Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Indy
#311339
Hallo,

Ik heb al een paar weken een kalfsstrot in de vriezer liggen maar tot nu toe heb ik `m nog durven geven omdat ik niet weet wat ik ermee moet ???
Kan dat bv als de avondmaaltijd dienen??

En hoe zit het met het bot wat erin zit?? Want als ik Indy b.v alleen maar kippenvleugels geef kan ze daarna moeilijk poepen, geef ik d'r eerst wat kipfilet dan is het geen probleem
Door Lizzy
#311348
Ik geloof dat kalfsstrot wat kraakbeen is met wat vlees enzo he? (ik geef het zelf nooit). Ik zou ze zelf in wat handzame porties zagen en bijv. eerst wat vlees + groente geven en daarna zo'n stukje kalfsstrot. En dan even kijken hoe het (be)valt.
Door tieneke
#311365
De kalfsstrotten geef ik als maaltijd,ik snij ze voor Tinus wel in stukken ,die anders nog eens de moord steekt met zijn geschrok :-X
Door Nelly
#311386
Ik geef de strotten ook als maaltijd, er zit best wat vlees aan en wat als bot aanvoelt is geen bot, maar kraakbeen. Als je ze niet heel durft te geven kun je eerst het vlees rondom eraf snijden met een goed mes en dan proberen de luchtpijp =kraakbeen, met een stevig zaagmes of snoeischaar in stukken te snijden/knippen. Zo deed ik het in het begin ook :) Maar ik zou het ze/hem/haar niet onthouden; het is goed voedsel en genieten voor baas en hond!
Door pippie
#311588
Ik knip het voor de muisjes in stukken, de grote honden krijgen ieder een halve, er zit geen echt bot in maar kraakbeen, hier smullen ze ervan
Addy
Door romila
#311635
pippie schreef: Ik knip het voor de muisjes in stukken
Addy
Joh 12 honden aan de barf (of waren het er nog meer...?)en dan ook de muizen laten barfen.... ;D ;D ;D ;D zijn dat ook carnivoortjes ??? ;D ;D
Door rees
#311650
pippie schreef: Ik knip het voor de muisjes in stukken, de grote honden krijgen ieder een halve, er zit geen echt bot in maar kraakbeen, hier smullen ze ervan
Addy
;D zie het al voor me de muizen aan de barf echt geweldig . ;D
Door pippie
#311656
hier noem ik de ienie mienie hondjes de muizen ;D ;D ;D en dat barft net zo lekker mee en niets is mooier dan een kleine muis te zien lopen met een runderrib die groter is dan hemzelf en dan dat stoere koppie erboven op, wie waagt het om aan mijn bot te komen. Soms is het hier net een lachfilm als je dat zit te bekijken ;D ;D ;D
Door romila
#311685
Zou idd jouw roedel wel eens willen zien barfen...Lijkt me een mooi gezicht!! 8) 8) ;D ;D Hihi mijn boxerteefje heet eigenlijk Mitilini maar ik noem haar Inimini(muisje)...als er maar een I inzit is ut eigenlijk goed.. ;D ;D :o :oGeloof niet dat we het nog over kalfsstrotten hebben ::) ::)
Door Indy
#311862
Bedankt voor jullie reacties :D

Ga `m van de week maar eens laten ontdooien en dan maar afwachten wat ze ervan vind..
Ik laat nog wel ff weten hoe het gegaan is
Door Indy
#313823
De kalfsstrot is door Indy met smaak weggewerkt, ze heeft er wel eerst een kwartier rondjes omheen lopen draaien, maar toen ze eenmaal begon is ze niet meer gestopt voordat ie op was :D
En ze is er zeker 3 kwartier mee bezig geweest, dat is nog eens een leuke bezigheidstherapie ;D

Mag ik vragen wat jullie voor een kalfsstrot betalen??
Deze kostte €4,50, maar was 700 gram (weet eigenlijk niet of dat veel of weinig is ??? )
Door pippie
#313825
Ik betaal per kalfstrot 0,60 cent dus het lijkt mij persoonlijk waanzinnig duur
Addy
Door Indy
#313827
pippie schreef: Ik betaal per kalfstrot 0,60 cent dus het lijkt mij persoonlijk waanzinnig duur
Addy
:o OK
Ik geloof dat ik nu even in shocktoestand verkeer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door