Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sheela
#315189
Ik heb een kattinnetje dat sinds een paar dagen weer krols is.
Ik heb onlangs nogal heel wat uitgaven gedaan voor mijn 9 katten en wacht daarom tot volgende maand af om haar te laten steriliseren. Ik ben ook nog maar een weekje geleden gestopt met antibiotica (ze hadden hier allemaal de niesziekte, maar ze zijn nu allemaal genezen, ook dankzij de homeopathie, en de kruidensiroop)..
Ik heb nog een kattin die moet gesteriliseerd worden . Indien je er twee of meer tegelijk laat doen kost het minder 125 euro ipv 150.

Nu mijn vraag is, stopt een kattin vanzelfs met krols te zijn? Vroeger had ze maar een 2-tal dagen last van, maar nu begint de vierde dag, en ze miauwt de ganse dag door. Ik heb echt met haar te doen. Ik ben echt een leek op dat vlak.
Een Da zei eens dat het stopte wanneer het eitje vrijkwam. Dit kon ook gebeuren door een thermometer of iets anders dat veilig was zachtjes in haar vagina te steken.

Hoe lang moet ik nog afwachten? Zij eet natuurlijk ook minder. Katers die achter een krolse kattin zitten eten ook minder.

Als ik haar laat steriliseren wat kan ik als homeopathie geven ervoor, en erna om de verdoving te helpen verwerken?

Alvast bedankt,
Sheela
Door Supermax
#315229
Hoi Sheela,
Onze poezen waren minimaal 4 dagen krols, soms wel een hele week. Dus je kan er nog even van genieten ;).
Maar 125 Euro om 1 kat te laten steriliseren??? Hoe groot is die poes dan wel niet? Onze katten waren 70 Euro per stuk. Dus dat is nogal een verschil. Met de homeopathie enzo kan ik je niet helpen dus misschien dat iemand anders daar wat op heeft.
Groetjes,
Mieke
Door An
#315499
Pfff Lilly was makkelijk 12 dagen aan een stuk krols, dan een week niet en dan gewoon weer opnieuw :o

Maar meisje toch 125 euro voor 1 poesje?? Ik heb hier een kattin laten sterliseren en tegelijkertijd de kater laten castreren end at was 100 euro voor hen samen!!!
Door sheela
#315607
Oef, ik dacht al dat er iets zou verkeerd lopen als ze zo lang had. Genieten ::) hum hum, deze nacht heb ik eindelijk wat kunnen doorslapen. Ze miauwt nog wel wat maar eindelijk toch veel minder.

Ja, hier gaat het van 62 tot 75 euro om een kattin te laten sterilseren, ze doen er 12,50 af als je er 2 laat doen.
Een kater castreren kost 40 euro.

Hier zit je bij een simpel bezoek aan een Da toch al aan 20 euro, zonder behandeling. Het bezoek aan DA's en de behandeling van mijn 9 katten voor de niesziekte heeft mij toch 270 euro gekost.

Een paar DA's hebben me ooit gezegd (waaronder die mannelijke homeopatische) dat een kattin liefst zo snel mogelijk gesteriliseerd werd, omdat dan de kans op kwaadaardige gezwellen aan de melkklieren verkleind wordt. Hebben jullie al zoiets gehoord?
Zijn er onder jullie die een kattin nooit hebben laten steriliseren?

Bedankt voor jullie geruststellingen.

Groetjes,
Sheela
Door sheela
#315609
Tja, nu dat ik hier jullie antwoorden herlees en mijn eerste berichtje, zie ik dat er een misverstand is. Dus die 125 euro was voor 2 katten; als je ze apart zou laten steriliseren dan kwam het op 150 voor de beide. Dus beter ze allebei mee te nemen en te laten steriliseren.
Sorry :-\

Sheela
Door lyadeh
#315957
Heb ergens op BP gelezen na operatie RecoVetsem van VSM zelf ergens gelezen 2dgn voor en 3 dgn na de operatie 1 tablet Arnica C30 3x per dag.Maar dit is denk ik alleen voor wondgenezing.Bel anders een hom. en vraag het hem/haar?
Door Loeka
#316094
sheela schreef: Een paar DA's hebben me ooit gezegd (waaronder die mannelijke homeopatische) dat een kattin liefst zo snel mogelijk gesteriliseerd werd, omdat dan de kans op kwaadaardige gezwellen aan de melkklieren verkleind wordt. Hebben jullie al zoiets gehoord?
Ja dit klopt. Ik kan je dus niet geruststellen :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door