Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3155160
Dank jullie wel allemaal!!

Hier wat fotootjes.


Afbeelding
Dit is zaterdagmorgen, onze eerste ontmoeting na de operatie, hier is hij nog heel moe en erg zwak.

Afbeelding
Dit is vandaag, Bink is al een stuk alerter, week niet van mijn zijde. Heerlijk geknuffeld en van hem genoten.

Afbeelding
Dit is wond, een behoorlijk litteken.
Laatst gewijzigd door Chantalletie op zo 20 sep 2015, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3155461
Het gaat elke dag een beetje beter mijn Bink, hij is zo ongelovelijk blij als ik er ben, maar zo ontzettend gestresst als ik weer weg ga. Dus ik ga er bewust maar 1x per dag heen (hoe graag ik ook vaker langs wil komen). Vandaag word een spannende dag, vandaag mag hij een beetje drinken en vloeibaar eten, en dit moet binnen blijven. Dit is de enige hobbel die we nog moeten overwinnen.

1 puntje blijft nog, zoals jullie weten, dierenartsen en barf/kvv versus brokken....zoals jullie al wel kunnen raden 'moet' Bink straks overgaan op 'hoog kwaliteit' brokken (waarschijnlijk die van hun) want zoals jullie weten zijn brokken veel beter als kvv/barf blablablablabla.
Op dit puntje kom ik later nog even op terug ;)

Iemand ervaring met een darm operatie en kvv? Waar moet ik op letten?

Fingers crossed vandaag!!
Door Lizzy
#3155470
Chantalletie schreef: Het gaat elke dag een beetje beter mijn Bink, hij is zo ongelovelijk blij als ik er ben, maar zo ontzettend gestresst als ik weer weg ga. Dus ik ga er bewust maar 1x per dag heen (hoe graag ik ook vaker langs wil komen). Vandaag word een spannende dag, vandaag mag hij een beetje drinken en vloeibaar eten, en dit moet binnen blijven. Dit is de enige hobbel die we nog moeten overwinnen.

1 puntje blijft nog, zoals jullie weten, dierenartsen en barf/kvv versus brokken....zoals jullie al wel kunnen raden 'moet' Bink straks overgaan op 'hoog kwaliteit' brokken (waarschijnlijk die van hun) want zoals jullie weten zijn brokken veel beter als kvv/barf blablablablabla.
Op dit puntje kom ik later nog even op terug ;)

Iemand ervaring met een darm operatie en kvv? Waar moet ik op letten?

Fingers crossed vandaag!!
Ja, Bink "moet" helemaal niks. Jij laat je huisarts je toch ook niet vertellen dat je elke dag pizza moet eten? Misschien moet je je dierenarts eens het boekje van zijn collega Marike Stooker geven ;D

Zodra je hond weer helemaal opgeknapt is, zet hem hem over op KVV. Dit kun je de eerste dagen even een paar tellen koken. En dan ga je het een goed aantal dagen overgieten met gekookt water. En dan geef je het weer helemaal rauw.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3155477
Chantalletie schreef: 1 puntje blijft nog, zoals jullie weten, dierenartsen en barf/kvv versus brokken....zoals jullie al wel kunnen raden 'moet' Bink straks overgaan op 'hoog kwaliteit' brokken (waarschijnlijk die van hun) want zoals jullie weten zijn brokken veel beter als kvv/barf blablablablabla.
Op dit puntje kom ik later nog even op terug ;)
Met alle respect voor de dierenarts, maar zij hebben het een week laten duren voordat ze er achter waren dat ie verstopt was. Ik moet eerlijk zeggen, als ik dit topic van begin tot eind lees, zou ik helemaal niet tevreden zijn met het verloop tot aan de operatie. En dan zou diezelfde dierenarts je vervolgens gaan verplichten brokken te moeten voeren? Ben je mal!

