Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bernadette
#315715
Menu voor Vondel, ga het morgen proberen te maken:

Ga 1 kilo maken om te proberen.

500 gram kippennekken
350 gram kippenhart en sardientjes
150 gram gft mix, witlof, boontjes en banaan

vitamine b complex pilletje
visolie capsule
knoflookteentje

En de alopectyl laat ik dus achterwege.

Ga het een week proberen. Hij moet dus ook een week binnen blijven... Maar het hele feest gaat alleen door als de keukenmachine van mijn moeder het allemaal slikt!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#315787
Ik zou die groenten en fruit eruit laten katten halen nogal snel hun neus op, dus voorzichtig beginnen, het zou jammer zijn als hij het laat staan omdat er groenten en fruit inzit, zeker banaan ruikt nogal sterk.
(Mijn katten krijgen helemaal geen groenten of fruit )

ik zou die sardientjes eerst zo geven om te kijken of hij het lust en dit niet door de mix doen, en ik zou er iets van spiervlees bij doen dat heb je nu eigenlijk helemaal niet.

Kijk eens bij de menuutjes van andere leden om ideeen op te doen http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=3508

wees ook niet royaal met de knoflook, teveel knoflook is erg slecht voor katten

Als de keukenmachine van je moeder het niet slikt probeer het dan eens zo te geven , dus een heel kippennekje, stukken sardien, grote kans dat hij dat ook gewoon eet.
Door Bernadette
#315813
Dat is nu juist het vervelende, meneer eet geen hele brokken. Hij krijgt vaak een stukje van Blitz om te proberen (Blitz is mijn hond) daar likt hij aan en hij kijkt er gevaarlijk naar... Verder houd het op!
Ik heb nog wel runderhart hier liggen. Zal ik een beetje daarvan erin gooien?

Gisteren een sardientje proberen te geven, maar dat was ook niet leuk. Hij at het wel voor de helft op nadat ik het sardientje geprakt had!

Okee, dus in het begin geen groente.

Dan wordt het:
500 gram kippennek
350 gram sardientjes met runderhart

En verder niets? beetje knoflook?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#315836
Bernadette schreef: Dat is nu juist het vervelende, meneer eet geen hele brokken. Hij krijgt vaak een stukje van Blitz om te proberen (Blitz is mijn hond) daar likt hij aan en hij kijkt er gevaarlijk naar... Verder houd het op!
Ik heb nog wel runderhart hier liggen. Zal ik een beetje daarvan erin gooien?

Gisteren een sardientje proberen te geven, maar dat was ook niet leuk. Hij at het wel voor de helft op nadat ik het sardientje geprakt had!

Okee, dus in het begin geen groente.

Dan wordt het:
500 gram kippennek
350 gram sardientjes met runderhart

En verder niets? beetje knoflook?
Ikzelf geef helemaal geen knoflook

Ik zou zelf heel voorzichtig beginnen daar je nog niet weet wat hij nou wel of niet lust, ik zou die kippennekken doen met wat hart en misschien wat soepvlees, die sardientjes zou ik dan apart malen en of helemaal apart geven of 1 maaltijd watt gemalen sardine erdoorheen doen kijken of hij het dan ook eet , of misschien zelfs wel lekkereder vind. Er is namelijk niks zo frustrerend als dat je daar je best staat te doen en te mengen en je mag het zelf opeten van de poes ::) ;D
Door Bernadette
#315870
Nou, heb het dus net allemaal gemaakt... Vondel was vol interesse tijdens het maken... Beetje om me heen circelen enzo... Blitz trouwens ook! Haha, die weet inmiddels wel dat als dat ding op tafel komt dat er lekkers op het menu staat!

Maar helaas, eindelijk af... Beetje in het bakje gedaan. Vondel haalt zijn neus ervoor op. Gelukkig hoef ik het zelf niet op te eten, mijn hond die lust het ook ;D

Ik blijf het aanbieden, hij gaat het vanzelf wel eten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#315940
Bernadette schreef: Nou, heb het dus net allemaal gemaakt... Vondel was vol interesse tijdens het maken... Beetje om me heen circelen enzo... Blitz trouwens ook! Haha, die weet inmiddels wel dat als dat ding op tafel komt dat er lekkers op het menu staat!

