Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3119789
Ik moet eerdaags weer een bestelling Barf doen.
Tot nu toe had ik paardenvlees, reevlees, konijnenvlees en kalkoenvlees. En een dag sardientjes.
Nu kan ik nergens aan konijnenvlees komen, dus wordt het een spiervleessoort minder.
Wel voer ik bevleesd bot van eend, kip, konijn, parelhoen en hele jonge geit.
En natuurlijk orgaan runderpens, geitenpens, lamshart, rundernier en kippenlevertjes.
Kalkoenvlees haal ik bij Liddl, kipfilet erbij kan ook natuurlijk, dan heb ik er weer vijf, maar dan ben ik wel duur uit.
Is vier soorten spiervlees afdoende, of moet ik op zoek naar nog een soort spiervlees, suggesties?
Geitenspiervlees kan ik wel aankomen maar dat is vrij vet.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 02 jun 2015, 02:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#3119800
[quote="Lazy Garfield"]
Ik moet eerdaags weer een bestelling Barf doen.
Tot nu toe had ik paardenvlees, reevlees, konijnenvlees en kalkoenvlees. En een dag sardientjes.
Nu kan ik nergens aan konijnenvlees komen, dus wordt het een spiervleessoort minder.
Wel voer ik bevleesd bot van eend, kip, konijn, parelhoen en hele jonge geit.
En natuurlijk orgaan runderpens, geitenpens, lamshart, rundernier en kippenlevertjes.
Kalkoenvlees haal ik bij Liddl, kipfilet erbij kan ook natuurlijk, dan heb ik er weer vijf, maar dan ben ik wel duur uit.
Is vier soorten spiervlees afdoende, of moet ik op zoek naar nog een soort spiervlees, suggesties?
Geitenspiervlees kan ik wel aankomen maar dat is vrij vet.
[/quote]

Vier is prima hoor. Ik red dat momenteel niet..... (met vleesbot en orgaan erbij kom ik gelukkig wel weer op veel meer diersoorten uit).
#3119949
[quote="Lizzy"]
Vier is prima hoor. Ik red dat momenteel niet..... (met vleesbot en orgaan erbij kom ik gelukkig wel weer op veel meer diersoorten uit).
[/quote]

Aha, dat wist ik niet. Dus als ik bevleesd bot van eend, kip, konijn, parelhoen en hele jonge geit geef en vier soorten spiervlees en orgaan runderpens en lamshart dan kom ik in totaal op 11 diersoorten uit?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 02 jun 2015, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3120144
[quote="Lazy Garfield"]
Aha, dat wist ik niet. Dus als ik bevleesd bot van eend, kip, konijn, parelhoen en hele jonge geit geef en vier soorten spiervlees en orgaan runderpens en lamshart dan kom ik in totaal op 11 diersoorten uit?
[/quote]

Als je spiervlees niet van eend, kip, konijn  parelhoen, geit, rund of lam is dan kom je inderdaad op 11 soorten, dus echt meer dan genoeg.

PS denk je ook aan nier en lever?
#3120151
[quote="pluk"]
Als je spiervlees niet van eend, kip, konijn  parelhoen, geit, rund of lam is dan kom je inderdaad op 11 soorten, dus echt meer dan genoeg.

PS denk je ook aan nier en lever?
[/quote]

Jaja Pluk dat krijgt ze ook, maar van een diersoort die al in de elf soorten zit.
Dus daarom niet vermeld.  :)
#3126238
[quote="Lizzy"]
Ik snap je vraag niet :-[. Sardientjes bevatten toch ook graat, dit kun je toch een op een uitwisselen?
[/quote]

Dat zijn sardientjes uit blik op water Lizzy.
Volgens mij zit daar geen graat/bot in toch?
Door Lizzy
#3126312
[quote="Lazy Garfield"]
Dat zijn sardientjes uit blik op water Lizzy.
Volgens mij zit daar geen graat/bot in toch?
[/quote]

Oh, ik dacht in de meeste wel eigenlijk!
Maar als het graat in de zalm meevalt, zou ik gewoon niet moeilijk doen en dat geven in plaats van sardien.
#3127572
Menu veranderd voor de komende weken i.v.m met nieuwe bestelling:

Weekmenu Saartje:

Maandag: 
81 gr. kipkarkas.
18 gr. witlof gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram runderpens/geitenpens, 13gr.rundernier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Dinsdag:       
81 gr. reeribbetjes.
18 gr. andijvie gekookt.
81 gr paardenvlees
Woensdag:  
81 gr. parelhoenkarkas.
18 gr. courgette gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram runderpens/geitenpens, 13gr.rundernier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Donderdag: 
81 gr. konijnkarkas.
18 gr. Bloemkool gekookt.
81 gr. kalkoenvlees.
Vrijdag:         
81 gr.geitenribbetjes.
18 gr. broccoli gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram runderpens/geitenpens, 13gr.rundernier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Zaterdag:       
81 gr.eendennek.
18 gr.sperciboontjes gekookt.
81 gr.zalmlijf.
Zondag:          
81 gr. kipkarkas.
18 gr. witlof gekookt.
81 gr. konijnenvlees.

Hoe lijkt dit? Sta open voor aanvullende suggesties.
Als runderpens op is na weken krijgt ze geitenpens. Heb beide in huis. Voer dat dus afwisselend over ongeveer drie maanden verdeeld.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 24 jun 2015, 02:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3127583
Is dat zalmlijf met graat? Ik geef dat zelf als vleesbot gecombineerd met mager spiervlees. Ik zou even afwachten hoe deze combi uitpakt bij Saartje.

Verder zou ik voor je eigen gemak het orgaan anders verdelen, maar dat weet je. :-)
Door Lizzy
#3127600
[quote="Lazy Garfield"]
Menu veranderd voor de komende weken i.v.m met nieuwe bestelling:

Weekmenu Saartje:

Maandag: 
81 gr. kipkarkas.
18 gr. witlof gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram runderpens/geitenpens, 13gr.rundernier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Dinsdag:       
81 gr. reeribbetjes.
18 gr. andijvie gekookt.
81 gr paardenvlees
Woensdag:  
81 gr. parelhoenkarkas.
18 gr. courgette gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram runderpens/geitenpens, 13gr.rundernier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Donderdag: 
81 gr. konijnkarkas.
18 gr. Bloemkool gekookt.
81 gr. kalkoenvlees.
Vrijdag:         
81 gr.geitenribbetjes.
18 gr. broccoli gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram runderpens/geitenpens, 13gr.rundernier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Zaterdag:       
81 gr.eendennek.
18 gr.sperciboontjes gekookt.
81 gr.zalmlijf.
Zondag:          
81 gr. kipkarkas.
18 gr. witlof gekookt.
81 gr. konijnenvlees.

Hoe lijkt dit? Sta open voor aanvullende suggesties.
Als runderpens op is na weken krijgt ze geitenpens. Heb beide in huis. Voer dat dus afwisselend over ongeveer drie maanden verdeeld.

[/quote]

Ik vind het er rete-strak uit zien! Zou zo zelf honger krijgen (waren het niet dat ik vegetarier ben :biggrin2:). Mooi hoor! Vaak is het aandeel graat zo laag dat het wel kan, met eendennek. Maar als ze een dag erop harde ontlasting heeft, kun je altijd nog in grijpen.
#3127870
[quote="pluk"]
Is dat zalmlijf met graat? Ik geef dat zelf als vleesbot gecombineerd met mager spiervlees. Ik zou even afwachten hoe deze combi uitpakt bij Saartje.

Verder zou ik voor je eigen gemak het orgaan anders verdelen, maar dat weet je. :-)
[/quote]

Ik vind dat wel meevallen, ik portitioneer orgaan voor ongeveer een maand en doe dat bij elkaar in boterhamzakjes.
Ik weet dat je het er eens over gehad hebt dat anders te verdelen, maar begrijp niet helemaal hoe.
Wil je dat nog eens posten dan voor me?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3127883
Je hebt 3 orgaandagen:
1: 80 gr pens
2: 40-45 gr hart + 40-45 gr lever
3: 40 gr pens + 40-45 gr nier

Is makkelijker portioneren en Saartje heeft iets meer te kauwen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door