Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3158955
judith1967 schreef: Ja dat dacht ik ook meteen bij het lezen  :-\
Ooh nee hoeft niet hoor. Er komt steeds meer een claim-maatschappij. Dus mijn hond wordt ziek omdat jouw hond niet is ingeënt en ik klaag de overkoepelende organisatie aan voor nalatigheid. Gebeuerd helaas steeds vaker. 
#3158960
Hope schreef: Ooh nee hoeft niet hoor. Er komt steeds meer een claim-maatschappij. Dus mijn hond wordt ziek omdat jouw hond niet is ingeënt en ik klaag de overkoepelende organisatie aan voor nalatigheid. Gebeuerd helaas steeds vaker.
Geef me dan eens 1 voorbeeld waar dat in NL in de hondenwereld is gebeurd. Want ik zie dit namelijk helemaaaaaaal niet.

Ik zie wel een toenemende druk van de farmaceutische industrie om vooral die L4 maar door te drukken. In de UK is deze enting zelfs uitgeroepen als CORE enting :-X
#3159068
Lizzy schreef: Geef me dan eens 1 voorbeeld waar dat in NL in de hondenwereld is gebeurd. Want ik zie dit namelijk helemaaaaaaal niet.

Ik zie wel een toenemende druk van de farmaceutische industrie om vooral die L4 maar door te drukken. In de UK is deze enting zelfs uitgeroepen als CORE enting :-X
Wat denk je van kennels, pensions en hotels?
#3159107
In een hotel heb ik nog nooit eisen gezien en ben ik helemaal nog nooit gecontroleerd, zelfs niet in het buitenland. En bij pensions zie ik een kentering naar juist minder eisen en de acceptatie van titer bepalingen. En het gaat mij dus om de verkooptechnieken van de L4 enting. Zoals gezegd, in de UK is ie tot core enting gebombardeerd.
#3159157
Ik denk niet dat deze verplichting bij CCNL met de Lepto 4 enting te maken heeft, volgens mij was die bepaling er al voordat die op de markt was.
Ze hebben dit jaar al wel van één enting de verplichting laten vallen, namelijk de kennelhoest. Die wordt nu alleen nog geadviseerd...
Er zit dus al een klein beetje vooruitgang in ;)
#3159171
Sanyo schreef: Ik denk niet dat deze verplichting bij CCNL met de Lepto 4 enting te maken heeft, volgens mij was die bepaling er al voordat die op de markt was.
Ze hebben dit jaar al wel van één enting de verplichting laten vallen, namelijk de kennelhoest. Die wordt nu alleen nog geadviseerd...
Er zit dus al een klein beetje vooruitgang in ;)
Als je dan kennelhoest laat vallen, snap ik eerlijk gezegd nog minder van de Lepto verplichting.... Maar Nancy kan heel overtuigend zijn dus wie weet :biggrin2:
#3159179
san :) schreef: Echter is bij een mud run in belgie vorige maand dus ondanks testen van het water lepto aanwezig geweest met een aantal zieken tot gevolg. Dir waren dan wel mensen en geen honden maar ben benieuwd waar dat straks weer toe gaat leiden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik had dat gezien op tv. Het was niet best. Mensen met aangetaste organen. Het water was getest, maar het bevind zich altijd plaatselijk. Ze verwachten van die mudrun nog meer zieken.
#3159180
CCNL heeft 2 jaar geleden een lesje gehad wat betreft de kennelhoest. De hele groep kwam thuis met kennelhoest opgelopen op  een grote wedstrijd. Iedereen was geënt, er was er maar een die het niet had gekregen.

Vlak daarna waren ze ineens niet meer zo streng wat die enting betreft.. :P

Core enting in UK?? Wist ik niet eens, zeker pas dan?? Ik weet wel dat er begin dit jaar een uitbraak van van Weil is geweest in Regio Somerset. Dus misschien naar aanleiding hiervan. Wat dan weer wel vreemdsis is dat ik dit jaar op twee shows ben geweest in de UK en daar was dus niemand die een controle deed. Ook geen DA bij de ingang wat hier wel vaak het geval is.
Best een kans dat naar aanleiding van de Mudrun in Belgie er ook zo op wordt gereageerd

Het zit mij ook niet lekker dat het vaccine van een fabrikant af komt. Die verdienen miljoenen aan die nieuwe entstof, wereldwijd!! Aangezien de farmaceutische industrie verre van eerlijk en goede bedoeling is..... 
#3159190
Nancy73 schreef: CCNL heeft 2 jaar geleden een lesje gehad wat betreft de kennelhoest. De hele groep kwam thuis met kennelhoest opgelopen op  een grote wedstrijd. Iedereen was geënt, er was er maar een die het niet had gekregen.
Na afgelopen canicross wedstrijd in Ermelo (26 sept 2015) zijn er ook honden met kennelhoest terug gekomen las ik... en dan vooral de honden die WEL de enting hadden gehad... Ik ga ff zoeken waar ik dat nou weer heb gelezen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door