Maar helaas, eindelijk af... Beetje in het bakje gedaan. Vondel haalt zijn neus ervoor op. Gelukkig hoef ik het zelf niet op te eten, mijn hond die lust het ook ;D

Ik blijf het aanbieden, hij gaat het vanzelf wel eten.
maar wat heb je er nu precies in gedaan?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#315972
Bernadette schreef: kippennek en runderhart en sardientjes
500, 200, 150 gram resp.
Ik zou die sardientjes er dus echt niet bij doen, ik geef hier vis altijd helemaal apart, behalve bij vlees wat ze niet zo lekker vinden daar doe ik wel eens een beetje sardientjes uit blik bij.
Door Lizzy
#316052
Waarom de sardientjes er niet bij Syl? Is dat niet goed? (ik gooi het er ook altijd bij....).
Door Lizzy
#316054
Overigens zou ik zelf een kat ook geen knoflook geven. Katten schijnen slechter tegen knoflook te kunnen als honden (en weer beter tegen uien te kunnen, hetgeen honden weer slechter tegen zouden kunnen).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#316194
Lizzy schreef: Waarom de sardientjes er niet bij Syl? Is dat niet goed? (ik gooi het er ook altijd bij....).
Omdat katten heel snel iets niet lusten, zeker als je nog aan het begin staat van vers voeren lijkt het me handiger om niet gelijk teveel doorelkaar te mensen, en vis is toch heel overheersend, mijn katten lusten bv helemaal geen rauwe sardientjes. Daarom zei ik al om de sardientjes apart te malen en eventueel eerst apart door een maaltijd te mengen.
Maar ik geef de katten trouwens nooit vis gemengd door vlees (behalve sardientjes uit blik als ze iets niet lusten)
Ze krijgen of een vis maaltijd of een vleesmaaltijd.
Door Bernadette
#316256
Naja, het kwaad is al geschied. Hij heeft vandaag al twee porties op! Ik heb hem zover gekregen dat hij het eet wanneer ik er EEN brokje vanuit een blikje doorheen prak!

Hij is gek! Maar anders trekt hij echt zijn neus op hoor!

Volgens mij gaat het gewoon om het idee dat er iets van zijn vertrouwde blikje inzit! Hij moet gewoon leren dat uit tupperware bakjes ook heel lekker eten kan komen!

Hij is een echte buitenkat, sinds vanmiddag dus binnen en begint zich nu al stierlijk te vervelen....
Door Mevroi Kruim
#317145
Haha, ja dat ken ik van die van mij ;D ;D ;D beginnen met een heel klein beetje vers door iets wat ze errug lekker vinden, en dan geleidelijk meer vers tegen minder blik in mijn geval, en dan dat laatste piezeltje blikvoer niet kunnen missen, zogenaamd. Apen 8)

Een van mijn 5 werd zelfs compleet panisch van eng dood dier in z'n bakkie, ook al was het nog zo weinig en keurig gemalen en vermengd met blik. Dikke staart, blazen tegen het bakje en in rengalop de deur uit (door het kattenluik). Maar zelfs die is er aan gewend geraakt ;D

Gisteren op advies van hier sardientjes gevoerd, lachen! Twee grommende katten die langs mijn broekspijpen omhoog klommen 'geef geef!' en vervolgens nuffig staan te kijken als het in de bakjes ligt 'hmmm ... stinkt ...' Maar het ging schoon op, zelfs de koppen werden in hun geheel verslonden ;D (door de paniekkat nog wel, die is het grootst, met de grootste tanden)
Door Lizzy
#317150
sylvia schreef: Omdat katten heel snel iets niet lusten, zeker als je nog aan het begin staat van vers voeren lijkt het me handiger om niet gelijk teveel doorelkaar te mensen, en vis is toch heel overheersend, mijn katten lusten bv helemaal geen rauwe sardientjes. Daarom zei ik al om de sardientjes apart te malen en eventueel eerst apart door een maaltijd te mengen.
Maar ik geef de katten trouwens nooit vis gemengd door vlees (behalve sardientjes uit blik als ze iets niet lusten)
Ze krijgen of een vis maaltijd of een vleesmaaltijd.
Oh, OK, op die fiets. Ja, daar heb je wel gelijk in...!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317172
Bernadette schreef: Naja, het kwaad is al geschied. Hij heeft vandaag al twee porties op! Ik heb hem zover gekregen dat hij het eet wanneer ik er EEN brokje vanuit een blikje doorheen prak!

Hij is gek! Maar anders trekt hij echt zijn neus op hoor!

Volgens mij gaat het gewoon om het idee dat er iets van zijn vertrouwde blikje inzit! Hij moet gewoon leren dat uit tupperware bakjes ook heel lekker eten kan komen!

Hij is een echte buitenkat, sinds vanmiddag dus binnen en begint zich nu al stierlijk te vervelen....
Hartstikke goed :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door