Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door creamon
#314049
Hallo allemaal en Lizzy

Sorry dat ik zo lang niet ben geweest :-[ Een tijd terug had ik mij voorgesteld en verteld dat ik Blacky Caribest ga geven. Jammer genoeg heb ik daar mee moeten stopen vanwege finacielen redenen. Ik probeer nu wel hem 2 dagen in de week Carnibest te gaan geven. Al zou ik hem het liefst de hele week vers voer willen geven maar heb daar gewoon het geld niet voor :'(
Maar was wel af een toe op het forum maar niet ingelogd maar gewoon een beetje aan het lezen. Maar ik heb nu een vraag. Ik zou graag het vlooienmiddel van Jouw Lizzy gaan gebruiken. Want ik weet uit ervaring dat Tea Trea oil erg goed werkt voor veel dingen. Ik gebruik het voor mijn huidaandoening en ook sinds een tijdje om de mieren uit mijn huis te houden die anders elk jaar bij mij de keuken komen. Maar nu mijn vragen Hoe vaak moet ik Blacky ermee in spuiten?
Moet ik het ook helemaal in zijn vacht insmeren?
#314158
Hoi Monique, welkom terug!

Ik koop zelf altijd de flesjes tea tree bij de Tuinen en daar voeg ik dan zelf citronella, cederhout, lavendel en geraniumolie aan toe. Van ieder een paar druppeltjes. Dan schud ik het flesje goed voor gebruik. In de vlo/teek periode spray ik ze er 1 keer per dag licht mee in en dan smeer ik het met mijn handen goed in de vacht.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 03 mei 2005, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#314246
Hallo Lizzy

Dank je voor je welkom. En ook bedankt voor je antwoord. Ik ga morgen naar een bepaalde drogestrij waar ze het ook verkopen die spray zodat het meteen in een sparyflesje zit. Want waar ik woon is geen de Tuinen.
Ik zie dat je er nu geen Lavendel bij hebt staan. Gebruik je dat niet meer?
Nogmaals bedankt voor je reactie.
#316358
Hallo Lizzy

Heb Blacky inmiddels al een paar keer ingespoten en echt leuk vind die het niet :P maar dat is meestal zo als ik iets spuit bij hem ;) Maar moet zeggen vind het wel lekker ruiken omdat de citroen geur en nog een geur overhersen ;D Ben benieuwd hoe het gaat werken.
#316361
Oh hoi, sorry, ik had je vraag over eucalyptus niet gezien. Nee, dat doe ik er eigenlijk nooit meer in.... Vraag me niet waarom.... Mijn honden vinden het inmiddels niet meer erg om ingespoten te worden. Wat wel wil helpen is om het spul op je eigen handen te sprayen en dan je hond er mee in te wrijven!
#316393
;D geeft niet hoor Lizzy je hebt het ook druk zat en dan kan je wel eens iets over het hoofd zien. Ik heb het wel gekocht en erbij gedaan :)
Blacky zal er vast ook wel aan wennen. Ik merk wel dat het flesje snel leeg is dus wil volgende keer eens gaan proberen het flesje met water te vullen en dan gewoon een paar druppels Tea Trea oil erbij te doen. Zag in het boekje wat ik had over Tea Trea oil dat daar ook een vlooienspray recept bij zat. En dan kan je dus ook met 20 druppels op 50ml water kunt doen. En dan die olies die jij gebruikt :) Bei dat recept stond dan Ylang-Ylang -olie. Maar ik zal die olies gebruiken die jij ook gebruikt.
#316415
Ja het flesje wat ik had 50ml Tea Trea olie was al verdunt. Het is zo'n sprayflesje (lotion) dat is dus niet puur tea trea olie ;D Ik zou zeker mijn hond nooit inspuiten met pure Tea Trea olie :P ;) Ik gebruik zelf altijd veel Tea Trea olie in huis en voor mijn huid :)
Met de citronella, cederhout, lavendel, geraniumolie en eucalyptus doe je inderdaad veel langer omdat je daar alleen maar druppels van bij doet. Maar bedoelde dat het flesje Tea Trea lotion 50 ml snel op is :) daarom ga ik toch werken met druppels tea Trea olie en verdun die dan met water en dan doe ik veel langer met de tea trea olie. Hoop dat het nu nog duidelijk is wat ik verteel ;D
#316455
hai Monique,

Ik heb dat dus ook he, dat het flesje zo snel leeg gaat, dus toen ik vroeg bij de tuinen of ze die toevallig ook hadden in bijv literfles hadden, keken ze me aan alsof ik iets debiels vroeg.
Helaas is dat er niet, volgens de meiden bij de tuinen in Den Helder dan he, dus ik zoek nog steeds naar een grotere verpakking Tea Tree Spray ( die dus idd al verdunt is). Mocht ik iets vinden, dan zal ik het wel roepen hierzo.
Wil jij dat dan ook doen, als jij iets vind? ;)

Wat ik dus ondertussen gedaan heb, het lege flesje van de vorige keer bewaard en een neiuwe gekocht, deze heb ik voor de helft overgegoten in het 2de lege flesje en beide flesjes weer met de druppels gedaan en daarna het flesje weer bijgevuld met bronwater. Nu heb ik er dus 2 die wat langer meegaan.
Ik heb tot nu toe nog geen teken of vlooien gevonden en ik ben wel op dezelfde plaatsen geweest als waar ik normaal altijd loop met Chasey en hij normaal (zonder gesprayed te zijn) soms wel een teek opliep.
Mijn conclussie tot nu toe, is dus dat het ook nog goed werkt ondanks dat ik het verdund heb.
#316504
eugh tja ik denk het ook dat ik dat dan doe.

Ik spuit zo'n 2 keer aan elke zijkant, dan 1 voor, onder de keelzak/ bij borst(tussen voorpoten zeg maar) en 2 op de rug en 1 onder bij de buik in zijn liezen.
Dus met 6 a 7 spuiten ben ik klaar, daarna ga ik hem altijd flink masseren, waarbij er mega veel haren loslaten, maar das dan jammer.(voor mij dan he)
Ik weet eigenlijk niet hoelang ik precies met zo'n flesje doe eerlijk gezegt, maar vond het in het begin wel kort. Nu al een tijd niets gebruikt, maar doordat hij nu wel weer overal in duikt en ik van andere hoorde dat de tekenzooi weer parraat was, ben ik dus weer begonnen met een nieuw flesje 3 weken terug.
Ik spuit wel elke dag.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door