Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3162481
Ik wilde mijn ervaring ook even hier delen. Boris heeft gisteren in Deventer toegrips gekregen. Dat zijn dus rubbertjes die je om de nageltjes doet, zodat ze meer grip hebben (op gladde vloeren).
Het is een alternatief voor sokken en schoenen voor de zeer wankele oudjes. Sokken werkt hier niet, want ze zakken allemaal af en dan staat hij op de stof in de plaats van op de antislip en dan is het met sokken nog gevaarlijker en gladder dan zonder. 24/7 schoenen aan is al helemaal niets en die dingen zijn vaak ook niet helemaal jofel mbt pasvorm en zo.
Dus heb ik dit uitgeprobeerd (was daar niet ver vandaan op vakantie, vandaar dat ik de afspraak heb gemaakt).
Voor iedereen waarvoor het te ver weg is: je kunt via je eigen dierenarts bestellen.
Aangezien mijn oudje geen uren per dag meer loopt, is de verwachting dat ze 3 maanden meegaan. Helaas vanochtend is hij (denk ik) bij de afscheidsboswandeling 1 ringetje verloren de rotzak. Gelukkig heb je per setje 4 reserve, dus heb ik er zelf een nieuwe om gedaan. Dat ging heel eenvoudig. O ja, die dingen moet je even dagelijks controleren of ze goed zitten (en niet bijvoorbeeld in het nagelbed duwen) en als ze hele vieze poten hebben goed afspoelen, zodat zand en modder niet de nagel gaan schuren.

http://dierenartsdeventer.com/acupunctuur-linda-boggie-pijn/toegrips-hond-nagels-buzby/

Plaatjes schieten van Boris lukt mij niet, dus kijk maar in de link. Gelukkig heeft Boris maat donker paars, dus dat zie je op de zwarte nagels helemaal niet zitten, vandaar dat ik geen duidelijke foto's krijg.
Mijn ervaringen sinds gistermiddag:
Boris kon op het zeil van die da-praktijk rondjes om zijn eigen as draaien zonder weg te glijden dan wel om te vallen. Terug in het vakantiehuisje zag ik hem achter zijn voerbak aan lopen (die schoof weg) en daarbij zag ik 1 poot waar zijn gewicht op stond af en toe wegglijden, de andere 3 poten bleven staan. De dagen ervoor had  hij al twee keer op zijn gezicht gelegen toen hij achter de voerbak aan het aanlopen was.
Opstaan vanaf de laminaatvloer gewoon normaal.
Sinds vanmiddag ben ik thuis en nu valt het op dat hij thuis nog beter uit de poten komt. Hij is al gaan zitten (dat kon hij al heel lang niet meer, dan gleed hij vanzelf in de af) en het lukte hem zelfs om snel een pootje te geven (ok, toen gleed hij daarna wel weg). Ook is hij al een paar keer weer normaal de trap op en af gelopen. Misschien weten sommigen nog wel te herinneren dat dit een probleem was. Mijn senior die al 14 jaar de trap op en af crost (en dat ook is blijven doen), maar al ruim een half jaar regelmatig daarbij op zijn gezicht viel. Nu liep hij gewoon normaal, ik hoorde geen glijden of nagels krassen. Gevolg: hij liep niet 1 keer die trap, nee joh wel 3 keer achter elkaar.  ::) Als hij nu lastig gaat doen, ga ik hem voor straf de grips afdoen heb ik besloten  ;) :P :P :P
Door hamada
#3162489
Wat een mooie ontdekking!
Ben benieuwd hoe ze ook op de langere termijn bevallen qua slijtage, verlies en groei van de nagels.
Door Lil
#3162493
hamada schreef: Wat een mooie ontdekking!
Ben benieuwd hoe ze ook op de langere termijn bevallen qua slijtage, verlies en groei van de nagels.
Bij slepen met de poten is er een grotere kans op verlies. Hier is een trucje voor zodat ze moervast zitten, maar dat kan ik zelf nu nog niet toepassen. Probleem is dan namelijk dat je ze ook echt gedurende lange tijd niet meer af krijgt en we zijn nog volop in de testfase.
Nu ben ik niet zo heel erg bang voor verlies, omdat ik voor het slepen met de achterpoten voor buiten normaal schoentjes aan doe, maar dat was ik vandaag in alle haast vergeten.
Groei van de nagels is geen probleem. Dingetje af, nagel knippen dingetje om. Ze zitten normaal gesproken los, daarom ook elke dag even controleren of ze niet verschuiven. Maar het rubber slijt ook, dus tegen de tijd dat ik nagels moet knippen, dan heeft hij ook nieuwe rubbertjes nodig. Daarbij is in de beschrijving en op de foto te zien dat de punt van de nagel vrij blijft. Honden die je normaal de nagels niet knipt omdat ze slijten, ze slijten nu ook nog.  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#3162629
Wat fijn dat het voor Boris werkt! :)
Ik heb ze destijds voor mijn oudje gehad, ook in Deventer aangemeten, en bij haar deden ze helemaal niets, helaas!
Door Lil
#3162777
Sanyo schreef: Wat fijn dat het voor Boris werkt! :)
Ik heb ze destijds voor mijn oudje gehad, ook in Deventer aangemeten, en bij haar deden ze helemaal niets, helaas!
Dat is ontzettend jammer.  :(
Door DJ_Doerak_Tucker
#3162779
Misschien heeft dat ook met de kromming van de nagel te maken? Dat de grips dan geen grip kunnen krijgen?

