Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#319479
Sinds m'n oudste teef Tess gister gevochten heeft met m'n jongste teef Daisy, zit ze (Tess) duidelijk niet meer zo lekker in haar vel. Ze eet en drinkt wel normaal, ze gaat gewoon mee naar buiten en gedraagt zich daar ook redelijk normaal, ze poept en plast ook normaal. Ze is niet ziek, maar ze is ook duidelijk niet zichzelf. Logisch, want ze is best wel te pakken genomen en dan krijgt zo'n ouwetje (12 is ze) toch een flinke klap.
Nu krijgt ze al wat middeltjes (echinacea, calendula, arnica, vit. C) om op te knappen en ontstekingen te voorkomen, maar kan ik met voer ook nog wat doen (soort van rauw krachtvoer zeg maar)?
Ze krijgt nu voornamelijk CB natuur, soms CB light, om de dag wat fytomix en een paar keer per week "niet precies netjes volgens de regeltjes samengesteld" barf (kipkarkas met pens, riblap met lamsrib, plak lamsnek, vis, etc. maar dan niet nauwkeurig afgemeten).
Door Lizzy
#319672
Ze eet al zo gezond, ik zou echt niks kunnen bedenken... Het enige wat je haar nog zou kunnen geven is wat extra rauwe groentemix met bijv wortel, bietjes, waterkers, peterselie, alfalfa-spruiten.
Door Audrina
#319751
Kan ook hoor Nelly, dat het meer de schrik is bij Tess. De "rangorde" lijkt zich nu weer hersteld te hebben, Tess weer als nr 1 en Daisy weer als de mindere. Kan aan Dais ook duidelijk merken dat ze geschrokken is. En Tess is toch al m'n zorgenkindje, dus daar maak ik me altijd sneller zorgen over dan om m'n andere honden terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is. (En daar maakt Tess dankbaar misbruik van)

En Lizzy, ik ga morgen eens winkelen voor groenten. Dat is eigenlijk het enige wat ik ze nog niet geef idd. Bietjes en waterkers vindt ze sowieso wel lekker, de rest niet zo maar als ik het meng met groente die ze wel lekker vindt eet ze het wel.

Kan gedroogd (ijslands) zeewier in dit geval ook nog iets goeds doen? Dat heb ik liggen en dat vindt ze ook lekker.
Laatst gewijzigd door Audrina op vr 13 mei 2005, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#319755
Audrina schreef: Kan ook hoor Nelly, dat het meer de schrik is bij Tess. De "rangorde" lijkt zich nu weer hersteld te hebben, Tess weer als nr 1 en Daisy weer als de mindere. Kan aan Dais ook duidelijk merken dat ze geschrokken is. En Tess is toch al m'n zorgenkindje, dus daar maak ik me altijd sneller zorgen over dan om m'n andere honden terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is. (En daar maakt Tess dankbaar misbruik van)

En Lizzy, ik ga morgen eens winkelen voor groenten. Dat is eigenlijk het enige wat ik ze nog niet geef idd. Bietjes en waterkers vindt ze sowieso wel lekker, de rest niet zo maar als ik het meng met groente die ze wel lekker vindt eet ze het wel.

Kan gedroogd (ijslands) zeewier in dit geval ook nog iets goeds doen? Dat heb ik liggen en dat vindt ze ook lekker.
Zeewier bevat veel vitamines en mineralen en sporenelementen dus dat kun je ook prima geven. Rauw eitje: ook prima! Ik zit me te bedenken dat vitamine E nu ook goed is. Dat zit in bijv. tarwekiem olie.
Door Audrina
#319776
Mooi, dan krijgt ze met ingang van morgen 1 x per dag een dessertlepeltje zeewier in d'r CB. Rauw eitje heeft ze net nog op. :) Hoe vaak mag dat per week? Ze krijgt er nu 2. En kan tarwekiem olie samen met visolie?
Door Nelly
#319778
Fijn dat Tess weer wat hersteld lijkt. Vraag me alleen af of het bij deze ene vechtpartij gaat blijven. Kan zomaar zijn dat Daisy nu vindt dat zij nr. 1 is.En hou ze dan maar 's tegen, de dames ::)En als dat het geval is, kan het voor Tess nog moeilijk worden :(
Door Audrina
#319786
Nelly schreef: Fijn dat Tess weer wat hersteld lijkt. Vraag me alleen af of het bij deze ene vechtpartij gaat blijven. Kan zomaar zijn dat Daisy nu vindt dat zij nr. 1 is.En hou ze dan maar 's tegen, de dames ::)En als dat het geval is, kan het voor Tess nog moeilijk worden :(
Het is in anderhalf jaar tijd pas de 1e keer dat dit gebeurt. Ze hebben wel eens vaker ruzie gehad, maar dat was dan ff snauwen en klaar. Ik denk ook dat het mijn eigen schuld is dat ze gevochten hebben hoor. Het ging denk ik om de bench. Ze hebben allebei een eigen bench en daar slapen ze graag in. In de benches liggen normaal gesproken oude dekbedjes. Ik had 3 dekbedjes (1 als reserve) maar er is er 1 van de waslijn afgewaaid van 13 hoog naar beneden. ::) 1 van de 2 dekbedjes die ik nog had was vies en moest in de was waardoor er maar in 1 bench een dekbed lag en in de andere een oude deken. Ze wilden natuurlijk allebei in de bench met het dekbed.
Ik hoop maar dat het bij deze ene keer blijft. Vechtende teven zijn erger dan vechtende reuen. :-\ En anders moet ik toch een andere oplossing zoeken maar daar wil ik ff niet aan denken zolang het nog goed gaat.
Laatst gewijzigd door Audrina op za 14 mei 2005, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#319789
Vechtende teven zijn idd erger dan vechtende reuen. Hoewel het ook goed kan gaan hoor. Toen Angel hier kwam wonen was ze 2 jaar oud en Scarlett was 4 jaar. Angel en Scarlett hebben 4 x heel erg gevochten, echt om de rangorde te bepalen. Angel heeft steeds gewonnen en zij was dus baas over Scarlett. Toen dat eenmaal vaststond was alles weer koek en ei. Tot Scarlett stierf zijn de meiden echt vriendinnen geweest.
Door Audrina
#319791
Normaal zijn het ook dikke vriendinnen hoor, waar Tess is, is Daisy. En vlak na het vechten lagen ze elkaars kop al weer heel lief schoon te likken. Nu ook weer, liggen ze samen op de bank en Dais ligt Tess d'r wonden uit te "soppen".
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door