Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#316953
Mijn reu heeft vanmiddag kans gezien om een stukje van een soepschenkelbot in zijn geheel in te slikken. Het was een soepschenkel met flink wat vlees (dat heeft ie eerst op) met 2 stukjes "mergpijp" er in. Een groot stuk mergpijp en een kleiner stukje, ongeveer zo groot als een normale halve duim en dat kleinere stukje heeft ie op. Het was wel een mooi rond stukje bot, zonder rafeltjes en scherpe kantjes, maar het was wel vrij hard. Moet ik me nu zorgen maken? Of zou het er vanzelf weer uitkomen? Hij gedraagt zich verder normaal en heeft nergens last van.
#316958
Ja ongekookt. Het lag te ontdooien op het aanrecht en die smiecht heeft het gejat. ::) Het gaat om 1 stukje bot van ongeveer 2 bij 3 cm en op zich is het wel uitpoepbaar denk ik. Hij heeft er niet eens op gekauwd, het was gewoon slik en weg. Komende dagen maar goed zijn ontlasting in de gaten houden dan.
#316961
Audrina schreef: Ja ongekookt. Het lag te ontdooien op het aanrecht en die smiecht heeft het gejat. ::) Het gaat om 1 stukje bot van ongeveer 2 bij 3 cm en op zich is het wel uitpoepbaar denk ik. Hij heeft er niet eens op gekauwd, het was gewoon slik en weg. Komende dagen maar goed zijn ontlasting in de gaten houden dan.
O...ongekookt ;). De berichtjes kruisten elkaar ;D
Ik denk dat het wel uitgepoept wordt, zou het even goed nakijken ja.
#316964
Truus schreef: Hou het even in de gaten en kijk dan of hij het uitpoept. Is het een gekookt bot? Omdat je zegt dat het hard is namelijk.
Soepschenkel is toch van een dragend deel van de koe? Een poot ofzo? Daarom zei ik dat het een hard bot is / was. ;)
#316967
Niet teveel zorgen maken hoor ;)
Tinus heeft dit zelfs een paar keer achter elkaar geflikt,iedere keer met de poepronde heb ik geen stukje bot terug gezien...zelf zou ik het niet meer geven,Tinus hier is zo'n groot en smerig barf- varken dat ie echt alles naar binnen rost :-X
Ik neem met hem geen enkel risico meer......
#316978
Hij had het van het aanrecht gejat Tieneke. ;D

Nou ja, als jullie zeggen dat het niet veel kwaad kan ga ik me er niet druk om maken. Hij kan het misschien hooguit nog uitspugen vannacht en dat is ook geen ramp, of er een beetje raar van gaan poepen. Maar zeer waarschijnlijk gebeurt er dus gewoon helemaal niks. :)
#317184
Geen idee, ik heb hem vanmorgen zelf niet uitgelaten en manlief had zoiets van "Ja doei, daar ga ik niet naar kijken hoor". ;D Maar Donny is niet zo'n snelle verteerder, dus het zal misschien wel ff iets langer duren voordat het eruit komt. Hij (vr)eet gewoon en is lekker levendig zoals altijd, dus dat komt wel goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door