Je kan altijd eerst de boel op gang laten komen met het door hun geadviseerde voedsel. Ik neem aan dat ze nu in de opname hem iets van A/D gaan geven (of hoe dat ook heet, die blikjes voor zieke dieren). Nou prima. Zodra dat goed gaat en hij weer goed eet en ontlast, zou ik rustig weer overgaan naar kvv.
Door Lizzy
#3155480
Kaela schreef: Met alle respect voor de dierenarts, maar zij hebben het een week laten duren voordat ze er achter waren dat ie verstopt was. Ik moet eerlijk zeggen, als ik dit topic van begin tot eind lees, zou ik helemaal niet tevreden zijn met het verloop tot aan de operatie. En dan zou diezelfde dierenarts je vervolgens gaan verplichten brokken te moeten voeren? Ben je mal!

Je kan altijd eerst de boel op gang laten komen met het door hun geadviseerde voedsel. Ik neem aan dat ze nu in de opname hem iets van A/D gaan geven (of hoe dat ook heet, die blikjes voor zieke dieren). Nou prima. Zodra dat goed gaat en hij weer goed eet en ontlast, zou ik rustig weer overgaan naar kvv.
Ehhh, subtiel geschreven Kaela. En een dikke + 1
Gebruikersavatar
Door doranto
#3155484
Inderdaad erg subtiel geformuleerd! Wat er gebeurt is vind ik echt ongelooflijk, onbegrijpelijk en niet goed te praten! Wat ik al eerder zei, ik kwam daar dus NOOIT meer!
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3155494
Ik heb het topic vanaf het begin gevolgd, fijn dat het eindelijk weer beter gaat!

Wat ik wel vreemd vind, is dat hier al vrij snel verstopping werd gezegd en dat de DA toch zo lang gewacht heeft met ook maar iets doen. Als een hond groen of bruin overgeeft en al meerdere dagen geen ontlasting heeft, lijkt het mij toch vrij duidelijk. En wat  betreft het eten: het is toch jouw hond?

Ik zou ook een andere DA zoeken...
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3155575
Ik begrijp jullie reacties over deze praktijk. Het heeft inderdaad allemaal te lang geduurd, nou moet ik er wel bij zeggen dat ik afgelopen dinsdag zelf beloten had om voor de ab te gaan ipv contrastvloeistof, maar ik dacht dat het alleen een ontsteking was. Ze hadden inderdaad iets beter op mijn braak/ontlasting verhaal in moeten gaan, aangezien jullie het ook al zeiden.

Het lastige blijft, dat ik in Duitsland woon, de taal redelijk beheers, maar zulke dingen blijven gewoon lastig in een vreemde taal. Ik vind het ook moeilijk om een andere da te zoeken, aangezien ik hier gewoon niet bekend ben.
Nogmaals, ondanks alles ben ik erg tevreden, hij word goed verzorgd, ze houden mij goed op de hoogte. Met mijn vorige post wilde ik alleen maar aangeven dat de voeding nog een puntje gaat worden omdat de da er anders in staat. Hij mag zijn mening geven maar ik heb die van mij ook en het is ibderdaad mijn hond.

Ik kom net terug van Binkie, het gaat echt heel goed. Vanmorgen vanaf 8 uur, heeft hij om de 2 uur wat kamille thee gedronken en dat is er tot nu toe in gebleven. Vanavond rond 19 uur krijgt hij een klein beetje brokken en als dat goed gaat mag mijn topper morgen weer naar huis. Ik hoop het zo!! Ik mis hem ontzettend en kan niet wachten totdat hij weer thuis is.

Mijn andere hond Ephy is ook helemaal van slag, ik heb haar nog niet meegenomen. Ik denk dat zij te enthousiast en te onbenullig is. Helaas kan ik haar niet uitleggen dat Bink weer terug komt. Tot die tijd verwennen we haar een beetje, ze slaapt tegenwoordig bij ons op de kamer ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door