Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3141496
Dit gaat over mensen en over de UK maar hoe verschillend is dat van NL? Hoe dan ook, er staan veel interessante feiten in!

http://qjmed.oxfordjournals.org/content/105/12/1151

Dit vind ik bijv. ook zo'n interessante opmerking:
Vaccines, using whole killed leptospires, have been given to domestic and agricultural animals since the early 1900s.65 However, a safe vaccine for humans has yet to be found, as whole leptospire-based vaccines have unacceptably high levels of side effects in humans.66 Additionally, the protection provided was short lived and the immunity acquired is serovar-specific.67 The wide variety of pathogenic serovars and complex immunology involved in the response to these bacteria means vaccine design is an ongoing challenge. A more thorough discussion of this is outside the scope of this article, but has recently been extensively reviewed elsewhere.68
#3142069
Lizzy schreef: Maar ook interessant eigenlijk dat er maar weinig mensen besmet zijn geraakt in de UK zelf. Allemaal op vakantie in exotische landen.
Ook dat ja. En dat wassen? Zou dat bij honden ook nut hebben?
Stel, hond springt in water waar je niet wilde dat hij in ging, en je wast hem bij thuiskomst. Zou je daarmee nog de kans verkleinen op besmetting?
#3142100
Hope schreef: Ook dat ja. En dat wassen? Zou dat bij honden ook nut hebben?
Stel, hond springt in water waar je niet wilde dat hij in ging, en je wast hem bij thuiskomst. Zou je daarmee nog de kans verkleinen op besmetting?
Ik heb werkelijk geen idee! Via de bek zijn ze natuurlijk ook binnen gekomen, die Lepto's.....
#3142119
Lizzy schreef: Ik heb werkelijk geen idee! Via de bek zijn ze natuurlijk ook binnen gekomen, die Lepto's.....
Ja, dat is waar.
Ach, nog een reden om, als zo iets gebeurd, die stinklucht snel uit de vacht te willen hebben.
#3142641
JoepenLola schreef: Grrr zo waardeloos dat mijn Engels je van het is...kan iemand in het kort samenvatten wat er precies in staat?
Dit is niet kort samen te vatten. Het artikel geeft feiten weer over hoeveel gevallen van Lepto besmetting er waren in de UK, waar de mensen het hebben opgedaan, in welke maand van het jaar, hoe je besmet raakt, wat de symptomen zijn, etc. etc. Helpt het als je de tekst (moet dan in gedeeltes) door google translate haalt?
#3142812
JoepenLola schreef: Grrr zo waardeloos dat mijn Engels je van het is...kan iemand in het kort samenvatten wat er precies in staat?
Belangrijkste punten voor mij waren dat de meeste besmettingen waren opgelopen buiten de UK. En de opmerking dat er geen veilig vaccin is voor mensen (maar dus wel voor honden ::) )
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door