Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sandra K
#310566
Ik moet morgen voor onderzoek met mijn kat naar de DA en ben bang dat de uitkomst diabetes is.
Vers voeren is hiervoor de oplossing heb ik al gezien op het forum.
Maar dan het probleem. Sinds de hond op vers staat heb ik al diverse kattenCarnibest smaken geprobeerd aan mijn twee katten te voeren, maar ze moeten het niet. Het enige verse dat ze nu willen eten is soepvlees met hart gemalen. Een beetje karig qua afwisseling. Ik geef dit nu af en toe naast de brokken. Maar als ik ze dit nu dag in dag uit ga geven met wat beendermeel erdoor zijn ze dan beter of slechter af dan op brokken.

Sandra
(de katten zijn allebei 11 jaar, dus niet meer in de groei oid)
Door Kefraya
#310599
Hmm, dat zal niet meevallen >:(
Heb je al eens een ander merk kvv geprobeerd (bv. Bandit)?
Niet alle katten lusten immers Carnibest.

Je zou ook gewoon met stukjes kip kunnen beginnen, dat lusten bijna alle katten wel, en dan voorzichtig verder gaan met andere smaken introduceren.

Succes morgen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#310614
Het is in iedergeval een start, je kunt inderdaad eens een ander merk kvv proberen (bibi of prins, duck ) maar je kunt bv ook proberen om een blikje sardientjes er door te mengen (als ze dat wel lusten) Je kunt ook een vleesbouillon maken en deze in een ijblokjesbakje invriezen en bij iedere maaltijd een beetje warme vleesbouillon erover. En anders ga je de vleessoorten uitbreiden dus inderdaad een keer gehakt, een keer hart, een keer soepvlees , kip, kalkoen, vis , eendagskuikens en vergeet niet er iets van calcium bij te doen.
Door Sandra K
#310699
Is Bandit groffer dan Carnibest. Ik heb het gevoel dat ze de Carnibest veel te fijn van structuur vinden. Ook zijn het hier niet van die kipliefhebbers. De voorkeur gaat meer uit naar rood vlees. Ze hebben ook wel eens wat lamsvlees van de hond op. En een biefstuk stelen van het aanrecht is wel weer favoriet.
Ik denk dat ik maar ga beginnen met wat ze nu wel lusten en dan steeds iets erbij proberen. De nu zieke kat eet het beste van het rauwe vlees. En de andere kat is dik genoeg om een paar weekjes omschakelproblemen te overleven.

Sandra
ps waar wordt Bandit verkocht?
Door Francisca
#310701
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.banditvoeding.nl/

Max eet ook liever stukken vlees, kip of rund maakt niet uit. CB eet meneer niet ::) maar een kippenvleugel werkt hij zo naar binnen.
Laatst gewijzigd door Francisca op di 26 apr 2005, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
#310712
al is eendagskuikens geprobeerd? De klappen die ik al heb gehad terwijl ze met zo'n ding bezig zijn, dan krijgen zelfs de honden een klap op hun kop als ze nog maar denken aan de keuken betreden. Bij die van mij merk ik hoe meer het op een beest lijkt hoe beter ;) Carnibest vinden ze hier ook absoluut niet te eten en ze gaan er nog is vreselijk van aan de diarree ook. het enige dat ik kan bedenken is dat het die gele dingetjes zijn die erin zitten, want Duck eten ze wel vrolijk op.
Door Sandra K
#310980
Kuikentjes heb ik wel eens gehad, maar daar waren ze veel te lui voor. Gijs eet zelfs de muis niet eens op als ie dood is, dan krijg ik hem altijd :).

Tot nu toe heb ik ze naast het vlees ook brokken gegeven, dat doe ik nu gewoon niet meer. Dan krijgen ze toch vanzelf een keer trek?

Hoeveel gram per kilo lichaamgewicht moet je aanhouden voor een kat.

Sandra
Door Loeka
#311248
An schreef: Carnibest vinden ze hier ook absoluut niet te eten en ze gaan er nog is vreselijk van aan de diarree ook. het enige dat ik kan bedenken is dat het die gele dingetjes zijn die erin zitten, want Duck eten ze wel vrolijk op.
Die gele dingetjes zitten er niet meer in. Ik zie ze niet tenminste 8)
Door Rosita
#311741
Sandra K schreef: Is Bandit groffer dan Carnibest. Ik heb het gevoel dat ze de Carnibest veel te fijn van structuur vinden. Ook zijn het hier niet van die kipliefhebbers. De voorkeur gaat meer uit naar rood vlees. Ze hebben ook wel eens wat lamsvlees van de hond op. En een biefstuk stelen van het aanrecht is wel weer favoriet.
Ik denk dat ik maar ga beginnen met wat ze nu wel lusten en dan steeds iets erbij proberen. De nu zieke kat eet het beste van het rauwe vlees. En de andere kat is dik genoeg om een paar weekjes omschakelproblemen te overleven.

Sandra
ps waar wordt Bandit verkocht?
Heb je ook al eens het fretten voer van Carnibest geprobeerd? Dit is namelijk ook geschikt voor katten en er zit veel meer lam in dan de lam-mix voor katten. Verder zitten er geen koolhydraten in en bevat het extra taurine. Hier vinden ze het heerlijk, het ziet er ook behoorlijk rood uit en ruikt ook heel sterk naar lam. Ik geef ze merendeels natuurvoer, maar daar wordt nooit gelijk van gegeten. Het frettenvoer eten ze wel gelijk op, zelfs toen ik het ruim 2 mnd uitsluitend heb gegeven.
Laatst gewijzigd door Rosita op do 28 apr 2005, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#311742
Loeka schreef: Die gele dingetjes zitten er niet meer in. Ik zie ze niet tenminste 8)
Ja, de gele dingen en rare velletjes zijn inderdaad verleden tijd. Sinds deze dingen er niet meer in zitten vinden mijn katten het natuurvoer ook lekkerder.
Door Sandra K
#313647
De uitslag van het onderzoek is binnen. Geen diabetes maar nierfalen. Zwaar balen dus. Pim is voor een kwart van Perzische afkomst. Bij Perzen komt een erfelijke ziekte voor waarbij op oudere leeftijd cystes gevuld met vocht in de nieren ontstaan.
Ik heb begrepen dat je bij nierfalen maar het beste een aangepast brokken nierdieet kunt geven. Dus helaas voorlopig geen vers voor mijn katten.

Sandra
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313655
Sandra K schreef: De uitslag van het onderzoek is binnen. Geen diabetes maar nierfalen. Zwaar balen dus. Pim is voor een kwart van Perzische afkomst. Bij Perzen komt een erfelijke ziekte voor waarbij op oudere leeftijd cystes gevuld met vocht in de nieren ontstaan.
Ik heb begrepen dat je bij nierfalen maar het beste een aangepast brokken nierdieet kunt geven. Dus helaas voorlopig geen vers voor mijn katten.

Sandra
ik denk dat er hier zat mensen zijn die jouw uit ervaring kunnen vertellen dat juist bij nierfalen vers voer erg belangrijk is en zeker beter dan welke dieetbrok dan ook.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door