Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Danny
#3190962
Wie o wie kan er tips geven? Vraagje voor een kennisje

Teefje is ruim 7 weken drachtig en nu zijn er vlooien ontdekt....balen natuurlijk. Ze heeft nog nooit vlooien gehad, is altijd zo schoon en dan net nu haar teefjes drachtig is.

Het weekend gaf er een dierenarts de tip om Bravecto te geven. Ze heeft haar andere hond die wel al gegeven maar haar drachtige teefje nog niet, het voelde voor haar niet goed.
Haar eigen da zei juist weer dat ze stronghold moest geven.
Ondertussen is ze heel veel aan het kammen, heeft alles gewassen, en haar andere hond dus wel behandeld met Bravecto, daar vind ze dus ook veel dooie vlooien.

Ze twijfelt heel erg wat ze nu met haar drachtige teefje moet doen.....wel of niet behandelen, nu of juist nog even proberen te wachten. Straks met de pups wil je toch echt geen vlooien....
Wie o wie heeft er tips?
Door tessa
#3190974
Ik zou haar wassen met bijv teershampoo en dat vijf minuten in laten trekken, veeel shampoo gebruiken en zorgen dat het overal tot op de huid komt. Als eerste de kop/nek nat maken en die eerst helemaal insoppen omdat vlooien bij onraad altijd naar het hoogste punt rennen (ogen/neus/oren) en ze dan dus in de shampoo hinderlaag lopen, daarna pas de rest van het lijf natmaken en insoppen. En verder iedere dag kammen en nakijken. Ik zou zelf echt niks chemisch durven gebruiken op een drachtige teef. Ook geen omgevingsspray oid.
Laatst gewijzigd door tessa op ma 25 jan 2016, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Danny
#3190975
Gister en vandaag heeft ze met kammen dus geen vlooien meer gevonden....
toch meer even volhouden met kammen en alles blijven wassen dan?

De andere teef is dus wel behandeld en daar vind ze dode vlooien....
Zou het zo kunnen zijn dat die behandelde hond juist alle vlooien naar zicht toe trekt en ze daar dus dood gaan, dat zou mooi zijn...
Door Lizzy
#3191041
Nou, op mijn drachtige teef kwam toch echt geen gif. Dus ik zou de omgeving behandelen (en de drachtige hond 3 keer zo lang uit de kamer weg houden als dat aangegeven staat op de verpakking - of ook een niet giftige omgevingsspray kiezen). En verder zou ik haar wassen. Niet met een giftige shampoo maar gewoon met een milde hondenshampoo en langere tijd in laten werken. En daarna blijven kammen, kammen, kammen desnoods tot ze een ons weegt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door