Fijn zeg dat Boris en jij er zoveel profijt van hebben!
Door Nadia
#3162780
Fijn!! Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het foefje om ze langer te laten zitten.
Door Lil
#3162791
Nadia schreef: Fijn!! Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het foefje om ze langer te laten zitten.
ik pb je, want misschien gaan mensen anders zelf daarmee klungelen en ik weet niet of dat handig is.
Door Lil
#3162800
Nadia schreef: Okee. Hier zijn ze niet nodig. Maar ben wel nieuwsgierig :p
De komende 10 jaar mogen die bij jou ook niet nodig zijn  ;) :) :-*
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#3162818
Lil schreef: Dat is ontzettend jammer.  :(
Ja, het leek mij zo ideaal! Makkelijker op kunnen staan op een gladde vloer en niet in spagaat glijden.
Ben blij om nu van iemand te horen dat het dus wel kan werken, want ik durfde tot nu toe niet aan iemand aan te raden.
Door Lil
#3162824
Sanyo schreef: Ja, het leek mij zo ideaal! Makkelijker op kunnen staan op een gladde vloer en niet in spagaat glijden.
Ben blij om nu van iemand te horen dat het dus wel kan werken, want ik durfde tot nu toe niet aan iemand aan te raden.
Ja, als iets niet werkt zou ik het ook niet durven aanraden. Misschien is het voor mensen handig om te kijken of ze schoenen of sokken kunnen lenen en die in te zetten. Hier zag je wel duidelijk verschil met schoenen en sokken aan. Alleen de sokken blijven afzakken als ik ze niet giga intape (en dat is niet fijn) en als ze afzakken staat hij op sok ipv anti slip dus dat vond ik heel gevaarlijk. Goed passende schoenen is eenzelfd issue  :-\

Vandaag heb ik hem voor het eerst met een gerust hart alleen gelaten.... meneer is het gelukt om op de achterpoten te gaan staan (leuk he je hond grip geven).... hij heeft dus ouderwets het eten dat bovenop het aanrecht stond gejat.  >:( ??? ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3162827
He wat fijn zeg.
En ook handig, kan hier misschien ook wel eens van pas komen.
Schoentjes enzo zou gaan broeien, en als kaio slechter wordt zou dit evt ook iet kunnen zijn.
Voelt de hond ze zelf ook zitten?
Lil schreef:
Vandaag heb ik hem voor het eerst met een gerust hart alleen gelaten.... meneer is het gelukt om op de achterpoten te gaan staan (leuk he je hond grip geven).... hij heeft dus ouderwets het eten dat bovenop het aanrecht stond gejat.  >:( ??? ::) :biggrin2:
:biggrin2: wedden dat je daar helemaal blij mee was !  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door