Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169783
san :) schreef: Ja hoor. Laatst hachee gemaakt met die blokken lamavlees

Haha, ja prachtig. Ik dacht zelf aan een stoofpotje van het een of ander
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3169791
AnoukFrodo schreef: Ik was met die ganzenfilet,  gekocht bij Natural Paws, vooral geïntrigeerd doordat het vlees er zo mooi uitzag. Ik weet alleen niet of er iets met gans kan zijn waardoor een hond het wel kan eten maar een mens er ziek van zou worden. In principe moet dierenvoer in Nederland ook geschikt, althans niet schadelijk, te zijn voor menselijke consumptie toch? Als ik hem vlees van ons doneer dan kan ik natuurlijk best een keer wat van hem pikken als experiment he  ;)
Nee, dat hoeft niet. Vlees kan gerust afgekeurd zijn voor menselijke consumptie en prima geschikt zijn als diervoeder. Daarom moet een diervoederproducent/leverancier ook expliciet op zijn product vermelden dat dit voor diervoeding is. Vlees wat over de datum is, kan prima doore je hond gegeten worden, maar is wel afgekeurd voor menselijke consumptie. Je zal er niet snel dood aan gaan in de praktijk, maar ook niet zeuren als je er ziek van wordt omdat per ongeluk de hoeveelheid bacterien wat hoger lag dan wat lekker valt bij een mens (en dan met name kind of iemand met een minder beste weerstand)
Dus goed, ik geef subiet toe dat ik wat doorsla met mijn "dat is voor de honden", maar wetende dat er hier op het forum wel eens vlees ontvangen is door mensen met een tht erop van 5 jaar geleden waarvan gezegd werd...oww, vergeten om te stickeren, of dat pallets met vlees eerst lekker 2 dagen in iemands voortuintje staan te wachten op vervoer. Nah, dat wil ik eigenlijk al niet meer voor mijn honden en dus al helemaal niet voor mezelf. En aangezien ik er niet met de neus bijsta hoe het van het ene adres op mijn adres komt hoef ik het ook niet op mijn bord.
Door petralita
#3169811
Hier ook niet maar wel regelmatig verbaasd gestaan om het "slachtafval" wat ik voor de honden koop.
Van de zotte gewoon wat er eigenlijk als afval wordt bestempeld...
Door Nynke
#3169820
Ik heb weleens paardenvlees bij Rita gekocht en daarvan een stuk voor Richard gebakken. Hij vond het erg lekker  :P en wist wel van te voren dat het voor de honden was  :)
Door Lil
#3169832
Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.

Er wordt mbt hygiene heeeeeel anders met dierenvlees omgesprongen dan met dat voor menselijke consumptie.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3169834
Ik heb op de verjaardag van mijn hond eens een cake gemaakt, gewoon pindakaas, bloem en melk, gelijke delen. Het idee dat het voor de hond was, vond ik al een smerige gedachte.. Dat gaan we dus als mensen echt niet eten..
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3169842
AnoukFrodo schreef: ik heb last van een brainfart...van de week bliefde Frodo zijn ganzenfilet weer eens niet. Ik heb dit in een bakje gedaan met de groentemix erover die ik nog in de vriezer had. Daar zat o.a. pompoen, basilicum, Nieuw Zeelandse spinazie, knoflook en aardappel in. De filet had ik wat ingekerfd zodat het er goed in kon trekken. ? Avonds trek ik dat bakje open om het te serveren aan meneer en ik constateerde nu definitief dat die hond beter eet dan wij.... De ganzenfilet mooi donker rood, biefstukachtig, heerlijke geur door de groente mix. Ik had het toch bijna rosé gebakken en op ons eigen bord gelegd  ;D

Frodo at het nu met smaak (joh) maar ik vraag me nu wel af of er iemand ooit eens een barfproduct gebruikt heeft voor eigen consumptie. Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus als barf besteld/gekocht, niet dat gene wat je voor menselijke consumptie bij de slager kan kopen he. Ben benieuwd  :)
Nee. Wat ik als honden-barf koop gaat alleen naar de hond.
Wij kopen wel regelmatig een voor menselijke consumptie geschikte hele kip/eend of wat dan ook en gebruiken de delen gezamenlijk. Wij de poten en filets, de hond het karkas en de vleugels. Daar heb ik dan echt geen moeite mee.
Door sella
#3169857
Ik ben geen veganist, ik deel alleen met de honden de kippenbouten die ik voor humane consumptie koop. Van een paar trek ik bouillon en maak daar soep mee.
Als ik hele kip in de aanbieding haal bij de makro wil ik er wel eentje voor onszelf in de oven bereiden.
Echter alle dingen die ik her en der op de kop tik, nee ik heb daar geen behoefe aan.
Gans vindt ik echt stinken dus dat trekt niet, hert/ree vindt ik stinken dus voor de schatjes en verders blief ik ook geen pens, long of nier ect.
Door Martine-Tom
#3169880
Eendenborstfilet via een lijntje en kippenvleugels, voor de hond gekocht maar geschikt voor humane consumptie, moest me wel ff ergens overheen zetten dat wel  :biggrin2:
Maar in het algemeen, nee wij hebben beiden ons eigen vlees :P
Door frodo quin
#3169888
Neen, absoluut niet, maar ik eet dan ook niets dierlijk. De ratjes en ik deelden wel ons voer, maar zij aten ook plantaardig. Toen Cooper (rat dus) zieker werd wou ze niet altijd mee eten met de andere ratjes en at ze dan van mijn bord mee, soms wel een apart stuk als mijn eten gekruid was.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3169942
Een deel van wat ik aan de honden voer is ook voor mensen geschikt (van de slager of supermarkt etc).
Nou eten wij geen vlees maar anders zou ik denk ik ook wel eens wat klaarmaken.
Verse stukken van de slachterij zou ik ook geen problemen mee hebben denk ik om zelf te eten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door