Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3147330
Ik zie wat je bedoeld! :) Ik lees dat het dan met name over de hoge frequenties gaat. En misschien begrijp ik t niet goed maar lijkt het om "in ear" dopjes te gaan. Maar wellicht zou zoiets ook in oorkappen gemaakt kunnen worden.
Door TomsBorders
#3147349
spreeuwtje schreef: Ik zie wat je bedoeld! :) Ik lees dat het dan met name over de hoge frequenties gaat. En misschien begrijp ik t niet goed maar lijkt het om "in ear" dopjes te gaan. Maar wellicht zou zoiets ook in oorkappen gemaakt kunnen worden.
mijn stiefvader heeft ze als koptelefoon dus dat zal ook wel moeten bestaan, hij gebruikt dat in het vliegtuig bijvoorbeeld om geen last te hebben van het geluid van het vliegtuig. bijvoorbeeld
http://www.hoofdtelefoonstore.nl/catego ... AvCF8P8HAQ (heb niet gekeken naar het feit of ze het goedkooptst zijn)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3147477
Sanyo schreef: Geen idee of je al van de thundercap hebt gehoord, en ik heb ook geen flauw idee of het werkt, maar wellicht kan het Kiek nog wat ondersteunen?
Hij doet niets met het geluid, maar neemt wel visuele prikkels weg.
http://www.thundershirt.com/thundercap.html
Ik lees dat ze er evengoed doorheen kunnen kijken. Maar kiek heeft minder last van de flitsen dan van de donder denk ik. Ze was eerst ook erg bang van de flits van de camera. Maar meneer spreeuw is gek op fotograferen van Kiek dus ze is er aan gewend geraakt.
Ik hoop dat om te beginnen haar oren afdekken al scheelt. Als ze rustiger is blijft ze ook makkelijker onder haar kleedje liggen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#3147576
spreeuwtje schreef: Ik lees dat ze er evengoed doorheen kunnen kijken. Maar kiek heeft minder last van de flitsen dan van de donder denk ik. Ze was eerst ook erg bang van de flits van de camera. Maar meneer spreeuw is gek op fotograferen van Kiek dus ze is er aan gewend geraakt.
Ik hoop dat om te beginnen haar oren afdekken al scheelt. Als ze rustiger is blijft ze ook makkelijker onder haar kleedje liggen.
Ik dacht, ik laat je even weten dat dit bestaat, hoop dat je een oplossing gaat vinden om het dragelijk voor haar en jullie) te maken! :-*
Gebruikersavatar
Door pluk
#3147581
Ik zou ook beginnen met beperken van geluid en licht.
Bij onweer is geur ongetwijfeld ook een factor, zelfs wij mensen ruiken het laat staan honden.
Je zou tegenover de geur van onweer die angst oplevert een ontspannende geur kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld lavendel. Ik zou het niet rechtstreeks op de hond doen maar bijv op jezelf of een kussen van de bank. Sommige honden vinden dergelijke geuren onprettig, dus probeer t eerst een keer op een neutraal moment.

Wat misschien ook nog wat doet: yoga muziek/relax muziek. Scott ligt het liefst bij ons in de badkamer als we douchen, krult zich op en gaat heerlijk slapen. Ook bepaalde klassieke muziek werkt bij hem ontspannend.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3148099
Nou de mutt mufs zijn binnen hoor!!! En t doet helemaal niks! :o
Ik riep heeeeeel zachtjes haar naam en ze hoort haarfijn dat ze geroepen werd. Zit, af, alle commando's verstond ze.
Geen 75 euro waard. :(
Wel erg jammer!
Door judith1967
#3148177
Gewoon retour sturen met de klacht dat je er niet tevreden over bent.
Voor het doel waar jij ze dus voor gekocht heb, zijn ze niet geschikt.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3148218
Ze keek vriendlief aan toen ik haar heel zachtjes riep. Ze zal geen ogen in haar piepert hebben. :D
Wel jammer hoor!!
Door judith1967
#3148235
spreeuwtje schreef: Ze keek vriendlief aan toen ik haar heel zachtjes riep. Ze zal geen ogen in haar piepert hebben. :D
Wel jammer hoor!!
Zeker jammer
Want ik wilde ze ook kopen voor op oudejaarsavond.Nou weet ik dus dat dat niet meer hoeft.

Maar ik zou als ik jouw was toch even een mail of beletje er tegen aan wagen
Het is geen goed product voor jou,dus mag je het retourneren
Door Irish
#3148315
Wij gebruiken al 2 jaar met vuurwerk een koptelefoon voor Ivan en werkt perfect!!

Oh en die sluiten we dan aan op de tablet met klassieke muziek :)
Laatst gewijzigd door Irish op zo 30 aug 2015, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#3148366
Irish schreef: Wij gebruiken al 2 jaar met vuurwerk een koptelefoon voor Ivan en werkt perfect!!

Oh en die sluiten we dan aan op de tablet met klassieke muziek :)
En welk merk koptelefoon heb jij dan?

Neem aan dat je het  eerst heb opgebouwd,want je hond zal het voor het eerst wel raar hebben gevonden om een koptelefoon op te hebben
Door judith1967
#3148367
Het was afgelopen nacht weer lekker raak zeg
Lig ik net een half uurtje op bed,gaat er iemand rotjes afsteken,nou na de 4de knal zat Dorian alweer bij mij op de slaapkamer.Dus maar op bed genomen(Marko was toch nog niet thuis van zijn werk)Nou was ook niet echt grappig een hijgende hond naast je,en als ik dan geen sjoegen gaf,kwam hij steeds dichter naar me toe en zijn voorpoot op mijn arm "slaan". Marko uurtje later thuis en die heeft Dorian mee naar beneden genomen,om 12.00 ben ik wel in slaap gevallen en om 3.00 werd ik weer wakker van Dorian die in de slaapkamer stond. :-\
Onweer en een hoop gerommel,regen in de lucht.Marko is maar beneden gaan slapen,maar Dorian bleef gestressed.Aan de deur krabbelen dat hij weer naar boven wilde,nadat hij streng Dorian naar zijn mand had gestuurd werd hij even weer wat rustiger(voor 10 minuutjes ofzo)daarna begon het hele riedeltje weer van voor af aan. Ben vanmorgen om half 8 naar beneden gegaan,Dorian had hele grote rode ogen,oren op standje gestressed.
Ik weet nu ook niet meer wat k er aan moet doen,niks helpt bij hem.
Denk toch maar dat ik even een telefonische gesprekje met mijn Da aanga.Kjken wat hij nog voor advies/opties heeft. :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door