Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Vijf reeën die op 30 meter afstand in een boog om mij en mijn vier honden heen wegvluchten, en mijn knuffies die alle vier heel geboeid en alert toekijken, maar geen aanstalten maken erachteraan te gaan. Zelfs Laika niet, die losliep. En de andere drie hadden een lijn van 25 meter, dus die hadden er best een sprintje aan kunnen wagen. Maar nee, ze bleven alle vier braaf zitten (onder een douche van voertjes natuurlijk, want Frauchen was helemaal happy :biggrin2: )!

Ik begrijp trouwens niet waarom reeën altijd de gevaarlijkste, opvallendste vluchtweg kiezen. Deze vier stonden achter een houtwal, waar ik ze al kon zien maar de honden niet. Zodoende wist ik dat ik moest opletten, helemaal omdat Laika dus losliep en Max alleen een sleeplijn had maar niet aan mij 'vastzat' en een flink eind voor mij uit liep. Ik dus luidruchtig zingend verderlopen, in de hoop dat de reeën ervandoor zouden gaan in de andere richting, naar het bos. Maar nee, wat doen ze? Hoppen over de houtwal, komen er aan de andere kant weer af (waar ik dus sta met mijn vier honden), rennen in een boog om ons heen, hoppen dan diezelfde houtwal weer over maar in de andere richting dus, naar dat bos. ::)
Door eelke
Anne in Duitsland schreef:Vijf reeën die op 30 meter afstand in een boog om mij en mijn vier honden heen wegvluchten, en mijn knuffies die alle vier heel geboeid en alert toekijken, maar geen aanstalten maken erachteraan te gaan. Zelfs Laika niet, die losliep. En de andere drie hadden een lijn van 25 meter, dus die hadden er best een sprintje aan kunnen wagen. Maar nee, ze bleven alle vier braaf zitten (onder een douche van voertjes natuurlijk, want Frauchen was helemaal happy :biggrin2: )!
want
Ik begrijp trouwens niet waarom reeën altijd de gevaarlijkste, opvallendste vluchtweg kiezen. Deze vier stonden achter een houtwal, waar ik ze al kon zien maar de honden niet. Zodoende wist ik dat ik moest opletten, helemaal omdat Laika dus losliep en Max alleen een sleeplijn had maar niet aan mij 'vastzat' en een flink eind voor mij uit liep. Ik dus luidruchtig zingend verderlopen, in de hoop dat de reeën ervandoor zouden gaan in de andere richting, naar het bos. Maar nee, wat doen ze? Hoppen over de houtwal, komen er aan de andere kant weer af (waar ik dus sta met mijn vier honden), rennen in een boog om ons heen, hoppen dan diezelfde houtwal weer over maar in de andere richting dus, naar dat bos. ::)
Haha ja, ze schieten inderdaad vaak voorbij ipv de andere kant op.

Laatst rende er hier een achter Gijs door, die met zijn kop naar mij toe zat te poepen. Joep was aan de andere kant op aan het trekken want die wilde doorlopen. Hebben ze er beide niks van meegekregen :biggrin2:
Door Lizzy
Ik heb een microscoop gekregen (alvast voor mijn verjaardag) van Leo en mijn moeder :circle:. Ik heb 'm daarnet gekocht via marktplaats en als het goed is heb ik 'm zaterdag binnen. Yeahhh!
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef:Ik heb een microscoop gekregen (alvast voor mijn verjaardag) van Leo en mijn moeder :circle:. Ik heb 'm daarnet gekocht via marktplaats en als het goed is heb ik 'm zaterdag binnen. Yeahhh!
Gaaf! Kunnen wij voortaan onze hondendrollen aan jou opsturen voor onderzoek? :D :biggrin2:
Door Lizzy
Anne in Duitsland schreef:Gaaf! Kunnen wij voortaan onze hondendrollen aan jou opsturen voor onderzoek? :D :biggrin2:
Voor 15 euro per drol wil ik die best onderzoeken ;D ;D ;D
Door Lizzy
Anne in Duitsland schreef:>:( *gaat meteen een zak brokken kopen, voor goeie, duidelijke drollen om aan Lizzy op te sturen* :biggrin2:
Oh nee, een pre-req is dat de hond wel vers moet eten :biggrin2: . OK, 12,50 euro, is dat wat? (ik ga toch niet gratis de lucht van andermans hondenpoep in zitten ademen boven een warme microscoop lamp!).
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef:Oh nee, een pre-req is dat de hond wel vers moet eten :biggrin2: . OK, 12,50 euro, is dat wat? (ik ga toch niet gratis de lucht van andermans hondenpoep in zitten ademen boven een warme microscoop lamp!).
Niet?! Joh! ;D (Als je het zo schrijft, klinkt het ook wel heel smerig, moet ik zeggen! ;D )

