Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#3180413
na van alles jaren geprobeerd te hebben heb ik nu alpazolam in huis voor maxje (10 jaar en 10 kg)
al een maand staat hij op de PUUR rust voor de af en toe knallen.
en ja vanaf vrijdag red hij het er niet meer mee en wil ik hem de alprazolam gaan geven.
3x daags 1 pilletje mag hij.
nu kan hij s morgens nog wel zonder pil af, na etenstijd begint de ellende.

hoe lang duurt het voordat zo n pil werkt na inname en hoe lang werkt zo pil? dan kan ik die pil beter geven wanneer het echt nodig is. of werkt het met een spiegel opbouwen?
kan ik straks wanneer hij 3 x daags echt nodig heeft (waarschijnlijk volgend weekend) nog steeds de PUUR rust erbij geven?

hoe weet ik wanneer ik teveel geef? hij heeft al 1,5 pil gehad, vanmiddag een uur voor het wandelen heb ik hem maar een halve gegeven (gisteren was er in de verte namelijk vuurwerk), of werkt een halve dosering niet?

moet ik nog ergens op letten?

ja ik had het allemaal beter van te voren kunnen vragen maar nu ze nodig zijn vind ik het ineens best spannend om hem in mijn ogen best heftige medicatie te moeten geven.
ik zal dinsdag tannetje ook even bellen voor de zekerheid.
Door sella
#3180420
Ja hoor een halve dosering werkt wel, alleen of het genoeg is dat is de vraag.
Ik mag mijn honden veel meer geven en ik heb per ongeluk Shay 2 keer de pillen gegeven ipv 1 keer Buffel en 1 keer hij.
Hij heeft diep liggen tukken en was er gewoon als ik ging lopen en sliep weer verder.
Voor in de verte vuurwerk geef ik niet, ik doe het vooral nu na het avond eten omdat de knallen dan heviger worden en Shay dat niet kan hanteren.
Buffel krijgt nu nog niks en ik hoop hem ook niets te hoeven geven.
Dat is afwachten.
Het zijn geen smarties, echter zo over de zeik zijn dat je bloedvaatjes in je ogen springen acht ik schadelijker dan alprozolam in te zetten vanaf 4 dagen geleden.
Door signmodel
#3180426
sella schreef: Het zijn geen smarties, echter zo over de zeik zijn dat je bloedvaatjes in je ogen springen acht ik schadelijker dan alprozolam in te zetten vanaf 4 dagen geleden.
nou dat is een beetje waarom ik mezelf ook voor mn kop kan slaan, ja hij is zo bang, ik had het eerder moeten doen.
de afgelopen 2 jaar vluchtte we ook lekker naar de boerderij van een vriendin, maar ik heb nu een puber to the max erbij en met al haar bejaarden lijkt me dat geen goede combi.

oke dan ga ik hem zo gewoon maar een hele pil geven, want het emmert hier nog vrolijk (ahum) verder in de verte en morgen hoeven die koters niet naar school dus vrees voor het ergste. dank je wel

(en lang niet gesproken, hoe is het nu met shay?)
Door sella
#3180441
Redelijk, hij is maandag gecastreerd, noten zo groot als zwaneeieren. Ventje verrekte van de pijn met plassen en keutelen en liep wijdbeens.
Nu is het afwachten wat het doet voor zijn overprikkeldheid.
Door signmodel
#3180859
sella schreef:Redelijk, hij is maandag gecastreerd, noten zo groot als zwaneeieren. Ventje verrekte van de pijn met plassen en keutelen en liep wijdbeens.
Nu is het afwachten wat het doet voor zijn overprikkeldheid.

misschien nu de last weg is dat hij zich inderdaad beter zal voelen en minder overprikkeld is. ik hoop het voor jullie. ik heb nu zelf ook een snel geprikkeld angstig hondenkind, dat is pittig maar ben niet van plan om jaren zoveel energie erin te steken als jullie hebben gedaan. (ik hoop met hard trainen dat hij met 1,5 wat relaxter is, nog een half jaar)


maxje heeft gisteren avond wel bij me en in een wat gespannen houding geslapen, maar hij heeft geslapen ipv bibberend en hijgend naast me te zitten.
ik laat s avonds de 2 grote samen uit en dan doe ik een rondje met max alleen, als hij schrikt dan kan ik hem nog optillen. dus ik ben bezig de honden aan te lijnen maxje ligt op de bank, en hij schiet zo van de bank af en knalt in mijn puber oscar. nu gebeurd het weleens vaker dat oscar iets te hardhandig gecorrigeerd wordt door maxje. maar dit was geen correctie, dit was echt een aanval en ik heb die kleine gup met mn voeten moeten blokken, oscar aan zn nekvel snel de gang in gesleurd en weer een schop tegen max moeten geven, snel de deur dicht.
hij is een brombeer, hij is hard maar hij is wel altijd rechtvaardig. dit gedrag herken ik niet bij hem kan dat door de alprazolam komen?
Door sella
#3180884
Dat herken ik niet van de alprozolam, wel van een overvol emmertje en niet diep genoeg slapen.
Ik geef hem standaard 4 pillen van valeriaan extra sterk van het kruidvat voor de nacht, dat maakt een wereld van verschil.

Ik zie wel al een andere hond qua houding naar ons en Buffel toe, aanraken doet geen pijn meer, de regio inspecteren gaat nu soepel. Dus goede hoop dat als de hormonen wat verder afnemen dat zijn leven een stuk fijner is.
Dit was onze laatste hoop om het leven kwalitatief te verbeteren.
En toch komt het weer op een lichamelijke oorzaak, na lang zoeken van de bron van de angst.
We waren zelfs naar de oogarts gegaan om oogproblemen uit te sluiten. Als hij stijf van de stress staat stoot hij zich vaak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door