Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3169620
charmed schreef: 50% witvlees, witvis, Hutenkase, eiwit (gekookt ei zonder eigeel)
25% groenten, afwisselen, wortelen, bloemkool, Andijvie en Witlof, (ondersteunend voor de lever zijn de andijvie en witlof het meest, die andere geef ik af en toe ter afwisseling)
25% granen, in de vorm van Macaroni, Quinoa, Havermout en Sweet Patato (die kan je ook afwisselen)

Dit is Prudence leverbesparend dieet. Hoop dat je er iets aan hebt.
Misschien is het ook een idee om kruiden als brandnetel en paardebloemblad te geven als onderdeel van de groenten?
#3169621
Zonder orgaan is het toch niet volledig? Gaf je een vitaminemix daarbij? Of was dit voor kortere tijd?

Hond van mij had alleen hoge altwaarde, 469. Verder niks. Echo was goed. Uit histologisch leverbiopt bleek toen een chronische actieve hepatitis.  Ik heb toen ook leverdieet gedaan (gekookte aardappelen of rijst, gekookte kip, gekookt ei  rauw gepureerde groenten, vitaminemix, zalm- en maiskiemolie) maar mijn hond ging daar niet goed op. Hij bleef afvallen. Hij zat ook op prednison.  In twee maanden tijd was hij afgevallen van 43/44 kilo naar 35. Dit laatste dieet was samengesteld door voedingsdeskundige UU. Daarvoor had ik ook leverdieet via holistische da. Ik was begonnen met leverdieet dat ik hier vond. Op alle drie hing hij sldcht. Hij verloor wekelijks gewicht en ik moest wel stoppen met dieet en prednison.  Op het laatst at hij bijna twee kilo en hij bleef afvallen. Spieren waren zo geslonken. Ik had het geluk dat de hepatitis reactief was geworden en ik hem weer terug kon zetten op zijn gewone barfmenu maar veel keus was er ook niet meer. Let dus wel heel goed op het gewicht van je hond. Maar ik zou het sowieso proberen. Als je ingrediënten ziet van brokken bij leverproblemen... dat is ook niet alles. Welke waardes zijn bij Chendo verhoogd? En gaan ze cytologisch of histologisch biopt doen? Laatste is onder echobegeleiding en eerst een stollingsonderzoek maar dan weet je wel wat er met de lever aan de hand is. In elk geval sterkte voor Chendo.
#3169640
charmed schreef: Ja leverdieet gaat hier echt gekookt worden, als ik rauw blijf voeren dan gaan de waardes niet omlaag helaas. Ze mogen ook geen vet, geen vel en geen organen etc.
en hoe doe je dat dan met vleesbot?
#3169648
totaal bilirubine 31.0 umol/L ---|----------|--x < 8 umol/l
20:21 SpotchemEZ_SP4430
ureum 3.1 mmol/L ---|-x--------|--- 2.3 - 9.1 mmol/l
glucose 5.3 mmol/L ---|------x---|--- 4.4 - 5.9 mmol/l
alkalisch fosfatase 1101.0 IU/L ---|----------|--x < 130 U/l
totaal eiwit 60.0 g/L ---|-----x----|--- 47 - 69 g/l
GPT/ALT >1000.0---|----------|--x < 113 U/l
creatinine 76.0 umol/L ---|--x-------|--- 55 - 139 umol/l
GOT/AST 365.0 IU/L ---|----------|--x < 63 U/l
Ca 2.61 mmol/L ---|---x------|--- 2.2 - 3.3 mmol/l
albumine 25.0 g/L ---|--x-------|--- 22 - 35 g/l

Dit zijn de bloeduitslagen.
#3169650
Ja, duidelijk iets met de lever aan de hand.... Ik denk dat een galzurenbepaling inderdaad op z'n plaats is en een echo van de buik/lever. He gatverdamme meis, wat een ellende :'(

Ik zou alvast beginnen met het leverdieet en mariadistel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door