Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#31034
Chooky gaat vanavond twee duiven proberen.
Ik zag ze vorige week al liggen. Op weg van training naar huis kom ik voorbij een surinaamse supermarkt waar ze dus ook op zondag open zijn. Daar hebben ze dus duifjes. Zonder kop, grootste gedeelte van de veren eraf. Nu toch maar twee meegenomen.
Hier zit ook het ringetje er nog om. Hoe pak ik dat aan? Kan je die er makkelijk aafhalen, knippen, hele pootje eraf?
Ik ben wel benieuwd hoe ze het vindt hoor. Maar ik zal daar eens vragen of ze niet aan nog meer dingen kunnen komen en anders na de vakantie maar weer eens langs de islamitische slager hier in 't dorp.
Door sylvia
#31044
Ja hel lijkt me handig om de ringen te verwijderen door het pootje eraf te knippen.
Zal chooky lekker smullen :P ;D
Door jeanne
#31059
Zag op een duitse site, (weet de link niet meer) honden kluiven aan een schapekop waar het oormerk nog in zat :o :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#31105
chooky is inmiddels naar buiten vertrokken met haar duifjes.
Ben benieuwd. Ze is nog aan het onderzoeken of het eetbaar is........
Ze ligt nu achter haar bak naar het huis te kijken met een vragende blik in haar ogen...
Gebruikersavatar
Door chooky
#31113
Het duivenverhaal krijgt in dit geval een vervolg. Inmiddels snap ik namelijk al waarom ze niet eventjes probeerde. Ze is namelijk een beetje misselijk van alle koekjes die ik vandaag in haar mik heb gepropt bij de training. Nou heeft ze dan ook wel heel erg haar uiterste best gedaan. Ben ook erg trots op m'n hupskietje (kreeg gisteren bij de andere trainingsgroep al een opmerking, goh, ik was zo verbaasd over hoe chooky luistert. je hoort toch altiijd dat huskys niet op te voeden zijn en niet luisteren ;D) Maar goed, het grootste gedeelte van alle beloningen kwam er dus net weer uit. Natuurlijk net toen ze weer binnen was en in haar mandje zat, vlak voordat het vrouwtje wilde gaan eten. heb dus eerst gegeten, toen kots opgeruimd en nu zit de hoes van de mand in de was en staat de mand te luchten en chooky ligt te balen.
Morgen gaan de duiven dus in de herkansing.
Door Lizzy
#31290
En? Ik geloof er namelijk nix van dat Chooky meisje al misselijk was! Volgens mij vinden honden duif namelijk gewoon niet te eten! (de gemiddelde hond). Die van mij hebben het ook geprobeerd. Twee hebben geweigerd, 1 heeft het wel opgegeten en braakte het even daarna weer uit. Maar, ik ben benieuwd naar de herkansing!
Groetjes, Lizzy
Door aliesalgra
#31295
Ik ben echt zo kwaad op mijn ouders!!! >:( >:( >:( :'( :'( :'( Mijn moeder zei net dat als brokken zo slecht zijn dat ze niet snapt dat het nog verkocht wordt. Ik zeg zo: Het is puur commericieel!!!! Ze willen geld verdienen! Er wordt toch ook zoveel troep verkocht voor mensen wat helemaal niet goed is? En toen zei ze niks meer! Ik ben zo bang dat mijn dierenarts zegt dat we gewoon brokken moeten geven nou en dan weet je het wel, dan geven mijn ouders dat gewoon want de dierenarts weet alles zeggen ze!

wat moet ik in vredesnaam doen?

groetjes Alies
Door Lizzy
#31298
aliesalgra schreef: Ik ben echt zo kwaad op mijn ouders!!! >:( >:( >:( :'( :'( :'( Mijn moeder zei net dat als brokken zo slecht zijn dat ze niet snapt dat het nog verkocht wordt. Ik zeg zo: Het is puur commericieel!!!! Ze willen geld verdienen! Er wordt toch ook zoveel troep verkocht voor mensen wat helemaal niet goed is? En toen zei ze niks meer! Ik ben zo bang dat mijn dierenarts zegt dat we gewoon brokken moeten geven nou en dan weet je het wel, dan geven mijn ouders dat gewoon want de dierenarts weet alles zeggen ze!

wat moet ik in vredesnaam doen?

groetjes Alies
Geef jouw ouders een abonnement op Barfplaats voor de kerst! Nodig hen uit. Wij willen jouw ouders wel helpen overtuigen hoor ;D. Of print desnoods wat informatie voor hen uit, uit de bieb. Daar staat nog het e.e.a. over "waarom geen brokken".
Groetjes, Lizzy
Door geer
#31303
Ouders ::) ::) ::) Misschien kan je je moeder "De waarheid over brokken" eens onder haar neus moffelen (moet hier op de site te vinden zijn)...
En anders even contact opnemen met Tannetje Koning, hier bekend onder de naam "Hitam". Zij is dierenarts en vOOr vers!
Door aliesalgra
#31304
Ja ik ga ook een tekst uit printen maar dan nog willen ze alleen geloven wat mijn dierenarts gaat zeggen. :'(
Door geer
#31306
Probeer het eens op een compromis te gooien. Jij mag een maand vers voeren om te kijken hoe het gaat, als het niet lukt zal je er nooit meer over zeuren! Tien tegen een dat je ouders na een maand om zijn...
Door aliesalgra
#31308
Ja dat is misschien een idee, maar stel nou dat mijn dierenarts zegt dat ze gewoon brokken moet hebben? Dan kan ik zeuren tot ik een ons weeg maar dan gaat het echt niet door! >:(
Door sylvia
#31318
aliesalgra schreef: Ja dat is misschien een idee, maar stel nou dat mijn dierenarts zegt dat ze gewoon brokken moet hebben? Dan kan ik zeuren tot ik een ons weeg maar dan gaat het echt niet door! >:(
Vraag dan eens aan je moeder waar mensen heen moeten die een uitgebalanceerd dieet willen volgen?
Die gaan naar de huisarts en de huisarts stuurt ze door naar en dietist,waarom? Omdat een huisarts geen verstand heeft van uitgebalanceerde dieeten en een dietist wel.Als zelfs een mensenarts toegeefd dat voeding niet hun expertise is,waarom zou dat wel de expertise zijn van een da.
En een da weet alleen van voeding wat de brokken fabrikant hem vertelt,zelfs in zijn opleiding komen de voedings dingen van de brokkenfabrikant af dus niet echt een onpartijdige leerschool.
Door aliesalgra
#31320
Mijn ouders vinden dat toch allemaal onzin als ik dat vertel >:( Die zijn niet voor reden vatbaar :'( Ik wil niet dat mijn hond vroeger dood gaat omdat hun te beroerd zijn zich te verdiepen in verse voeding! :'( :'( :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door