Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Hoeveel speel jij met je kat?

Nooit, mijn kat heeft buiten genoeg beweging
3
20%
Nooit, mijn katten spelen met elkaar
2
13%
10-30 minuten
Geen stemmen
0%
5-10 minuten
2
13%
als het zo uitkomt een paar keer per week
Geen stemmen
0%
Nooit, mijn kat ziet me aankomen
1
7%
Ik zal haar/hem vragen als ze/hij wakker wordt
2
13%
anders: ...
5
33%
Gebruikersavatar
Door Mischa
#315959
Van mensen wordt weleens gezegd dat ze elke dag een half uur moeten bewegen om gezond te blijven, maar hoe zit dat eigenlijk met de kat?

Werd ik vroeger nogal eens meewarrig aangekeken als ik de katten probeerde over te halen te spelen "oh kijk wat leuk, de ober zwaait met een touwtje"..., sinds de overstap op kvv zijn ze er altijd wel voor te porren.
Toch zullen ze nooit met elkaar spelen. Ook heb ik niet de illusie dat bijvoorbeeld Gijs, behalve de-jaarlijkse-ongecoördineerde-galop-gevolgd-door-luide-mauw, ooit meer zal bewegen dan strikt noodzakelijk is om bij zijn eten of favoriete ligplek te komen (en ik begrijp dat volkomen).

Om ze toch een beetje in beweging te houden probeer ik ze elke dag een tiental minuten aan het spelen te krijgen, maar is dat voldoende?
Wie weet wat gezond is voor een kat om per dag te bewegen en wat doe je er zelf aan om de kat zover te krijgen?
Door Mevroi Kruim
#315970
Wie weet wat gezond is voor een kat om per dag te bewegen
De kat zelf ;D ;D ;D en denk maar niet dat ze meer doen dan ze zelf willen :-X
en wat doe je er zelf aan om de kat zover te krijgen?
ze een end laten lopen voor hun eten, da's het enige dat ze in beweging krijgt ;D ;D ;D

Nee serieus, mijn katten kunnen naar buiten als ze willen, en 4 van de 5 doen dat ook, de mini Kruimel durreft niet en buiten waait en regent het enzo dus ... maar die holt wel mauwend het huis door dus ze beweegt wel. Dus ik laat het aan henzelf over, en tot nu toe gaat dat goed.
Katten zijn energiebespaarders, als echte roofdieren bewegen ze zo min mogelijk zodat ze niet zo vaak op jacht hoeven want daar word je moei van ;D
Mijn dochter kon zich daar zooooo aan ergeren, kwam ze na een dag hard werken op school afgepeigerd thuis, lagen daar 4 dikke vlaaien in de zon op de bank, ging er hooguit een oogje open 'oh kijk, de mens-om-op-te-zitten' gigantische geeuw, snurk ;D ;D ;D ;D
Door gonny
#316015
heb dus gestemd: nooit ze spelen met elkaar....én met alles wat ze voor 'de pootjes krijgen qua lego blokjes ed!! ;D
Door Lizzy
#316057
Ik heb ook ingevuld : nooit.

Mijn kat speelt niet met mensen. Daar vindt ze ons te min voor. Ze speelt wel zelf (heeft heuse jachtspelletjes ontwikkeld), speelt met de honden (op HAAR manier) en loopt door het hele huis. Buiten loopt ze in onze tuin en heeft daar ook genoeg aan zichzelf.
Door An
#316216
ik heb anders gestemt....ik speel niet met de katten, de katten met mij en dan vooral met mijn haar....mijn tenen, mijn vingers ;D Zit ik soms achter de computer te tiepen en worden mijn handen belaagt door 2 katten.... ;D
Door Ollie
#316335
Ik heb ook anders gestemd.

Ik speel wel met de katten, maar de katten spelen ook met elkaar!

We hebben de kattenren voor zover klaar, alleen moet ik ze er nog heen tillen, straks als het andere gedeelte ook klaar is, kunnen ze zelf bepalen wanneer ze er in of eruit willen via een kattenluikje!

Ze hebben hier straks een ren van ongeveer 15 meter lang (Lvorm) en ongeveer een meter breed+ het hele huis hebben ze tot hun beschikking, dus ze kunnen genoeg bewegen als ze dat willen ;D
Door Francisca
#316345
Ikheb ook anders gestemd. Ze spelen hier met elkaar, tikkertje is favoriet!! En mijn zoons spelen met de katten. Met zo'n hengelspeeltje, vinden vooral Cheetah en Max geweldig.
Door An
#316383
Sunshine schreef: Ikheb ook anders gestemd. Ze spelen hier met elkaar, tikkertje is favoriet!! En mijn zoons spelen met de katten. Met zo'n hengelspeeltje, vinden vooral Cheetah en Max geweldig.
zo'n speeltje moet er hier altijd aan...om de 1 of andere reden hebben ze altijd meer interesse in het rekkertje waar het speeltje aanhangt, dat MOET dan ook altijd kapot ::) ;D
Door Francisca
#316391
An schreef: zo'n speeltje moet er hier altijd aan...om de 1 of andere reden hebben ze altijd meer interesse in het rekkertje waar het speeltje aanhangt, dat MOET dan ook altijd kapot ::) ;D
Net als de piep in een hondenspeeltje hier, dat moet ook zo snel mogelijk kapot!! ;D
Door danielle1980
#316394
ik heb anders gestemd,
ik speel wel met de katten,
maar vooral met jongere dan.
de ouderen doen dat niet,
die mollen elkaar alleen maar ::)
en blijkbaar vinden ze dat leuk ;D
en ze spelen heel veel zelf,
ze terroriseren af en toe mn kamer, soms ook mij,
vliegen ze opeens met 4 poten op me. >:(
ach je raakt er aan gewend ::) ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#316929
Dropje krijgt in de winkel genoeg beweging. Daar speel ik niet mee.
Maar Frodo zit alleen in Almere en vraagt veel aandacht als ik er ben. Dus speel ik elke dag een paar minuten met hem. Dat is niet zo moeilijk, hij vind alles leuk.
Door An
#317054
Sunshine schreef: Net als de piep in een hondenspeeltje hier, dat moet ook zo snel mogelijk kapot!! ;D
Maar die piepspullen kapot doen is dan weer wat positiefs ;D
Door Francisca
#317094
sylvia schreef: ja dat is geen nadeel ;D
maar als de piep uit het speeltje is het ook niet meer leuk ::) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door