Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3182250
Kaio schreef:Dat denk ik, in een klein dorpje durf je niet zo overal vuurwerk af te steken.
Maar dat andere van ramen wassen heb ik geen last van, misschien dat mensen dat wel denken maar niet zeggen ;D ( zelfs ik denk het ooit van mijn eigen raampies :P )

Oja hier donderdag hele dag regen volgens weeronline
Overigens hebben ze hier een georganiseerd vuurwerk, hebben nl ook een sylvesterparty hier in het dorp, als ik niet zo'n schijtluis had gehad.... waren we wel gaan kijken

ach die ene avond. ik zit al 2 weken aan huis gekluisterd hier.

het lijkt hier nu gezien de vorige jaren wel mee te vallen maar er rijd ook opvallend veel politie in burger hier rond.
(was mijn buurman al opgevallen en nu hij dat zei mij ook en vanmorgen stopte een verlaagde vw golf om ons voor te laten gaan, auto klopt niet met de actie zeg maar, opvallend wel nu die geel/groene streep die de agenten nu dragen dus)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3182275
Dat bedoel ik ik ben blij met die ene avond. Denk dat al die anti vuurwerk petities en enquetes in NL ook nergens voor nodig zouden zijn als het gewoon bij 1 dagje zou blijven,geen wekenlang bange honden en mensen!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3182303
Hier een doodsbang paard. Vorig jaar heeft hij zich flink verwond maar ik durf hem niks te geven. Lichten aan op stal en de radio aan, en maar hopen dat ze zich gedragen dit jaar en niet teveel van die wensballonnen over komen vliegen. Dat vind ik zelf dan weer doodeng, van die brandende dingen die over je huis komen of ergens in een weiland belanden en dieren verwonden met hun afval.

Echt hoor, van mij mogen ze vuurwerk voor consumenten vandaag nog verbieden!
#3182315
Kaio schreef:Dat bedoel ik ik ben blij met die ene avond. Denk dat al die anti vuurwerk petities en enquetes in NL ook nergens voor nodig zouden zijn als het gewoon bij 1 dagje zou blijven,geen wekenlang bange honden en mensen!
precies en daarom moeten er dus ook zoveel honden op de medicatie. is het een uurtje per jaar dan trekt mijn hond het wel, maar het is zo n ontzettende opbouw aan langdurige stress die de mijne en vele andere ervaren, ze krijgen geen tijd om te herstellen.
dan had ik met oud en nieuw net als ik alsnog ga doen gewoon mijn huis gevuld met puzzels, dozen en andere materialen om te af te leiden met lekkere dingen.

ik vind het wel een economische business zo; farma gaan er weer op vooruit, agenten weer aan het werk met veel boetes uitschrijven en dan de omzet van de vuurwerk verkoop.
zolang er grote bedrijven of overheden mee gebaat zijn hebben die petities ondertekenen inderdaad geen zin
(oh wat ben ik weer optimistisch)
#3182711
Ik heb de Kong al gevuld,kadootjes ingepakt(pluche speeltjes en wat lekkers),mag hij rond de jaarwisseling lekker scheuren. Ben al vanaf zaterdag begonnen met een homeo tabletje.Op oudjaarsdag krijgt hij verdeeld over de dag 2 daarvan.


Het is hier nog redelijk rustig,ondanks dat de verkoop vandaag gestart is.
Gelukkig is Marko vrij t/m het weekend.
#3182746
Mijn eerste hond was panisch. We moesten weg, maar ook in een 'hutje op de hei' was het voor hem een hell om 0.00.
Een paar jaar later hebben we hem in de auto meegenomen en op een parkeerplaats gaan staan langs de snelweg, ver van alle bebouwing.
Ik ben ook eens met hem in de douche gaan zitten met de douchekop op het douchegordijn gericht. Dat maakte veel herrie en maskeerde zo het geknal.

Bandit was tot vanavond niet bang voor vuurwerk. Ook geoefend (ver) in de buurt van vuurwerkshows. Langzaam dichterbij tot hij ietsje stress vertoonde en dan afgeslagen en zo.
Vanavond schopt zo'n rotjoch een rotje de straat over. Hij ontplofte 2 meter naast ons. Ze begonnen blijkbaar net, want er werd niet geknald (anders was ik daar echt niet gaan lopen!). Grr.
Bandit liep nog 2 straten goed mee en daarna vertraagde zijn tempo tot hij stilstond. Wilde nog op de stoep poepen!?
Thuis ging hij direct naar zijn bench.
Helemaal over.

Die kutjeugd!!

