Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Leonike
#3141794
keetje schreef: Ik ben net begonnen in "Het stille meisje" van Tess Gerritsen. Ik weet nog niet wat ik er van vind, ben pas op bladzijde 3.
Die heb ik vorige week gelezen.
Erg goed boek (maar ik ben fan van Tess Gerritsen)

"Grey" van E.L. James heb ik ook net uit (50 tinten grijs geschreven vanuit het oogpunt van Christiaan).
Qua verhaallijn, schrijfstijl en "niveau" niets nieuws, leuk om vanuit zijn kant te lezen, leest wel lekker weg.

Nu bezig in de nieuwe van Karin Slaugter, "Mooie Meisjes"
Was even lastig om in te komen, maar is wel goed. Ben nu ongeveer op de helft.
Door Shanti en co
#3141859
Ik ben 3 weken geleden begonnen met "Van oude mensen en dingen die voorbij gaan" van Louis Couperus voor mijn nederlands literatuurlijst maar ben al vrij snel gestopt en weet nu even niet waar hij ligt. Gelukkig heb ik ondertussen wel 2 andere boeken voor mijn lijst gelezen en ben aan een volgende begonnen, "Hersenschimmen" van J. Bernlef.
Ook ben ik een paar weken geleden in "Max Havelaar" van Multatuli begonnen maar omdat ik het boek weer in moest leveren bij de bieb moet ik die ook nog even uitlezen. Dan ben ik wel klaar voor mijn lijst gelukkig.  :P

Omdat ik na 3 deels en 2 helemaal gelezen literatuur boeken wel toe was aan iets simpels heb ik de laatste delen van "The Mortal instruments" van Cassendra Clare gelezen en ben nu begonnen aan "Clockwork Angel" van haar.

En nu ik erover nadenk ben ik ook nog bezig in "A Clash of Kings" van George R.R. Martin. Goed boek maar ik kom er maar moeilijk doorheen en wilde er deze vakantie de tijd voor nemen, tot ik me bedacht dat literatuur misschien een beter idee was.

De outlander serie wil ik ook lezen, de tv-serie was zeker niet vervelend om naar te kijken.  :biggrin2:
Het hele eerste seizoen staat ook op popcorn-time maar ik mag nog niet verder kijken van mezelf.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3141864
Het laatste boek van de Harry Potter serie, Deathly hallows dus. Dinsdag de laatste film van de serie gekeken. En dan is het weer op met de magie. :'(

Ondertussen ook nog Dagboek van een geisha, mooi boek.  :)
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3141865
Ligaa schreef: Het laatste boek van de Harry Potter serie, Deathly hallows dus. Dinsdag de laatste film van de serie gekeken. En dan is het weer op met de magie. :'(

Ondertussen ook nog Dagboek van een geisha, mooi boek.  :)
De film Memoires of a Geisha is ook heel mooi! :O


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Shanti en co
#3141869
hannabelgje schreef: Ik heb vroeger ook hersenschimmen gelezen voor mijn lijst. Ik vond het zo'n mooi boek!
Ik ben nog niet zo ver maar vind het tot nu toe ook erg mooi en ondanks dat je ongeveer wel weet wat er zal gebeuren ben ik heel benieuwd hoe het verder gaat.
Maar doordat ik nu al een paar boeken heb die een beetje rond spoken in mijn hoofd (daarom houd ik niet zo van literatuur denk ik) wil ik aan de andere kant niet doorlezen want ik denk dat deze ook blijft hangen.
Ligaa schreef: Het laatste boek van de Harry Potter serie, Deathly hallows dus. Dinsdag de laatste film van de serie gekeken. En dan is het weer op met de magie. :'(
Er zijn ook nog 3 kleine boekjes die erbij horen, "The Tales of Beedle the Bard" "Quidditch through the ages" en "Fantastic Beasts and where to find them". Die laatste is echt heel grappig en volgend jaar komt er film over de "schrijver" van dat boek, ik ben heel benieuwd.  :)
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3141896
Thessa en Shanti schreef: Er zijn ook nog 3 kleine boekjes die erbij horen, "The Tales of Beedle the Bard" "Quidditch through the ages" en "Fantastic Beasts and where to find them". Die laatste is echt heel grappig en volgend jaar komt er film over de "schrijver" van dat boek, ik ben heel benieuwd.  :)
Ja die wil ik nog lezen! Eens kijken of ik die kan krijgen voor mijn E-reader. ::) Maar ik was een beetje bang dat het boeken zijn zonder echt verhaal, of valt dat mee?

Inouchka: ja ik heb hem inmiddels al gedownload, ziet er heel mooi uit!

Ik ben ook nog bezig in Brieven uit Londen van Camilla MacPherson maar die bevalt me tot nu toe nog niet zo haha.
Door Shanti en co
#3141912
Ligaa schreef: Ja die wil ik nog lezen! Eens kijken of ik die kan krijgen voor mijn E-reader. ::) Maar ik was een beetje bang dat het boeken zijn zonder echt verhaal, of valt dat mee?
Het zijn allemaal losse boekjes die bij de serie horen maar niet verder gaan met het verhaal van de serie. De boeken worden in de serie ook genoemd en zijn onderdeel van de wereld van HP. Ik vond ze alledrie heel leuk om te lezen.
The Tales zul je nog wel tegenkomen in boek 7, dat is een boekje met meerdere sprookjes uit de HP wereld. Degene over zwerkbal gaat over hoe het ontstaan is en de regels en alle problemen die er waren.
Het boek over fabeldieren vind ik het leukst. Het is een soort van beknopte encyclopedie waar Harry en Ron kanttekeningen in gezet hebben. Bijvoorbeeld over de pixies en Gilderoy Lockhart.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3141916
Ik heb Dick Francis er weer even bijgepakt. Heb momenteel niet zo'n behoefte aan ingewikkeld en ook niet aan gruwelijkheden. Hou normaal wel van Jo Nesbo enzo, maar nu even niet. Dick Francis leest zo heerlijk weg, spannend en soms zo verrukkelijk ouderwets.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3142024
Thessa en Shanti schreef: Het zijn allemaal losse boekjes die bij de serie horen maar niet verder gaan met het verhaal van de serie. De boeken worden in de serie ook genoemd en zijn onderdeel van de wereld van HP. Ik vond ze alledrie heel leuk om te lezen.
The Tales zul je nog wel tegenkomen in boek 7, dat is een boekje met meerdere sprookjes uit de HP wereld. Degene over zwerkbal gaat over hoe het ontstaan is en de regels en alle problemen die er waren.
Het boek over fabeldieren vind ik het leukst. Het is een soort van beknopte encyclopedie waar Harry en Ron kanttekeningen in gezet hebben. Bijvoorbeeld over de pixies en Gilderoy Lockhart.  :biggrin2:
Die over zwerkbal en fabeldier heb ik ook (Nederlandse versie) en vooral die aantekeningen zijn inderdaad hilarisch  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door