Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door aliesalgra
#31547
Hallo,

Tara is sinds vrijdag aan het verse voedsel, maar haar ontlasting is nu (maandag) nog steeds niet normaal, het is een beetje dun en op sommige plekjes ziet het er wat gelig uit. Haar buikje rommelt af en toe ook best wel.

wat moet ik hieraan doen?

groetjes Alies
Door sylvia
#31549
Even heet water over de rodi gooien en het een paar dagen zo geven.
Door aliesalgra
#31553
okeej, ze krijgt ook wat witlof of wortel over het vlees, kan het daar ook aan liggen?

Ik heb trouwens een mailtje van de dierenarts teruggekregen, hij zal erover nadenken zei hij! :D Het is in elk geval niet meteen negatief!

groetjes Alies
Door Lizzy
#31554
Geef je Rodi compleet? In dat geval: laat de groente even weg totdat hij gewend is.

Nou, mooi dat jullie dierenarts niet gelijk negatief was!

Groetjes, Lizzy
Door aliesalgra
#31558
Ja ik denk dat hij zich er nu in gaat verdiepen, ik heb hem ook het adres van die holistische dierenarts gegeven, nouja het adres van die website dan!

Ik ben benieuwd, maar het is dus normaal dat haar buikje wat rommelt enzo? ze poept ineens ook veel minder, gister maar 1 keertje terwijl ze normaal 3 keer per dag poept als ze brokken krijgt.

groetjes Alies
Door Lupa
#31567
dat komt weleens voor dat als een hondje niet echt gwent is aan vlees dat de buik gaat rommelen.
In rodi zit veel groentes erin dus je hoeft niet exra groente te geven
Door aliesalgra
#31571
Maar ze kreeg altijd al rodi over haar brokjes heen, is het dan niet vreemd dat ze nu ineens vreemde ontlasting heeft? of komt het gewoon doordat ze geen afval ( brokken) meer krijgt?
Door Lupa
#31573
ik denk dat het komt omdat ze nu alleen vlees eet.
Maar dat gaat over ;)
Door aliesalgra
#31582
OKee gelukkig! maar is het dan ook normaal dat ze veel minder poept?

groetjes Alies
Door avalon
#31585
Het is normaal dat ze minder poept omdat ze meer voedingsstoffen opneemt. Als ze veel poepen hebben ze veel afvalstoffen.

Van vlees wordt meer verteerd dan van brok.
Laatst gewijzigd door avalon op di 16 dec 2003, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#31586
ja dat is hel normaal, als je verder kijkt op deze site zul je ook items vinden over weinig poeppen.
Je kan hier boven op het icoon zoeken klikken en het wordt intoetsen bv poeppen en je vind het.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door