Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#319481
Volgende week komt ie dus, Gwenda's Sjonnie.
Nu wil ik dus liever geen brokjes geven of blikvoer, maar mag hij direkt met de honden mee eten? Mijn flappers eten nu de actief van Carnibest. Moet ik nog iets toevoegen? Wat heeft ie perse nodig, en wat beslist niet?
Sjonnie is dan ongeveer 7,5/8 week oud.
Gwenda zal straks zelf wel komen met haar vragen, ze heeft nog geen wachtwoord ;)
Door zurca
#319485
Ik weet het niet zeker maar volgens mij ontbreekt er taurina
aan hondenvoer. Dat hebben katten wel nodig dus zou je extra hart kunnen geven.

Ben wel benieuwd of hij de aktief van de honden eet. Hier vinden ze de natuur wel lekker maar de aktief halen ze hun neus voor op.
Misschien dat de kattenversie van cb makkelijker is?! Daar zit alles in en hoef je niets toe te voegen...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319522
Geef je barf of kvv aan de flappers, je kan kattenkvv halen of je geeft de honden kvv en geef daar dan andere maaltijden bij zoals stukjes hart, soepvlees, lam/rund en kippenvlees (hou ook rekening met de calcium toevoegen aan die maaltijden)
Door amber2
#319533
Als de kat het goed doet op het hondenvlees en het graag eet zou ik gewoon dat geven, net zo makkelijk! Dan moet je idd wel elke dag wat hart oid (+ calcium/gemalen eierschalen) of taurine bijgeven. Taurine kan je gewoon in capsules met poeder bij de drogist halen en je geeft zo'n 100 mg per dag door het voer. Maar misschien dat je het dan handiger vind om kattenvlees te geven, daar hoef je niets aan toe te voegen, carnibest heeft ook verschillende soorten kvv voor katten. Succes! :)
Door jeanne
#319608
sylvia schreef: Geef je barf of kvv aan de flappers, je kan kattenkvv halen of je geeft de honden kvv en geef daar dan andere maaltijden bij zoals stukjes hart, soepvlees, lam/rund en kippenvlees (hou ook rekening met de calcium toevoegen aan die maaltijden)
ze krijgen hier smorgens carnibest (aktief) en savonds dus barf.
Hoe zit dat dan met die calcium toevoegingen?
Zit er in honden kvv niet genoeg dan? Of geld dat alleen als ik barf. Ik wilde, net als met de honden, half kvv en half barf gaan doen.
Hopelijk is Sjonnie het daar ook mee eens ::)
Door Nelly
#319630
Wat de calcium betreft moet je er natuurlijk ff aan denken dat Sjonnie een kitten is en dus nog moet groeien. Een extra gemalen eierschaaltje lijkt me dan niet verkeerd. En als je honden-cb of bibi wilt gaan geven (doe ik ook) dan zul je idd voor extra taurine moeten zorgen.Hey, maarre heeel veul plezier met kleine Sjonnie en ik hoop dat Gwenda er een echt vriendje aan krijgt! Als straks mijn S. R. er is wil ik best eens met haar verhaaltjes uitwisselen! :D
Door Loeka
#319641
An schreef: ik zou ze ook zeker gaan leren om te gaan met kippenekken, vleugels ed. Hoe jonger geleerd hoe beter ;D
Dat zeg je nu wel. Het eerste eten wat ze hier kregen was cb, daarna ook kippennekken, vleugels, grotere stukken vlees enz. Ze zijn nu net 8 weken geweest. Je zou toch zeggen dat je er dan vroeg/op tijd bij bent. Nou vergeet het maar, een poesje hier weigert te kluiven. Geen hap eet ze er van, terwijl haar broertjes en zusje grommend hun kluif verdedigen. Van de week had ik verse sardientjes en jahoor dat at madam wel!? :o ??? Snap je dat ik het niet snap?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319765
jeanne schreef: kan ik die calcium ook in tablet/poedervorm krijgen?
ik zou niet weten hoe ik eierschalen zou moeten malen?
In een koffiemolen ik heb gewoon bij de its een nieuwe gekocht zijn niet eens zo duur en je hebt echt poeder van je eierschalen. Ik geef trouwens geen taurine erbij, ik zie daar helemaal het nut niet van in daar taurine voldoende in rauw vlees aanwezig is, dat een kvv producent het er voor de zekerheid wel in stopt snap ik wel.En anders een pot drucal halen of gistocal
Laatst gewijzigd door sylvia op za 14 mei 2005, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#319787
Ja je kunt calcium natuurlijk ook gewoon in poedervorm bij de drogist halen ipv gemalen eierschalen (als je wilt weten hoe je die maakt moet je even de zoekfunctie gebruiken, het staat wel ergens op het forum iig). Maar dit was dus bedoeld om te geven wanneer je elke dag een beetje hart oid bij zou geven (omdat in o.a. hart veel taurine zit). Ik zou geen extra calcium/eierschalen toe gaan voegen aan kvv, ook niet aan de hondenvariant. De verhouding fosfor/calcium in zowel de honden- als de kattenvarianten zijn precies in de goede verhouding dus daar moet je volgens mij niet nog extra aan toe gaan voegen. Kittens krijgen toch wel genoeg binnen omdat ze gewoon meer eten in verhouding tot hun lichaamsgewicht.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319815
Nee die calcium is zeker niet voor over de kvv, maar voor over het zelfbereide voer als er geen bot bij gegeven of gegeten wordt.
Door An
#320544
Loeka schreef: Dat zeg je nu wel. Het eerste eten wat ze hier kregen was cb, daarna ook kippennekken, vleugels, grotere stukken vlees enz. Ze zijn nu net 8 weken geweest. Je zou toch zeggen dat je er dan vroeg/op tijd bij bent. Nou vergeet het maar, een poesje hier weigert te kluiven. Geen hap eet ze er van, terwijl haar broertjes en zusje grommend hun kluif verdedigen. Van de week had ik verse sardientjes en jahoor dat at madam wel!? :o ??? Snap je dat ik het niet snap?
Hier kreeg Lilly vanaf een week of 6 gewoon niks anders. Ik maalde toen ook wel zelf voor voor der hoor (nu niet meer, vinden ze niet meer leuk ;)) maar ze wennen echt wel hoor, de eerste keren liep ze er ook maar wat mee te klieren maar als snel had ze door dat het eetbaar is ;D
Door Loeka
#320635
An schreef: Hier kreeg Lilly vanaf een week of 6 gewoon niks anders. Ik maalde toen ook wel zelf voor voor der hoor (nu niet meer, vinden ze niet meer leuk ;)) maar ze wennen echt wel hoor, de eerste keren liep ze er ook maar wat mee te klieren maar als snel had ze door dat het eetbaar is ;D
Hier kliert ze er dus niet mee. Madam trekt haar neus er voor op en loopt weg >:( Maar voor sardientje niet, daar ga ik dan ook volgende keer de nekjes mee insmeren ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door