Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Er staat in het artikel niet meer dan dat een da moet wijzen op het feit dat hygiëne erg belangrijk is bij rauw vlees, meer hoeft hij niet te doen.

Ik las hier al het voorbeeld van energique maar ook prins heeft naast de brokken lijn een kvv lijn waar het positieve effect op de darmflora wordt aangehaald.
Wat betreft het verhitten, dan moeten ze eerst maar beginnen bij de slagerijen en supermarkten met grote waarschuwingen op rauw vlees.
Vlees voor dieren wordt toch vaak gezien als smeriger waardoor er vaak al meer hygiëneregels in acht worden genomen...
Sher schreef: Dat dus.  ;)
Nou, bij mij alleszinds niet.
Ik zou er zelf wel aan gedacht hebben, maar ze hebben het toch uit zichzelf gaan testen. Alsook CMV (waar ik nog niet van gehoord had toen). 

Ik vind dit ook erger dan Becel. Al moet ik zeggen dat ik daar ook heel slecht tegen kan, misleidende reclame. En al zeker als het over gezonde voeding gaat. 
Het is bij mensen eigenlijk net zo als bij hun huisdieren, de meesten weten niet beter dan de reclame en de voedingsindustrie te geloven. 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 14 mei 2015, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
pearlsofpassion schreef: Nou, bij mij alleszinds niet.
Ik zou er zelf wel aan gedacht hebben, maar ze hebben het toch uit zichzelf gaan testen. Alsook CMV (waar ik nog niet van gehoord had toen). 

Ik vind dit ook erger dan Becel. Al moet ik zeggen dat ik daar ook heel slecht tegen kan, misleidende reclame. En al zeker als het over gezonde voeding gaat. 
Het is bij mensen eigenlijk net zo als bij hun huisdieren, de meesten weten niet beter dan de reclame en de voedingsindustrie te geloven.
Ik blijf het moeilijk vinden. Artsen, diëtisten,  fysiotherapeuten, sportschool ze zeggen allemaal becel, brood etc etc.
Lil schreef: Ik blijf het moeilijk vinden. Artsen, diëtisten,  fysiotherapeuten, sportschool ze zeggen allemaal becel, brood etc etc.

Onze natuurlijke voedingspatroon (wij stammen af van de primaten, ik geloof in Darwins evolutietheorie)
is groente, fruit, zaden, noten en af en toe als het gevangen werd vlees of vis, hoogstens 2 keer per week misschien.

Alles wat niet rauw gegeten word is net als brok slechtere voeding. Chips, boter, patat, koekjes, is net als brok, van de afgelopen honderd jaren.
Net als dierenartsen met rauw, weten deze deskundigen ook niet beter over onze voeding.

100 jaar geleden bestond er nog geen boter namelijk, en de mensheid bestaat al veel langer dan dat.
verkoop techniek, hetzelfde als brokken eigenlijk.
Door Lil
Tamara schreef:

Onze natuurlijke voedingspatroon (wij stammen af van de primaten, ik geloof in Darwins evolutietheorie)
is groente, fruit, zaden, noten en af en toe als het gevangen werd vlees of vis, hoogstens 2 keer per week misschien.

Alles wat niet rauw gegeten word is net als brok slechtere voeding. Chips, boter, patat, koekjes, is net als brok, van de afgelopen honderd jaren.
Net als dierenartsen met rauw, weten deze deskundigen ook niet beter over onze voeding.

100 jaar geleden bestond er nog geen boter namelijk, en de mensheid bestaat al veel langer dan dat.
Hoewel ik dat zeker geloof, werkte het voor mij totaal niet. Helaas juist de verkeerd opgeleiden zijn de enige die enig resultaat hebben bereikt. Heel erg lastig, want ik geloof niet dat de moderne voeding goed is.
Tamara schreef:

Ja wel dat bestaat al heel erg lang, margearien bestaat nog geen 100 jaar.
Sher schreef: Geven de fokkers op dit forum dit eigenlijk wel mee aan nieuwe baasjes? Vooral pups lopen gevaar staat er.  :-\
:biggrin2:
Nou... Ik vermeld toch wel degelijk in mijn puppy map dat men het vlees net zo moet behandelen als een rauwe kipfilet. Schoon en hygienisch werken, eigen keukengerei etc.
Ik vind wel dat dat een taak voor mij is om die voorlichting te geven, vaak stappen die mensen in een compleet nieuwe wereld. En als dat dan op mijn advies is, vind ik ook wel dat deze voorlichting daarbij hoort.
Overigens is mijn zoontje 1,5 en ik ben tijdens mijn zwangerschap niet getest en ik heb ook geen advies gekregen voor rauwe groenten o.i.d.
Sher schreef: Ik ben elke keer als ik over toxoplasmose hoor weer verbaasd dat zwangere vrouwen niet gewoon getest kunnen worden. Er moet hiervoor toch een titer-bepaling mogelijk zijn? Waarom doen ze dat niet, is dat om er voor te zorgen dat de zwangere lekker alert blijft?
Er is prima op Toxoplasmose te testen. Ik heb 35 jaar geleden op het Toxoplasmalab gewerkt en toen bestond de test al. Veel mensen hebben het doorgemaakt en merken daar niets van. Katten hebben inderdaad een tussenvorm, de oocyste. Ze zijn tussengastheer. Toch kwam het toen weinig voor en de verschijnselen bij baby's zijn vergelijkbaar mer rode hond tijdens de zwangerschap.
Jantina schreef: Nou... Ik vermeld toch wel degelijk in mijn puppy map dat men het vlees net zo moet behandelen als een rauwe kipfilet. Schoon en hygienisch werken, eigen keukengerei etc.
Ik vind wel dat dat een taak voor mij is om die voorlichting te geven, vaak stappen die mensen in een compleet nieuwe wereld. En als dat dan op mijn advies is, vind ik ook wel dat deze voorlichting daarbij hoort.
Overigens is mijn zoontje 1,5 en ik ben tijdens mijn zwangerschap niet getest en ik heb ook geen advies gekregen voor rauwe groenten o.i.d.
Vindt ik ook niet meer dan juist om ook op de mogelijke gevaren te wijzen wanneer je rauw als advies meegeeft. Het is gewoon iets waar je bewust mee bezig moet zijn. Anders is de kans dat ze bij een da komen die ze afschrikt met de hygiëne, met voorlichting hoeven ze daar niet van te schrikken ;-)
Jantina schreef: Nou... Ik vermeld toch wel degelijk in mijn puppy map dat men het vlees net zo moet behandelen als een rauwe kipfilet. Schoon en hygienisch werken, eigen keukengerei etc.
Ja, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Dat staat ook bijv. in mijn boek. Maar dat is wat anders als mensen bewust angst aanjagen voor iets dat, als je normale normen in acht neemt, niet aan de orde zijn. Ik vind het gewoon wel volksverlakkerij eerlijk gezegd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door