Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3184837
Ziggy is weer loops geworden nu anderhalve week terug.
Ziggy is altijd loops zo om de 9 maanden en dat verliep jaren prima. Ze heeft na een week of 6 wel last van schijndracht maar de Puur schijnzwanger wist daar altijd de scherpe randjes af te halen. Wist want de afgelopen 3 a 4 loopsheden werden de klachten steeds pittiger en leek de Puur minder te helpen. Het was de afgelopen keer, maart 2015, zo erg dat ik haar Galastop heb gegeven. Ziggy eet minder tot niets, wordt "hysterisch" qua piepen..gillen, geeft melk en wil nesten graven.
Oke nu is ze dus anderhalve week loops en jahoor....vanmorgen liep ze al weg bij haar eten :-X Na wat gedraai bij de etensbak begon ze dan toch. Zonet weer etenstijd en weer weglopen. Ze is na haar ziek zijn net een beetje aangekomen (van 16 kilo nu naar 19 kilo) en ik voorzie dat we straks weer terug bij af zijn.

Ik ben haar vanaf begin loopsheid de Puur gaan geven maar dit lijkt geen/amper nog te werken.

Heeft er hier iemand nog een gouden tip?!

(Heb nu toch wel klein beetje spijt dat ik haar tijdens de miltoperatie niet gelijk heb laten castreren. Maar tijdens de echo en tijdens de operatie zijn de eierstokken nog gechecked en die zagen er voor een hond op haar leeftijd zeer netjes uit en toen dacht ik.... laat toch maar zitten dan... :-\ )
Door miik
#3184949
Wat ik zie en hoor in mijn omgeving worden die klachten vaak na elke loopsheid steeds heftiger.
Galastop is ook echt troep en op deze manier is de loopsheid een enorme aanslag op haar hele lijfje.
Je wilt het vast liever niet horen, maar ik zou haar laten steriliseren (weet niet of het handig is om dat nu te doen of beter wachten tot ze weer hormonaal rustig is)... Sterkte met haar !
#3184957
Klopt, het is gebruikelijk dat dit soort klachten in de loop van het leven (het aantal loopsheden) toenemen. En ik kan er helaas over mee praten.. :( Ik heb dan ook nóóit spijt gehad van de castraties van mijn teefjes. De laparoscopische (bij Maarten Kappen) vond ik het prettigste, maar het resultaat is gelijk: nooit meer schijnzwanger [vlag-uit-smiley]
Balen natuurlijk dat het terugkijkend tegelijk met een andere operatie gekund had, maar achteraf is het altijd makkelijk ;) Als er geen heel dringende reden is haar niet opnieuw onder narcose te laten brengen, zou ik n.a.v. schijndracht castratie absoluut aanraden. Zowel voor je eigen plezier als zéker ook voor je maatje.
Mócht je dit overwegen: het beste laat je deze operatie doen tussen 2 loopsheden in, omdat de doorbloeding dan minder is en daardoor de risico's het laagste.
P.s. Ik heb homeopatische behandeling 'op maat' door Tannetje voorgeschreven gekregen. Dat hielp een klein beetje, haalde iets de piek er af, maar mijn maatje bleef verre van zichzelf, was maanden lang bij lánge niet zo blij, ondernemend, energiek en zeker als ze gebruikelijk is.
Door zurca
#3184992
Het is altijd prima te doen geweest. Ze werd loops, 6 a 8 weken later schijnzwanger en dat uitte zich dan vooral in wat depri zijn en slecht/niet willen eten. De Puur Schijnzwanger hielp haar er prima doorheen en dan met een week of 2 a 3 was het over en was ze gewoon weer zichzelf. Die 2 a 3 weken ongemak vond ik niet opwegen tegen een castratie. Echter begon het dus de laatste keren allemaal steeds heftiger te worden. Ze is inmiddels 11,5 jaar oud, zo ongeveer want ze is als volwassen hond gevonden. Ik zie dus als een berg op tegen (weer) een operatie :-\ en had hoop dat er misschien een ander middel zou zijn wat haar kan helpen...

