Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door romila
#309230
Ik heb mijn 3 boxers gister eens verwend met een fruit/zuivel tussendoortje. Ze kwijlen echt NOOIT! (reu alleen bij loopse teven maar ja da mag van mij... ;D ;D ;D)Maar nu had ik 3 ondergesmeerde kleverige en bellenblazende boxers (in de tuin)... :D ;D :D ;D :D ;D
Ik had het volgende gemaakt...4 sinasappels (ff in de blender), daarbij ieder 2 eetlepels biogarde roer en ieder een ei (heel). Het is een echt een xtraatje want ze krijgen CB. Moet ik daar eigenlijk rekening mee houden vwb hoeveelheid voeding 's avonds??
Door 202spots
#309234
Als 't alleen 'n tussendoortje is dan reken ik het als extraatje...zo 'n enkele keer/af en toe mag best.
Wanneer je het tegen etenstijd of als toetje geeft dan zou ik ietsie minder van de gewone eten geven.
Door romila
#309405
inderdaad een keertje ja... ;D ;D ;D was hier ook eigenlijk een beetje 'n groot tussendoortje!! :o Maar ze hebben zo heerlijk gesmuld en gesmikkeld. :D :D
Voor zowel honden als baasje een groot genot!! ;D ;D
Door Lizzy
#309406
Klinkt goed! Als je honden hebt die snel aankomen, dan zul je er wel iets rekening mee moeten houden. Maar heb je honden die je moeilijk op gewicht houdt, dan zeker niet. Zo heftig qua kalorieen is dit echt niet. Maar wel lekker ;D!
Door tieneke
#309552
romila schreef: inderdaad een keertje ja... ;D ;D ;D was hier ook eigenlijk een beetje 'n groot tussendoortje!! :o Maar ze hebben zo heerlijk gesmuld en gesmikkeld. :D :D
Voor zowel honden als baasje een groot genot!! ;D ;D
Wat een verschil met de brokken he? ;D
Door romila
#311498
Lizzy schreef: Klinkt goed! Als je honden hebt die snel aankomen, dan zul je er wel iets rekening mee moeten houden. Maar heb je honden die je moeilijk op gewicht houdt, dan zeker niet. Zo heftig qua kalorieen is dit echt niet. Maar wel lekker ;D!
Ik heb dus honden die niet snel overgewicht krijgen maar juist snel te mager worden. Ik zit dus juist na te denken over iets dat ik ze kan geven als extra om wat aan te komen. Heeft iemand tips? Het teefje kan ik wel gewoon wat meer CB geven maar de jongste kerel gaat dan aan de race...krijgt meestal een kilo per dag bij 30 kilo lichaamsgewicht dus dat is al aardig wat meer gaat ook eg nie... Heb vroeger wel eens satin balls gemaakt maar had nie eg het idee dat dat zoden an de dijk zettuh....
Door 202spots
#311499
romila schreef: Heb vroeger wel eens satin balls gemaakt maar had nie eg het idee dat dat zoden an de dijk zettuh....
Hebbie wel genoeg satinballs gegevuh dan ???
Door romila
#311613
Nou eh....is al 3 jr geleden... ???zou eg nie meer weten hoeveel ik toen gegeven heb en of dat genoeg was... ??? ??? Het recept heb ik nu ook nie meer trouwens, heb jij dat wel voor mij of kan ik dat hier ergens vinden?
Door 202spots
#311713
RAUW geven!
Satin Balls voor tussendoor of als extra bij de gewone maaltijd geven.
~~~~~~~
De Orginal Satin Balls
Ingredients:
10 pounds hamburger meat [the cheapest kind]
1 lg. box of Total cereal [or comparable natural brand]
1 lg. box oatmeal
1 jar of wheat germ
1 1/4 cup veg oil
1 1/4 cup of unsulfured molasses
10 raw eggs
10 envelopes of unflavored gelatin
pinch of salt
Mix all ingredients together, much like you would a meatloaf.
Divide into 10 quart freezer bags and freeze.
Thaw as needed.
http://www.holisticdog.org/Nutrition/Sa ... balls.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hollands recept
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia
(moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg198711
Door romila
#311729
Oke, nu maak een kilo vlees klaar zoals omschreven en verdeel het in balletjes en vries het in. Ik heb een boxerreu van bijna 16 maanden, ongeveer 29-30 kilo en is te mager. Hij krijgt CB Natuur, per dag minimaal 1 kilo. Probeer af en toe meer te geven maar dan gaat ie aan de racekak. Hoeveel en wanneer moet ik dan die balletjes geven, in hoeveel dagen moet die kilo op zijn ?? Hij krijgt 2 x per dag te eten. Ik heb nu trouwens ook een paar kilo aktief omdat er niet genoeg natuur was. Dat zou ook kunnen helpen...toch ???
Door 202spots
#311739
Geef 2 of 3 x per dag als tussen door of extraatje,
2 of 3 balletjes per keer is denk ik genoeg.
(dus 6-9 balletjes per dag)
Je kan eventueel ook 1 van de maaltijden vervangen en alleen de satinballs als volledige maaltijd geven,of anders de helft CB en half satinballs.
dan zie je wel hoe lang je met 'n kilo doet denk ik?

Stroop is gewoon stroop toch?
dikke rietsuikerstroop net als op pannekoeken?
Laatst gewijzigd door mahuni op do 28 apr 2005, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door romila
#311749
;D ;D ik gebruik op de pannekoeken schenkstroop...en verder appelstroop!! ;D ;D Maar hij krijgt de dikke rietsuikerstroop hoor! Bedankt voor de tips!! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door