12,50 €, vooruit dan maar. Eens kijken wat de douane zegt wanneer ze bij een steekproef op mijn pakketjes stuiten! :biggrin2:
Door Lizzy
Anne in Duitsland schreef:Niet?! Joh! ;D (Als je het zo schrijft, klinkt het ook wel heel smerig, moet ik zeggen! ;D )

12,50 €, vooruit dan maar. Eens kijken wat de douane zegt wanneer ze bij een steekproef op mijn pakketjes stuiten! :biggrin2:
Nou, het is ook echt een feestje :-X :biggrin2: . Echt he, opgewarmde oude stront is gewoon niet fijn.

Ik dacht het ook. Lijkt me redelijk schappelijk en altijd nog goedkoper dan Het Woud (die toch niet alleen op hartworm wil checken). Gewoon in een medische vlop steken Anne :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef:Nou, het is ook echt een feestje :-X :biggrin2: . Echt he, opgewarmde oude stront is gewoon niet fijn.

Ik dacht het ook. Lijkt me redelijk schappelijk en altijd nog goedkoper dan Het Woud (die toch niet alleen op hartworm wil checken). Gewoon in een medische vlop steken Anne :biggrin2:

Doe ik. Niet in potjes oid, zodat ik de envelop lekker plat kan prakken. Past ie door de brievenbus, scheelt porto. ;D ;D ;D
Door Lizzy
Anne in Duitsland schreef:Doe ik. Niet in potjes oid, zodat ik de envelop lekker plat kan prakken. Past ie door de brievenbus, scheelt porto. ;D ;D ;D
Precies! En dan zet je erop "dog shit test"

Kijk, deze kreeg het Woud binnen uit Noorwegen :biggrin2:

Afbeelding
Door constance.blokzijl
Lizzy schreef:
Precies! En dan zet je erop "dog shit test"

Kijk, deze kreeg het Woud binnen uit Noorwegen :biggrin2:

Afbeelding
Ooh heerlijk Afbeelding maar Noorwegen valt officieel buiten de EU, net als Zwitserland, en dan geldt iets andere regelgeving dan wanneer iets binnen de EU wordt verstuurd. Zweden is dus makkelijker!
Door Siberienne
eelke schreef:Haha ja, ze schieten inderdaad vaak voorbij ipv de andere kant op.

Laatst rende er hier een achter Gijs door, die met zijn kop naar mij toe zat te poepen. Joep was aan de andere kant op aan het trekken want die wilde doorlopen. Hebben ze er beide niks van meegekregen :biggrin2:
Ik was laatst met Shadow aan het steppen en zag links van mij twee reeen in het bos. Ipv dat ze daar rustig blijven staan steken ze echt vlak voor ons over. De eerste sprong zowat over Shadow heen. Gelukkig heb ik goede remmen want bij nr 2 waren we anders "cross country" verder gegaan...

(en ik was blij dat ik ze niet samen voor de step had :biggrin2: want dat was zeker 'cross country" gegaan)
Door Siberienne
Anne in Duitsland schreef:Niet?! Joh! ;D (Als je het zo schrijft, klinkt het ook wel heel smerig, moet ik zeggen! ;D )

Ben benieuwd hoe de douane honden reageren op poep pakketjes....

Stond een keer op een luchthaven in de VS met een hond in opleiding. Die begon ineens uitgebreid aan mij te snuffelen... en aan de mevrouw naast mij die en kat bij zich had en.... Duidelijk nog in opleiding. :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door