Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#3202271
Angelique schreef:Waar ging dit over...oh ja...een nageltje. ::)
Maar daar kunnen hele mysteries achter zitten hoor :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3202275
Angelique schreef:Waar ging dit over...oh ja...een nageltje. ::)
Echt, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat je uit Friesland komt. Zo heeerlijk nuchter :biggrin2:
Door Parelridder
#3202293
Suzanne schreef:(...) Ondertussen ben ik meer geholpen dan jullie wellicht beseffen ;) waarvoor mijn hartelijke dank! (...)
Ik zou het heel fijn vinden terug te horen wat de info en adviezen uit dit topic je gebracht hebben, tot welke afwegingen en keuzes het voor jou geleid heeft. Overigens, niet om over te oordelen of discussieren, maar omdat ik het leerzaam vind andermans afwegingen te horen.
Door Parelridder
#3202298
Iets heel anders.. Zou je ons kunnen vertellen wat er gebeurd is n.a.v. eerdere berichtjes op dit forum waardoor je nu de dingen die je raken, waar je kwetsbaar op bent, niet meer hier durft te delen?
Ik geloof overigens niet dat het al dan niet openbaar zijn van een forum hierop van invloed is: Iedereen kan lid worden van een forum, we leveren geen ID in bij aanmelding en alleen de aktieve leden worden (min of meer) bekend. Een 'besloten' forum biedt daarom m.i. 'schijnveiligheid'. Buiten dat kunnen alle leden knippen & plakken of screenprints maken, dus delen met mensen die geen lid zijn is altijd mogelijk.
Maar wat zijn dat dan voor onderwerpen waarover mensen via via gaan kletsen, om er jou vervolgens binnen persoonlijk contact op onplezierige wijze op aan te spreken?
Door Suzanne
#3202310
Parelridder schreef:Iets heel anders.. Zou je ons kunnen vertellen wat er gebeurd is n.a.v. eerdere berichtjes op dit forum waardoor je nu de dingen die je raken, waar je kwetsbaar op bent, niet meer hier durft te delen?
Ik geloof overigens niet dat het al dan niet openbaar zijn van een forum hierop van invloed is: Iedereen kan lid worden van een forum, we leveren geen ID in bij aanmelding en alleen de aktieve leden worden (min of meer) bekend. Een 'besloten' forum biedt daarom m.i. 'schijnveiligheid'. Buiten dat kunnen alle leden knippen & plakken of screenprints maken, dus delen met mensen die geen lid zijn is altijd mogelijk.
Maar wat zijn dat dan voor onderwerpen waarover mensen via via gaan kletsen, om er jou vervolgens binnen persoonlijk contact op onplezierige wijze op aan te spreken?
Nee, want dat is precies het probleem.
Het is voorgekomen dat ik hier iets gedeeld heb, waar ik naderhand door Pietje werd aangesproken. Pietje is hier geen lid, leest hier ook niet (dacht ik) maar Pietje is door iemand op dit forum ingelicht (waarschijnlijk). Ik wilde niet dat Pietje dit op deze manier te horen kreeg. Het kan ook zijn dat iemand die hier geen lid is het gelezen heeft en Pietje geinformeerd. Maar ik heb daar dus geen trek meer in ;-)
Het is niet zo dat ik het jullie, hier op het forum, niet wil laten weten maar het gaat de rest van de wereld geen bal aan. Maar, het is en blijft een openbaar forum en dat wat je niet wilt dat de hele wereld te weten kan komen moet je dus niet op het forum zetten. Het is geen groot geheim, maar ik heb er geen trek in dat een verhaal een eigen leven gaat leiden en (mogelijk) terecht komt waar ik het niet wil.

Dit geldt dus voor mij voor zaken rondom mijn persoon en voor dingen rondom de gezondheid van mijn honden. Daar heeft gewoon niet iedereen wat mee te schaften en ik voel me niet (meer) veilig genoeg dat soort dingen op dit forum te delen.

