Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#3113366
Dit wel raar. Je zou verwachten dat de antilichamen tegen hondenziekte zouden blijven. Op zich is parvo het belangrijkste maar ik heb geen idee of ze nu wel geheugencellen heeft gemaakt tegen HCC en hondenziekte.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3113672
Hitam schreef: Dit wel raar. Je zou verwachten dat de antilichamen tegen hondenziekte zouden blijven. Op zich is parvo het belangrijkste maar ik heb geen idee of ze nu wel geheugencellen heeft gemaakt tegen HCC en hondenziekte.
Gek he! M'n bijzonder pupje....
De volgende dag is de test weer gebruikt (bij een andere hond) en gaf 4 stippen dus aan de test kan het niet liggen.
Wat denken jullie van de logica dat het immuunsysteem pas met 16 weken goed ontwikkeld is dus dat de antilichamen daarna pas goed aangemaakt kunnen worden?
Door Lizzy
#3113709
Omdat veel pups rond de leeftijd van 12 weken nog maternale immuniteit hebben en de enting dan niet aan slaat. De meeste pups die op 1 jarige leeftijd worden getiterd hebben gewoon nog titer voor alle 3 de ziektes.
Door Lizzy
#3113712
In het vraag & antwoord document met Dr. R. Schultz staat bij vraag nummer 17 een situatie uitgetekend die gelijk lijkt aan die van P:

Q: Skye: September 2010 distemper positive, parvo positive. August 2011 distemper negative, parvo positive. Does this mean he is not developing or holding the immunity?
A: Skye had a low response to CDV in 2010 that fell below detection in 2011 whereas the CPV - 2 remains at detectable levels. It means that he developed antibody to CDV, but very likely has low response to CDV; thus, it was not detected in 2011. If he was tested by the CDV gold standard test (virus neutralization), he would probably be a low responder. I have never seen a responder dog become a non - responder
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3113930
Lizzy schreef: Omdat veel pups rond de leeftijd van 12 weken nog maternale immuniteit hebben en de enting dan niet aan slaat. De meeste pups die op 1 jarige leeftijd worden getiterd hebben gewoon nog titer voor alle 3 de ziektes.
Maar hebben die dan ook maar 1 enting gehad?
Als het immuunsysteem nog niet optimaal werkt is 1 enting misschien te weinig?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3113931
Lizzy schreef: In het vraag & antwoord document met Dr. R. Schultz staat bij vraag nummer 17 een situatie uitgetekend die gelijk lijkt aan die van P:

Q: Skye: September 2010 distemper positive, parvo positive. August 2011 distemper negative, parvo positive. Does this mean he is not developing or holding the immunity?
A: Skye had a low response to CDV in 2010 that fell below detection in 2011 whereas the CPV - 2 remains at detectable levels. It means that he developed antibody to CDV, but very likely has low response to CDV; thus, it was not detected in 2011. If he was tested by the CDV gold standard test (virus neutralization), he would probably be a low responder. I have never seen a responder dog become a non - responder
Dus dan zou ze geheugencellen hebben tegen distemper?
Maar dan blijf ik met het HCC 'probleem' zitten.
Door Lizzy
#3113970
MarijeEnBoomer schreef: Maar hebben die dan ook maar 1 enting gehad?
Als het immuunsysteem nog niet optimaal werkt is 1 enting misschien te weinig?
Maar als er antistoffen aan zijn gemaakt, werkt het immuunsysteem toch prima?
Door Lizzy
#3113975
MarijeEnBoomer schreef: Dus dan zou ze geheugencellen hebben tegen distemper?
Maar dan blijf ik met het HCC 'probleem' zitten.
Ja, of een hele lage niet meetbare titer, die mogelijk wel meetbaar is met een andere titer-test (Gold Standard Test). Tenminste, zo begrijp ik het uit het verhaal van Dr. Schultz.

Oh, die titert zijn eigen dieren (en die van zijn kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen) totdat er geen maternale immuniteit meer is, dan ent hij ze, twee weken later doet hij een titer en als de enting is aangeslagen: titert en ent hij nooit meer.
Door Lizzy
#3114005
Dit is misschien ook een fijne link voor je:

Daar wordt ook een negatieve titer aangehaald.

Is het misschien een idee om Dr. Dodds te mailen en haar te vragen wat ze er van vindt, van de uitslagen van P?
Door Lizzy
#3114008
http://www.caberfeidh.com/CanineTiters.htm

Dit artikel legt uit waarom een pup geen serie aan entingen nodig heeft, als je maar op het juiste moment ent (wanneer er geen maternale immuniteit meer is).

Dat P geen antistoffen heeft aangemaakt tegen HCC is op zich wel raar maar dat gebeurd dus wel vaker. En meestal ligt dit aan het feit dat er dan nog maternale immuniteit is. Dat is in het geval van P natuurlijk niet het geval geweest. Kan het nog de enting zijn geweest (zie ook het artikel : http://www.caberfeidh.com/PuppyVax.htm). En als dat het ook niet is geweest (en hoe weet je zoiets? Volgens mij weet je dat niet en kom je daar ook niet achter), is het wat het is, kan het zijn dat zij een low of non-responder is voor HCC, hoewel dit volgens mij heel weinig voor komt. In geval van P, dus geen antistoffen na de enting: Dr. Dodds en Dr. Schultz adviseren beide om de hond dan nogmaals te vaccineren maar wel met een ander merk enting.
Door Lizzy
#3114114
MarijeEnBoomer schreef: Ze had wel iets van antistoffen tegen HCC maar heel weinig.
Dus dan zou ik eigenlijk alleen voor HCC opnieuw moeten enten?
Schultz zegt trouwens dat het niet uit maakt hoe hoog de titer is....
Helaas kun je niet alleen voor HCC enten, die enting bestaat niet :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door