Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3137760
Via de nieuwsbrief van hondenschool Petra Driessen kreeg ik informatie over een goed adres om Keltisch zeezout te kopen en op die site vond ik de volgende informatie:

"Tandpasta

Tegenwoordig bestaat er een merk tandpasta op basis van zout. Overigens is dit zout geen zeezout maar natriumbicarbonaat, ook wel ‘zuiveringszout’ genoemd. Er is niets mis met zuiveringszout, maar waarom niet gewoon enkele korreltjes Keltisch zeezout in je mond stoppen, even wachten tot je speeksel deze oplost en dan beginnen met poetsen? Ik doe het dagelijks en heb er wittere, schonere en gladdere tanden door gekregen! Het zout prikt en bijt niet omdat het zo zacht van karakter is, in tegenstelling tot andere zouten, die een veel hoger gehalte aan natriumchloride hebben. Tip: vergeet ook niet je tong te poetsen en laat na het poetsen het mengsel van speeksel en zeezout nog enkele minuten door je hele mond gaan voordat je het uitspuugt, dit ontsmet de gehele mondomgeving. Een betere en goedkopere ‘tandpasta’ is er niet te vinden!"

Voor meer info de site waar ik het vandaan heb:
http://www.keltischzeezout.com/toepassi ... h-zeezout/

Uiteraard heb ik het vanochtend meteen even geprobeerd en eigenlijk ging het prima.
Of je er echter duurzaam schone en witte tanden mee houdt, dat weet ik niet.
Ik vond het in ieder geval niet zo zout in de mond als ik had gedacht  :biggrin2:

Heeft iemand hier ervaring met het poetsen van de tanden met iets anders dan reguliere tandpasta?
Wat gebruik je en hoe bevalt het, waar koop je het?
#3137776
Lizzy schreef: Ja, met 2 dagen zit ik gillend aan de pijnstillers omdat dit ontzettend beroerd is voor gevoelige tandhalzen :biggrin2:
Ah dan kan ik mij deze ervaring wel besparen vrees ik, geoelige tandjes :-\

Dan ga ik eens verder kijken naar andere alternatieven.
Nu ik de chemische shampoo van het hoofd heb, zoek ik ook iets milders voor mijn gebit, maar wat?
#3137784
Veel natuurlijker dan Weleda gaat 'm niet worden denk ik. Maar ja, als je echt gevoelige tandhalzen hebt..... Ik kan er niet mee poetsen. Ik poets met een tandpasta voor gevoelige tandhalzen. Wat net gaat is die zoute sensitive van Dr. Hauschka. Maar daar kan ik echt niet dagelijks mee poetsen. Zo om de dag, 1 keer per dag. Maar ja, dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Die waterpik heb ik ooit gehad. En ik vond het niks. Het maakt lang niet zo schoon als een ordinaire tandenstoker, vind ik.
#3137829
Boeffie Blafmans schreef: Ik wil nog altijd erg graag een waterpik, tja zo heet dat ding nu eenmaal, maar dat is dus een apparaatje dat water spuit. Heeft iemand die gebruikt toevallig, hoe bevalt dat?
Ik heb er een van Philips.
Ik heb een enorme hekel aan flossen met zo'n draadje, dus dat doe ik niet.
Met mijn Philips spuit ik de boel wel schoon en ik vind het prettig en effectief.
Zit er echt even iets tussen mijn tanden, dan is een tandenstoker altijd handig, maar daar doe ik nooit mijn hele gebit tot achterin mee.
Mijn tanden/kiezen staan strak op elkaar en ik kom er achterin gewoon nooit goed bij met tandenstoker of flos draad. Met die waterpik wel.
#3137831
Lizzy schreef: Veel natuurlijker dan Weleda gaat 'm niet worden denk ik. Maar ja, als je echt gevoelige tandhalzen hebt..... Ik kan er niet mee poetsen. Ik poets met een tandpasta voor gevoelige tandhalzen. Wat net gaat is die zoute sensitive van Dr. Hauschka. Maar daar kan ik echt niet dagelijks mee poetsen. Zo om de dag, 1 keer per dag. Maar ja, dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Die waterpik heb ik ooit gehad. En ik vond het niks. Het maakt lang niet zo schoon als een ordinaire tandenstoker, vind ik.
mijn gevoelige tanden zijn een stuk minder gevoelig als ik net mijn vit b12 injectie heb gehad.
Himalaya tandpasta werkt hier wel prettig. Dr hauschka wil ik ook wel eens proberen.
speolen met keltisch zeezout doe ik wel als ik een aft heb, zomaar weer weg.
#3137836
Ik heb een tijdje tandzeep van soapz.nl gebruikt, maar miste het frisse gevoel van Paradontax en de stukjes zeep waren in het begin nogal korrelig. Als alle tandzeep eenmaal goed was uitgesmeerd poetste het heel fijn en ik kreeg er lekker gladde tanden van. Ik zie net dat ze nu een spicy mint versie hebben, en de substantie ziet er nu ook anders uit. Misschien toch maar weer eens proberen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door