Bedankt in ieder geval voor jullie input!

Ik weet wel als er in de toekomst weer een teefje in huis komt en deze is nog niet gecastreerd ik dit alles wel zal mee laten wegen om opnieuw te bekijken "wel of niet castreren"!
Door miik
#3185090
zurca schreef: Ik weet wel als er in de toekomst weer een teefje in huis komt en deze is nog niet gecastreerd ik dit alles wel zal mee laten wegen om opnieuw te bekijken "wel of niet castreren"!
Ja, snap ik.... Maar ik heb hier 5 intacte teefjes die nooit problemen hebben (gehad) met schijnzwangerschap. Alleen mijn chineesje Foxy snuffelt iets meer en is iets minder fanatiek bij de behendigheid. De rest merk ik niks aan !
Terwijl een dochter van mijn Joy wel vreselijk last heeft steeds van schijnzwangerschappen... dus je weet t toch niet...
Door zurca
#3205538
Inmiddels een tijd verder en het is nu alles behalve een feestje.
Al die tijd is ze slecht blijven eten en al die tijd voer ik haar al, letterlijk uit de hand, drie maaltijden per dag. Ze krijgt 3 maal daags puur Schijnzwanger maar helaas. Sinds eergisteren heeft ze opgezette melkklieren en ze piept, huilt en jankt. Ze krijgt vanavond Galastop voor 5 dagen en half april gaat ze onder het mes :-\
#3205569
Ik geef je groot gelijk, schijndracht is echt geen feestje, noch voor de hond, noch voor jezelf. En als je zo 2 maal per jaar maanden door moet samen.. Ik zou ook de voorkeur geven aan de (risico van) operatie.
Weet je al hoe en waar je laat opereren?
Door zurca
#3205583
Parelridder schreef:Ik geef je groot gelijk, schijndracht is echt geen feestje, noch voor de hond, noch voor jezelf. En als je zo 2 maal per jaar maanden door moet samen.. Ik zou ook de voorkeur geven aan de (risico van) operatie.
Weet je al hoe en waar je laat opereren?
Ziggy is om de 9 maanden loops. toen ze zo'n 9 jaar gelden bij ons kwam werd ze al schijnzwanger maar dit was prima te handelen met Puur schijnzwanger. Echter de laatste 4 a 5 keer werd het steeds erger en erger. En inderdaad dit is voor haar ook niet te doen zo, ze maanden niet zichzelf en ook ik begin te merken dat de emmer gaat overlopen :-[

Zoals het er nu naar uit ziet gaat ze laparoscopisch geholpen worden. Het dierenziekenhuis in Dordrecht komen we met onze honden. (En ookal is het met Ziggy haar miltoperatie niet helemaal goed gegaan....nu zal ik ze van te voren er even op wijzen hoe en wat zodat ons dat niet weer zal overkomen ;) )
#3205616
Hier hetzelfde probleem gehad. Na sterilisatie kreeg ik een hele andere hond die eindelijk na 3,5 jaar plezier kreeg in haar eten. Achteraf heeft ze jaren last van haar hormonen gehad.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
#3205673
Als het voor jou een overweging is: ik ben voor laparoscopische castratie van teef bij Maarten Kappen geweest (Eersel) met een teef met verminderde hartfunktie. Telefonisch vooraf met hem afgesproken dat ik er bij mocht blijven, dat vond ik heel fijn.
Door Lizzy
#3207239
zurca schreef:Lizzy, mocht jij erbij blijven toen de hond onder narcose ging en er weer bij toen ze wakker werd?
Nee, niet echt. Ik weet niet als je er om vraagt of het dan wel mag. Maar het ging zo rustig allemaal. Ze kregen een rustig-prik in de wachtkamer en met dat ze de wereld voor een doedelzak aanzagen, werden ze naar binnen gehaald.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door