Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Connys
#318153
ik voer nu kvv, maar wil graag dat didjer een paar dagen in de week gaat barfen, want als de nieuwe pup komt moet die er ook aan geloven, maar dat is niet zo moeilijk denk ik, want die krijgt bij de fokster ook alleen kvv, maar ik krijg het bij didjer niet gedaan, ze wil geen botten of kippenvleugel, geen groente en fruit, als ze een eitje met schil krijgt, eet ze het op en kotst het vervolgens uit, ze lust wel huttenkase en yogurt en zo.
zou ik nog moeten wachten, wil ik het allemaal te vlug, ze krijgt nu ong. 7 weken kvv, of moet ik het anders aanpakken? of kan ik beter wachten tot de nieuwe pup er is?
Door tieneke
#318199
Het lijkt wel familie van onze vorige Leonberger Kobus ;)
Hij vondt kvv wel lekker maar dan op sommige merken na,na een tijdje overgeschakeld op volledig barf...dit vondt hij beduidend minder.
Het kwam erop neer dat ik hem vaak hele maaltijden hand en dwangmatig moest voeren,ook de verse vuile pens dus :-X
Hij moest eten met zijn zware suikerziekte(insuline)en hartproblemen(medicijnen)...
Hierna zijn wij noodgedwongen op de Cb overgegaan,dit heeft hij tot zijn laatste dagen nog vrij goed gegeten.
Zou me niet te druk maken en bijvoorbeeld 2 keer per week een samengestelde maaltijd geven die ze wel lekker vindt,straks met de pup kiest ze waarschijnlijk eiren voor haar geld!! ;D ;D
Door 202spots
#318207
Ze eet dus WEL kvv?
Misschien 'n heel klein beetje groentes door de kvv doen?
De vleugels of nekken in kleine stukken knippen,iets groter dan de kvv maat....misschien hapt ze 't dan wel?
Of eerst in stukken knippen en dan 2 tellen in hete boter opwarmen?
Als ze nu geen groente wil dan kan je dat later wel weer opnieuw proberen...eet ze ook geen stukje groentes of stukje fruit uit je hand?
gepureerd fruit kan je ook door de yogurt of huttekaas roeren.
Geef de ei eerst maar zonder de schaal,gewoon 'n beetje loskloppen en in de bak doen.
Alles met kleine beetjes tegelijk beginnen totdat ze in de gaten heeft dat 't best wel smaakt.
Door Connys
#319132
laat ze het nou vandaag wel doen, het kippevleugeltje in de hüttenkäse gelegd en jawel heel voorzichtig er aan likken en steeds verder gaan, heel mooi gezicht en helemaal opgegeten. ja voor jullie, als ik alles zo lees, is het gesneden koek, maar voor mij is dit heel bijzonder en tegelijkertijd ook treurig, waarom heb ik het niet eerder ontdekt, dan hadden mijn andere honden er ook van kunnen genieten. heb me altijd wezenloos gezocht naar goed voer, achteraf niet goed, weet ik wel, gelukkig heb ik altijd voor natuurvoer( zonder toevoegingen) gekozen, maar als ik dit eerder had ontdekt, had ik de honden en mezelf misschien veel leed kunnen besparen
Door Lizzy
#319164
connys schreef: laat ze het nou vandaag wel doen, het kippevleugeltje in de hüttenkäse gelegd en jawel heel voorzichtig er aan likken en steeds verder gaan, heel mooi gezicht en helemaal opgegeten. ja voor jullie, als ik alles zo lees, is het gesneden koek, maar voor mij is dit heel bijzonder en tegelijkertijd ook treurig, waarom heb ik het niet eerder ontdekt, dan hadden mijn andere honden er ook van kunnen genieten. heb me altijd wezenloos gezocht naar goed voer, achteraf niet goed, weet ik wel, gelukkig heb ik altijd voor natuurvoer( zonder toevoegingen) gekozen, maar als ik dit eerder had ontdekt, had ik de honden en mezelf misschien veel leed kunnen besparen
Zo hee, dit is een stap voorwaards voor je hond zeg! Mooi! Maar voel je nou niet rot joh.... wat jij mee maakt, dat hebben we allemaal mee gemaakt hoor.....
Door Connys
#319400
janice 519 schreef: wat is kvv ?
nieuwe he weet nog niet alle afkortingen :-[
kvv betekent: kompleet vers voer, er staan meer afkortingen in de bibliotheek
Laatst gewijzigd door Connys op vr 13 mei 2005, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door