Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3173842
Allebei een nature verzekering, van geboorte af en een kleine geldverzekering ernaast. Ik ben hoger verzekerd dan Eddie om de simpele reden dat ik weet dat als ik eerder ga, Eddie meer behoefte heeft aan "gedoe". Hij weet dat ik gecremeerd wil worden en voor de rest heb ik hem verteld dat hij het moet doen zoals het voor hem goed voelt, want (als ik eerder ga) moet hij verder. Zolang ik niet "te kijk" wordt gelegd, vind ik het wel prima.

Mijn moeder had een soortgelijke verzekering en de natura verzekering was in haar geval voldoende, sterker nog.... we hebben een bedragje uitgekeerd gekregen waar we de urnen van hebben gekocht. En haar uitvaart was heel waardig, daar ben ik de uitvaartverzorger nog steeds dankbaar voor. Haar uitvaart heeft ongeveer € 4.000,- gekost en was inclusief koffietafel met broodjes en soep, maar we waren maar met 16 personen.

Alles wat in een nature pakket niet gebruikt wordt, staat voor een geldbedrag dat voor iets anders ingezet kan worden. Het geld van de natura verzekering wordt niet uitgekeerd.
#3173854
De goedkoopste kist of lijkwade kost al zo'n 600 euro. Zelf een kist timmeren mag ook, maar je moet wel aan bepaalde eisen voldoen (per crematorium verschillend). Dus eigenlijk moet je de kist al klaar hebben staan voor het overlijden. Hoe goedkoop je het ook regelt, je bent meer dan 1000 euro kwijt. Als iemand een goedkopere manier weet dan hoor ik het graag
#3173857
Ik heb zelf geen uitvaartverzekering. Wel weet ik wat ik zou willen na mn overlijden en heb dit ook vastgelegd. Van mijn naaste familie heeft niemand overigens een uitvaartverzekering. Mijn moeder had er ooit een, maar die heeft ze opgezegd op ons (kinderen) uitdrukkelijke verzoek. Mijn broers en ik vinden het namelijk nogal een naar idee als ZIJ zich nu al druk zou moeten maken over de kosten van haar eigen begrafenis.
#3173859
Lida. S schreef: De goedkoopste kist of lijkwade kost al zo'n 600 euro. Zelf een kist timmeren mag ook, maar je moet wel aan bepaalde eisen voldoen (per crematorium verschillend). Dus eigenlijk moet je de kist al klaar hebben staan voor het overlijden. Hoe goedkoop je het ook regelt, je bent meer dan 1000 euro kwijt. Als iemand een goedkopere manier weet dan hoor ik het graag
Maar een lijkwade is toch gewoon een lap stof? Dat hoeft toch geen 600 euro te kosten? Ik heb hier genoeg lappen stof liggen ...
#3173866
Ik heb wel een verzekering, deel geen premie meer(van huis uit) de rest is een paar euro per maand.
Geen partner, en wil mijn familie er niet mee opzadelen

Vind de kosten bizar hoog, en sommige regels ook.
Hier woonde iemand achter het uitvaartcentrum, maar ze moest perse met een lijkwagen erheen, bijna 300 euro. Echt belachelijk

Van mij hoeft er geen luxe gebeuren, al stoppen ze me in een sinaasappelkistje(bij wijze van dan)
#3173871
Lida. S schreef: bij een lijkwade moet een draagbaar. Ik zie geen mogelijkheid om onder de 1000,-- gecremeerd of begraven te worden
Een homemade draagbaar (zie plaatje hieronder) van takken uit het bos of van een oude schutting, of goedkoop op marktplaats, of of of verzin iets en een lijkwade van oude lappen, dat kost iig geen 1000 euro. Ik weet niet wat de basiskosten zijn van een crematie of begrafenis zonder vervoer en dienst?


http://www.doodeenvoudig.nl/uitvaart%20 ... kt/?id=388
#3173876
Lizzy schreef: Ik vroeg het me ineens af. Vast omdat Leo en ik geen uitvaartverzekering hebben. Wie van jullie heeft er wel een en waarom?
Wij hebben geen uitvaartverzekering. Het financiële gedeelte is wel goed geregeld, maar niet via een een verzekering.
Onze dames weten dat, en voor hen hebben we ook geen verzekering afgesloten.


Afgezien daarvan zijn wij ook van het 'doe maar zo min mogelijk' v.w.b. het einde. En dat weet ook iedereen.
#3173887
Toen een kennis van mijn ouders overleed, plaatste zijn kinderen een advertentie in de krant die hij zelf had opgesteld. Daar stond in:
"Na de dienst zal er geen koffietafel zijn. Jullie hadden bij leven genoeg tijd om samen met mij een kop koffie te drinken." Ik vond hem best bijzonder eigenlijk.

De kosten, regels en dingen waar je aan moet voldoen bij een uitvaartcentrum zijn niet mis. Hoe groter het bedrijf, hoe erger dat het lijkt te zijn.

Manlief mag mij in een laken de grond in laten zakken. Prima. Of cremeren. Ook prima. Wat hij maar wil, mij maakt het niet uit. Hij weet dat ik veel liever heb dat hij 6000 euro aan leukere dingen besteed dan aan een uitvaart.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door