Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3112591
Pupje P is in april 2014 toen ze bij me kwam getiterd. Geen antistoffen dus DHP erin en 4 weken later weer getiterd en alle stippen goed zichtbaar behalve HCC.
Door een communicatie fout met de da heeft ze haar L2 enting in juli gehad samen met Parvo dus het idee was dat Parvo hoger zou moeten zijn dan bij de eerste titer.
Van links naar rechts
4/14, 5/14 en dan 2 keer vandaag omdat de uitslag zo raar was dat we de test herhaald hebben.
Afbeelding
Wie kan dit verduidelijken?
Laatst gewijzigd door MarijeEnBoomer op ma 30 jan 2017, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3112599
MarijeEnBoomer schreef: Pupje P is in april 2014 toen ze bij me kwam getiterd. Geen antistoffen dus DHP erin en 4 weken later weer getiterd en alle stippen goed zichtbaar behalve HCC.
Door een communicatie fout met de da heeft ze haar L2 enting in juli gehad samen met Parvo dus het idee was dat Parvo hoger zou moeten zijn dan bij de eerste titer.
Van links naar rechts
4/14, 5/14 en dan 2 keer vandaag omdat de uitslag zo raar was dat we de test herhaald hebben.
Afbeelding
Wie kan dit verduidelijken?
Help me eerst even met de stickjes, als je wilt?

OK, eerste sticky is dat alle antistoffen verdwenen zijn, van vorig jaar, right?
Tweede sticky is het sticky na de DHP, met een duidelijke stip voor Parvo en Hondenziekte?
Derde en vierde sticky zie je een controle stip bovenin en dan een stip voor, wat is de 2de stip ook alweer, parvo of hondenziekte? Voor een van die twee heeft ze dus zo te zien geen stip en voor HCC ook geen stip?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3112619
Theorietje....na de dhp waren er voldoende afweerstoffen voor parvo, waardoor de parvo van 12 juli stilletjes is afgevoerd, er waren immers al antistoffen. Inmiddels zijn we een poosje verder, geen parvo meer tegengekomen, dus de titer is laag.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3112622
Angelique schreef: Theorietje....na de dhp waren er voldoende afweerstoffen voor parvo, waardoor de parvo van 12 juli stilletjes is afgevoerd, er waren immers al antistoffen. Inmiddels zijn we een poosje verder, geen parvo meer tegengekomen, dus de titer is laag.
En de HCC is weg want ie was minimaal
Maar waar is alle distemper heen?
Door Lizzy
#3112625
MarijeEnBoomer schreef: En de HCC is weg want ie was minimaal
Maar waar is alle distemper heen?
Ook niet tegen gekomen dus P dacht "ik heb wel wat beters te doen dan antistoffen aanmaken voor Hondenziekte". Of de hele batch titer-testjes is niet goed? Onwaarschijnlijk waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3112627
Lizzy schreef: Ook niet tegen gekomen dus P dacht "ik heb wel wat beters te doen dan antistoffen aanmaken voor Hondenziekte". Of de hele batch titer-testjes is niet goed? Onwaarschijnlijk waarschijnlijk.
Maar de eerdere testen met deze titer kit gaven niet deze uitslag.

Dus dat het aan de titerkit ligt is onwaarschijnlijk .
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3112685
Oscar test ook steeds nul op hondenziekte en zowel Tannetje als Erwin zeiden dat dat na 3 keer enten waarschijnlijk komt omdat ze het niet meer tegen komen en dus niet opnieuw cellen aanmaken.

Heeft dat niet te maken met het verschil tussen antistoffen en geheugencellen? Er zijn dan nog wel de geheugencellen, maar die meet je niet met titeren. En de antistoffen zijn te laag om te meten omdat ze sinds de enting niet meer met de ziekte geconfronteerd zijn.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3112704
Zou kunnen Kaela.
Maar dan is het wel boeiend dat er honden zijn die wel hoog scoren ook ruim na een enting.
P heeft nooit echt goed gescoord op HCC dus of ze daar geheugencellen voor heeft is lastig te zeggen/schatten/bedenken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3112727
Is het ook. Ik hou de volgende redenatie aan: hij heeft zeker weten 3 keer de enting tegen hondenziekte gehad en mogelijk als pup ook nog. Als dat nog niet genoeg was voor een goede afweer, dan gaat de (op zijn minst) vierde keer enten ook niet meer helpen.

(En dit heb ik allemaal al bedacht voordat hij niet meer te prikken was, dus toen had ik nog keuze)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3112730
Kaela schreef: Is het ook. Ik hou de volgende redenatie aan: hij heeft zeker weten 3 keer de enting tegen hondenziekte gehad en mogelijk als pup ook nog. Als dat nog niet genoeg was voor een goede afweer, dan gaat de (op zijn minst) vierde keer enten ook niet meer helpen.

(En dit heb ik allemaal al bedacht voordat hij niet meer te prikken was, dus toen had ik nog keuze)
Vind ik ook een goeie logica hoor.
Denk alleen niet dat ik bij pupje P durf uit te gaan dat 1 prik genoeg is geweest voor een leven bescherming.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3112732
Nee met een prik is dat wat moeilijker. Dan zou ik het ook niet weten en misschien toch nog een keer enten en niet al te lang daarna titeren om te zien of dat die enting aangeslagen is
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3112734
Kaela schreef: Nee met een prik is dat wat moeilijker. Dan zou ik het ook niet weten en misschien toch nog een keer enten en niet al te lang daarna titeren om te zien of dat die enting aangeslagen is
Ja maar dat was de 1 enting dus ook behalve HCC
Dus dan denk ik dat ik na een jaar weer zou willen titeren maar dat is misschien ook omdat ik gewoon erg nieuwsgierig ben aangelegd
Door Lizzy
#3112764
Als je nieuwsgierig bent aangelegd :biggrin2:, op basis van dit "It takes up to 14 days for the immune system to complete its response to a modified live virus vaccination for canine viruses. This process is called “serovonversion,” and in the vaccination stakes, it’s the brass ring. This means the dog has formed both antibodies and memory cells to those viruses. If you test the dog’s titer two weeks after vaccination, you can tell if he or she formed immunity to the virus", zou je misschien 2 weken na de enting kunnen titeren?

Bron: http://www.caberfeidh.com/CanineTiters.htm. Is wel een fijne website over titer.
Gebruikersavatar
Door winni
#3112889
Bij Ziva heb ik ook geen reactie op de HCC. Ook niet na een paar weken. ( ik was ook nieuwsgierig) Dus ben benieuwd bij jou..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door