet zo voeden ::) ::)
O en...ik vind het best een beetje eng om het in zijn geheel te gaan geven. Hij zal het wel lusten, daar gaat het niet om, maar die graten :o :oals ik nu zie hoe hij een stuk pens van een pond in drie happen naar binnen werkt...oftewel bijna in zijn geheel doorslikt :-\stel dat er wat graten in zijn keel of zo vast komen te zitten :o :oHeeft iemand dat weleens meegemaakt?

Afbeelding

Groetjes,
Bep
Laatst gewijzigd door Elizaw op ma 16 mei 2005, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EvitaP
#320772
Wauw ziet er mooi uit!!! :D
Ik dacht afegelopen zaterdag ook ik ga even wat in de stad halen, maar iemand anders was me net voor :(
Toen dacht ik dat moet een barfer zijn ;)
Ik hoop dat het smaakt!
Door Lizzy
#320785
Geen idee wat dit voor visse-kop is! Hoewel het wel heel goed wijting zou kunnen zijn. Kijk anders even op: http://www.barfclub.nl/visz.htm want daar zie je wijting (klik op foto om 'm te vergroten). Maar ik zou 'm sowieso lekker voeren hoor! En ook die zalmkop!

Bij een grote zalmkop pak ik de kop halverwege af en geef ik 'm de dag erna nog een keer. Als de kop wat kleiner uitvalt, mogen ze 'm in 1 keer opeten en eten ze gewoon een keertje wat meer.
Door 202spots
#320815
Ik heb ook geen idee wat de onderste viskop is...
Toevalling had ik 'n paar dagen geleden ook zo'n mooie zalmkop,en daar hing ook al dat vlees nog aan!!
Deze is ook veel te groot om in 1 keer te geven,dus daar krijgen ze ieder de helft van.
Dat aanhangsel heb ik er afgeknipt en dat dat word 'n maaltijd samen met groentemix.

Als ik jou was zou ik 1 kop als maaltijd,en de staarten als 'n andere maaltijd geven,of je kan de staarten ook klein knippen en door de groente geven.
Eet smakelijk!! ;D
Afbeelding
Door Elizaw
#320923
Die ene kop lijkt idd wel op wijting :)en de hoeveelheid maak ik me niet zo'n zorgen om, onze jongen mag wel wat eten per dag ;D
Zitten er in de kop ook graten?
Laatst gewijzigd door Elizaw op ma 16 mei 2005, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#320928
RuBep schreef: Die ene kop lijkt idd wel op wijting :)en de hoeveelheid maak ik me niet zo'n zorgen om, onze jongen mag wel wat eten per dag ;D
Zitten er in de kop ook graten?
Jaahhh d'r zitten graten en andere scherpe onderdelen in de kop!!
De meeste honden weten wel wat ze er mee moeten doen hoor.
Als je het niet helemaal vertrouwd kan je ook de hele handel in de vleesmolen gooien en malen.
Laat de zalm wel eerst 'n paar weken in de vriezer zitten!!
Door pup
#321215
Ik dacht dat je zalm nooit rauw mocht geven omdat het een zoetwatervis is. Of ben ik nu in de war.
Pfff....moet nog zoveel leren :-\
Door Elizaw
#321482
alles ligt in de vriezer...te wachten :-[totdat ik het aandurf :-[ :-[morgen ga ik weer halen, kan het idd altijd nog malen maar eigenlijk wil ik dit niet, maar zo geven durf ik ook niet >:( >:(wat een muts ben ik ook :-\ :-\
Door 202spots
#321542
RuBep schreef: alles ligt in de vriezer...te wachten :-[totdat ik het aandurf :-[ :-[morgen ga ik weer halen, kan het idd altijd nog malen maar eigenlijk wil ik dit niet, maar zo geven durf ik ook niet >:( >:(wat een muts ben ik ook :-\ :-\
Waarom begin je dan niet met de staart?
Knip 't in stukken van 2-3 cm.en kijk of 't lekker word gegeten? Dan kan je later altijd nog de kop in 1 stuk geven of halveren.
gewoon proberen hoor!! ;)
Door Elizaw
#330514
het probleem is dat ik bang ben dat mijn hond te schrokkig gaat eten, ik ken hem een beetje :Pverse sardientjes krijgt hij ook heel, die bijt hij in tweeen en slikt het naar binnen. Nu ben ik dus bang dat hij te grote stukken ineens naar binnen zal slikken en dat er dan misschien een graat in zijn keel klem komt te zitten :'(
En altijd alles voor meneer knippen of snijden, dat wil ik niet omdat ik wil dat hij er zelf uit komt hoe hij bepaalde dingen het beste kan eten. ook voor zijn gebit is dit beter, hij krijgt nl 5 dagen kvv dus hij zal dmv dingen te kauwen zijn gebit moeten reinigen.
Maar goed, ik ga denk ik van de week toch de gok maar eens wagen :P
Bedankt voor jullie tips ;D

Groetjes,
Bep
Door Mevroi Kruim
#330670
Nou, zalmkoppen zijn dus jakkieba, fijn is dat :-X :-X
Ik denk dat ze weer in de koelkast gaan en dame en heer even twee daagjes gaan vasten ....
Door Truus
#330673
Kruimel schreef: Nou, zalmkoppen zijn dus jakkieba, fijn is dat :-X :-X
Ik denk dat ze weer in de koelkast gaan en dame en heer even twee daagjes gaan vasten ....
Zielig hoor :'( Hier vinden ze het een delicatesse :P.
Gooi het buiten en ga zelf weer naar binnen en niet kijken ;D
Door Mevroi Kruim
#330841
Truus schreef: Zielig hoor :'( Hier vinden ze het een delicatesse :P.
Gooi het buiten en ga zelf weer naar binnen en niet kijken ;D
Ja, dat had ik dus gedaan, met als resultaat twee jengelende honden voor de keukendeur en twee onaangeroerde viskoppen in de tuin ;D ;D
Nog geprobeerd met aanmoedigende kreten duidelijk te maken dat dat nou het avondeten was maar weinig succes. "leuk voor je, die stinkdingen, en waar is nou ons eten?'
Straks nog even proberen ...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door