Het is nu te laat voor oefeningen en met een border collie moet je toch al extra voorzichtig zijn met medicatie.
Even afwachten wat het morgenavond gaat worden. Ik duim maar dat hij zich super snel hersteld deze keer.......
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3182758
Border Bandit schreef:Mijn eerste hond was panisch. We moesten weg, maar ook in een 'hutje op de hei' was het voor hem een hell om 0.00.
Een paar jaar later hebben we hem in de auto meegenomen en op een parkeerplaats gaan staan langs de snelweg, ver van alle bebouwing.
Ik ben ook eens met hem in de douche gaan zitten met de douchekop op het douchegordijn gericht. Dat maakte veel herrie en maskeerde zo het geknal.

Bandit was tot vanavond niet bang voor vuurwerk. Ook geoefend (ver) in de buurt van vuurwerkshows. Langzaam dichterbij tot hij ietsje stress vertoonde en dan afgeslagen en zo.
Vanavond schopt zo'n rotjoch een rotje de straat over. Hij ontplofte 2 meter naast ons. Ze begonnen blijkbaar net, want er werd niet geknald (anders was ik daar echt niet gaan lopen!). Grr.
Bandit liep nog 2 straten goed mee en daarna vertraagde zijn tempo tot hij stilstond. Wilde nog op de stoep poepen!?
Thuis ging hij direct naar zijn bench.
Helemaal over.

Die kutjeugd!!

Het is nu te laat voor oefeningen en met een border collie moet je toch al extra voorzichtig zijn met medicatie.
Even afwachten wat het morgenavond gaat worden. Ik duim maar dat hij zich super snel hersteld deze keer.......
Wat verschrikkelijk voor Bandit :'( Dit is ook echt mijn angst. .
Ik kan je wel echt de bach rescue aanraden, die is er ook voor kinderen zonder alcohol.
Heel veel sterkte voor Bandit, jou en alle andere hondjes en baasjes
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3182770
Lang leve Duitsland. Hier nog geen knalletje gehoord. Hooli was panisch voor vuurwerk, maar sinds we in Duitsland wonen heeft ze er geen last meer van gehad. 30 minuten per jaar was geen enkel probleem.

Nu geen honden meer helaas, maar ik weet nog goed wat een ellende het was toen we nog in Nederland woonden :-X
Gebruikersavatar
Door Radja
#3182774
Border Bandit schreef:Dank je wel Fenixjuh.
Gebruik je dan bach rescue pets? Er staat 4 druppels in het drinkwater OF rechtstreeks in de bek. Ik vind dat nogal een groot verschil in concentratie!?

Er is ook spray die je gewoon in de bek spuit! Sterkte met Bandit! Ik vind dit zo triest, bah!
#3182776
Ik zal morgen eens gaan rondbellen. De DA in het dorp verkoopt spullen van bach resque. Nou maar hopen dat ze ook die verkopen die Bandit kunnen helpen.......
Ik las op de site van bach resque dat je voor vuurwerkangst al een week van te voren moet beginnen. Tja, dát lukt niet meer. :(
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3182778
Ik geef het altijd op een snoepje of rechtstreeks in de bek.
Wij gaan inderdaad morgen al beginnen, maar ik vind dat het zowieso goed spul is. Wij hebben het voornamelijk in huis om na aanvallen te kalmeren, dus dan gebruiken we ook achteraf. Zijn erg dankbaar dat Jacy niet bang is voor vuurwerk.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3182781
Border Bandit schreef:Ik zal morgen eens gaan rondbellen. De DA in het dorp verkoopt spullen van bach resque. Nou maar hopen dat ze ook die verkopen die Bandit kunnen helpen.......
Ik las op de site van bach resque dat je voor vuurwerkangst al een week van te voren moet beginnen. Tja, dát lukt niet meer. :(
Paar jaar terug de buurhond wat gegeven rond 1800 op 31 dec, hielp direct!
Ik heb trouwens de normale variant met alcohol, deze kun je ook gebruiken voor honden

Je kunt t geven op een stukje lekkers maar ik geef t ook direct in de bek indien nodig
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3182785
Ja, ik heb ook een border collie. Om onverklaarbare reden wordt hij vaak aangevallen door andere honden, onze eerste hond dus in het begin konden wij er niet goed mee omgaan. Met gedragstherapie is veel goed gekomen maar hij valt bij dreiging snel uit vanuit angst en delft dan altijd het onderspit wat de angst ook weer voedt. Zelf geef ik dan 3-4 dd 4 druppeltjes in de bek of op een stukje brood. Ik heb de gewone bach van de reformzaak, voor de hondjes van mijn ouders de laatste keer die voor kinderen gehaald en daar hielp het ook na soortgelijke situatie zoals jij beschrijft. Ik heb het nog aan mijn trainster nagevraagd omdat dat hele kleine hondjes zijn, en zij gaf aan dat je met deze dosering niet kunt overdoseren. Overdosering is vaak pas als je het meer dan 4 weken gebruikt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door