Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door k9
#317414
Onze grote hond is heel erg op zijn routine ingesteld. Hij krijgt ongeveer op vaste tijden eten en wordt ongeveer op vaste tijden uitgelaten. Als je nu bv hier soms iets in verandert, dus het eten later geeft dan hij gewend is, geeft hij soms geel/groen slijm over (en dan voelt hij zich heel zielig..).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gisteren bv, hadden we de kippennekken in zijn bak liggen om te ontdooien. Hij heeft bijna de halve avond voor zijn etensbak voor het aanrecht gelegen en moest even later geel/groen overgeven... (Nou is dit niet helemaal een goed voorbeeld, maar het komt op hetzelfde neer... Wij hadden hier zelf de theorie dat hij zich gewoon zo veel heeft zitten te verlekkeren en dat zijn maag al begon te werken voor hij het echt kon eten..)


Groetjes,

K9
Door Lizzy
#317433
Ja, ik heb hier wel ervaring mee. Mijn hond Whoofer had hier in extreme mate last van. Als ik 30 minuten te laat was met haar voeding, dan spuugde ze geel water/slijm. Ik denk dat het zeker te maken heeft met de aanmaak van maagzuur. Pavlov. En met wat Mogens Eliasen beschrijft. Heb je toevallig zijn boek(en)?
Door k9
#317478
Jeetje, wat een links allemaal! We hebben (nog) geen boeken van Mogens Eliasen, denker er wel over ze aan te schaffen.

Het linkje dat Sigrid gaf vind ik een leuke, volgens mij had ik er al wat over gelezen hier op bp. Wij werken beide en dan is het helaas nogal moeilijk te realiseren... :( :( :(

Klok kijken, inderdaad, dat kan onze mechelaar ook. Negen uur half tien gaat ie altijd voor me zitten voor het laatste rondje. Als ik dan op de terugweg tegen ze zeg 'laatste hapje??' 'eten?' slikt ie zich om z'n bek en gaat een stapje sneller ;D
Door Lizzy
#317482
k9 schreef: Jeetje, wat een links allemaal! We hebben (nog) geen boeken van Mogens Eliasen, denker er wel over ze aan te schaffen.

Het linkje dat Sigrid gaf vind ik een leuke, volgens mij had ik er al wat over gelezen hier op bp. Wij werken beide en dan is het helaas nogal moeilijk te realiseren... :( :( :(

Klok kijken, inderdaad, dat kan onze mechelaar ook. Negen uur half tien gaat ie altijd voor me zitten voor het laatste rondje. Als ik dan op de terugweg tegen ze zeg 'laatste hapje??' 'eten?' slikt ie zich om z'n bek en gaat een stapje sneller ;D
Ja, dat op verschillende tijden eten geven, dat was met ons en Whoofer ook geen doen (aangezien ze al wat ouder was maar ook een keer een maagtorsie had gehad - daar ga je dan niet mee experimenteren. Tenminste, ik niet). Wij gaven haar zoveel mogelijk op tijd eten. En we gaven haar bijv. 's avonds wat extra yoghurt (of iets), voordat we gingen slapen, zodat ze 's morgens wat minder snel beroerd was. Zodra we dan wakker werden, dan gaven we haar direct een stukje banaan voordat we haar gingen uitlaten. En inderdaad, niet te lang verlekkerd naar eten laten kijken waardoor ze zeker-weten bakken met maagzuur aanmaken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door