Suzanne
Door Lizzy
#3202312
Zo, genoeg off topic. Als jullie verder nog iets te bespreken hebben over deze prive zaak, mag en kan dat achter de schermen :)
Door Parelridder
#3202316
Dank je wel Suzanne, voor je toelichting. Terug on topic ;)

Ik denk dat deze aan je aandacht ontsnapte, omdat ik 2 berichtjes na elkaar plaatste, dus even op herhaling:
Parelridder schreef:Ik zou het heel fijn vinden terug te horen wat de info en adviezen uit dit topic je gebracht hebben, tot welke afwegingen en keuzes het voor jou geleid heeft. Overigens, niet om over te oordelen of discussieren, maar omdat ik het leerzaam vind andermans afwegingen te horen.
Door Suzanne
#3202321
Parelridder schreef:Dank je wel Suzanne, voor je toelichting. Terug on topic ;)

Ik denk dat deze aan je aandacht ontsnapte, omdat ik 2 berichtjes na elkaar plaatste, dus even op herhaling:
Klopt, die heb ik gemist.

Omdat het, alles in overweging nemende, waarschijnlijk is dat het probleem tijdelijk is heb ik Tristan gisteren en vandaag een ei-dooier gegeven; die had ik in huis... Ik heb biotine gekocht van Luposan. Daar kon ik het snelst en het makkelijkst aankomen. Ik kan geen specifieke reden aangeven waarom het die werd maar daar had ik het beste gevoel bij.
Helaas mag Tristan alleen kvv zonder calcium en dus is het niet waarschijnlijk dat hij voldoende biotine uit zijn voer haalt. Wellicht wel onder normale omstandigheden maar nu heeft het lijfje wat extra hulp nodig.

Mocht dit het probleem niet verhelpen dan ga ik opnieuw in overleg met de DA om te kijken of iets anders tijdelijk beter voor hem kan zijn als ondersteuning. De DA had geen specifieke voorkeur voor een merk of type biotine.

Hoe dan ook lijkt het steeds beter te gaan met Tristan. Niet dat die 2 eierdooiers meteen effect hebben ;-) maar zijn herstel zet toch goed genoeg in/door.

Om te voorkomen dat hij de (merkbaar kwetsbare) nagels buiten beschadigd (met weer alle risico op ontsteking en al) draagt hij buiten voorlopig een sokje. Niet flatteus.. wel verstandig.

Suzanne
Door Parelridder
#3202364
Kvv zonder calcium? Bedoel je dan geen bot én geen supplement? Waarom leidt dat tot een te kort aan biotine?

Als je al een hele poos loopt te tobben met de gezondheid, geeft het een prettig gevoel die laatste loodjes zo veel mogelijk een zetje te geven. Ik heb dat hier met Daantje ook, t.a.v. de peesblessure: je wilt iets 'doen', alle kansen grijpen om het hoofdstuk (eindelijk) z.s.m. af te sluiten. Is dat waarom je een supplement prefereert boven eidooiers en noten, een gevoel van stevige dosering?
Fijn dat het herstel langzaam, maar zéker :) door zet! Hopelijk gauw ook die laatste loodjes en tot die tijd gewoon lekker genieten op het niet-flatteuze sokje ;)
Door Suzanne
#3202385
Parelridder schreef:Kvv zonder calcium? Bedoel je dan geen bot én geen supplement? Waarom leidt dat tot een te kort aan biotine?
Ja, dat is indd wat ik bedoel; hij krijgt dus alleen kvv's waar geen natuurlijk calcium in zit. Ik kan/mag dat ook niet aanvullen met bijvoorbeeld eierschaal (ivm weer ander probleem helaas)
Ik weet ook niet of hij echt een tekort heeft, maar voor NU is het "niet genoeg"; er moet even een tandje bij.
Ik moet met hem enorm rekening houden met wat ik hem voer en het is, hoe gek het ook moge klinken, in zijn geval waarschijnlijk veiliger om er dan nu een supplement in te geven.

Om nou te zeggen dat ik er heel blij mee ben .. nee, maar ik moet uit meerdere kwaden het beste kiezen en ik hoop/denk dat ik dat op deze manier gedaan heb.

Suzanne
Door Parelridder
#3202453
En dat is het fijne van zelf samenstellen: je kunt het menu afstemmen op wat voor jouw maatje de beste ingredienten zijn :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door