Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hydra
#3155686
Ugh, als ik al jouw maatregelen zo lees, denk ik dat ik destijds te weinig verstand heb gebruikt. ;) Maar goed, hier zijn we er vanaf gekomen met minder 90graden wasjes en slechts 2x wassen. Die diarree is niet zo vreemd: panacur is niet bepaald vriendelijk voor de darmen. Ik weet niet of je al probiotica gebruikte, maar dat zou ik zeker doen. Imo kan de giardia best weg zijn, maar moeten de darmen nog herstellen.
Door signmodel
#3155781
gelukkig vanmorgen weer goede ontlasting, probiotica wilde ik mee wachten met geven na de uitslag die ik eigenlijk deze week zou moeten aanvragen en krijgen. misschien was er nog wel een kuurtje nodig idd.
aangezien ik de eerste test puur op gevoel en niet nav symptomen heb laten doen durf ik mijn gevoel nu ook wel te vertrouwen en dat het niet weg is.

en de diatomeeraarde kost bijna niks dus liever safe than sorry.

ik heb oscar maar 1x gewassen hoor, op dag 6, dus de dag na de laatste pil. hij vind het vreselijk en als ik dan ook nog mijn badkamer vaker schoon had moeten maken dan was ik mijn verstand wel serieus verloren. ik was al 2 uur bezig met schoonmaken per dag.
Door petrap
#3167042
Wat is eigenlijk het voordeel van diatomeeenaarde in vergelijking met groene leem als je het inzet voor giardia?
Door signmodel
#3167179
petrap schreef: Wat is eigenlijk het voordeel van diatomeeenaarde in vergelijking met groene leem als je het inzet voor giardia?
het ziet er heel anders uit. wat het verschil kwa werking precies is weet ik niet. ik weet wel dat ik een hond met giradia nooit groene leem zou geven. dat ontgift best heftig en ook ontgiften kost een lichaam energie en daar moet een hond wel gezond genoeg voor zijn. diatomeeraarde doet iets met t skelet en weeke dieren.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3167185
signmodel schreef: het ziet er heel anders uit. wat het verschil kwa werking precies is weet ik niet. ik weet wel dat ik een hond met giradia nooit groene leem zou geven. dat ontgift best heftig en ook ontgiften kost een lichaam energie en daar moet een hond wel gezond genoeg voor zijn. diatomeeraarde doet iets met t skelet en weeke dieren.
Ik geef Saartje iedere drie maanden gedurende drie weken een theelepeltje door het voer.
Nog nooit wormen gehad. Er zijn hier mensen op het forum die guardia ermee onder de duim hebben gekregen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3167524
ja oa ik en zelfs mijn da in hoofddorp heb het mij gevr,ik doe nu ongeveer elk voor en najaar kuurtje van 3 weken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3167821
Lazy Garfield schreef: Ik geef Saartje iedere drie maanden gedurende drie weken een theelepeltje door het voer.
Nog nooit wormen gehad. Er zijn hier mensen op het forum die guardia ermee onder de duim hebben gekregen.
Weet je wat de ellende met dit soort ervaringen is? Je hebt géén idee of het door die aarde komt dat ze geen wormen heeft. Ik heb Oscar al 4,5 niet ontwormd en geef hem helemaal niets en hij heeft ook nooit wormen. Had ik hem nou wel iets gegeven, wat dan ook, dan denk je: dat komt door dat middel! Maar dat weet je dus gewoon niet.

Ik zou zeggen, geef Saartje eens 6 maanden niets en test dan eens op wormen. Dikke kans dat je dan ook geen wormen aantreft.

Geef je nou die aarde ná een bewezen wormbesmetting en is ze daarna vrij, dan pas weet je dat het iets tegen wormen doet. En net als met chemische middelen zou ik ook natuurlijke middelen niet preventief inzetten. Geen wormen = geen ontworming nodig.
Door signmodel
#3167851
Kaela schreef: Weet je wat de ellende met dit soort ervaringen is? Je hebt géén idee of het door die aarde komt dat ze geen wormen heeft. Ik heb Oscar al 4,5 niet ontwormd en geef hem helemaal niets en hij heeft ook nooit wormen. Had ik hem nou wel iets gegeven, wat dan ook, dan denk je: dat komt door dat middel! Maar dat weet je dus gewoon niet.

Ik zou zeggen, geef Saartje eens 6 maanden niets en test dan eens op wormen. Dikke kans dat je dan ook geen wormen aantreft.

Geef je nou die aarde ná een bewezen wormbesmetting en is ze daarna vrij, dan pas weet je dat het iets tegen wormen doet. En net als met chemische middelen zou ik ook natuurlijke middelen niet preventief inzetten. Geen wormen = geen ontworming nodig.
precies. hier zijn de honden ook 4 jaar niet ontwormt en doe elke half jaar een check. behalve mijn oscar dan, die test ik elke 3 maanden omdat hij nog jong is. maar als hij straks een jaar geweest is gaat hij net als de rest ook elk half jaar.
ik ga volgende week giardia test laten doen en dan zien we of de aarde heeft gewerkt, tot zover heb ik wel het idee dat het weg is en ben er dus ook mee gestopt.

en in veel gevallen gaat giardia ook vanzelf weer over. geloof dat de nieuwste onderzoeken van utrecht ook zeggen; geen verschijnselen is niet behandelen. heel veel honden zijn besmet zonder symptomen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door