Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Supermax
#311157
Hallo,
Ik vroeg me af of jullie honden kipfilet lusten of niet. Ik had laatst namelijk 1 kipfilet over (was een grootverpakking met oneven aantal, dus deze bleef over) en ik dacht Max er een plezier mee te doen. Ik de filet in stukken gesneden en in zijn bak gedaan. Moet ie het niet... Hij "kauwt" er wel op, maar slikt het niet in 1 keer door (terwijl bijv. een kippenek wel in 1 keer naar binnen gaat ongeveer). 2 van de 3 poezen daarentegen vonden het wel lekker en wisten er wel raad mee, dus toen heb ik het maar aan hun gegeven.
Komt dit vaker voor dat honden geen kipfilet lusten (of niet weg krijgen) ? Of heb ik gewoon een rare hond ;)?
Door Lizzy
#311162
Nou ja, ik vind het wel raar ja. Mijn honden vreten dat soort dingen ogenblikkelijk op. Is hij geen ander vlees gewend? (gewoon vleesstukken zoals rund of lam ofzo?). Of eet hij dat wel? Of krijgt hij normaal gemalen vlees?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 27 apr 2005, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#311163
Misschien vind hij het gewoon niet lekker, dat kan toch? En heeft hij liever rundvlees of lamsvlees. Kai die houdt bv. niet van hertenvlees, maar een stuk rundvlees vindt hij heerlijk. ;D
Door Lizzy
#311165
Laura2004 schreef: Misschien vind hij het gewoon niet lekker, dat kan toch? En heeft hij liever rundvlees of lamsvlees. Kai die houdt bv. niet van hertenvlees, maar een stuk rundvlees vindt hij heerlijk. ;D
Ja kan. Maar blijft het vreemd waarom ie wel kippennekken eet. Blijkbaar lust hij dus wel kip. Of de nekken vind tie lekker crunchy, kan natuurlijk ook ;D. Maar zonder dollen: sommige honden die altijd gemalen vlees krijgen moeten wennen aan vlees in stukken. Vraag me niet waarom.
Door Supermax
#311168
Hij krijgt normaal CB (2 dagen in de week) en op die dagen krijgt ie dus wel eens ribben of kippenekken oid erbij. Gewoon normaal vlees zeg maar heeft ie nog niet gehad. Kippelevertjes vind ie vies en dat laat ie ook goed blijken (lig je helemaal dubbel van de rare bekken die hij dan trekt).
Tja, misschien moet ik het dan gewoon voor hem fijnmalen...... Ach zodra ik een diepvries heb zal ie er toch aan moeten geloven dat het vlees wat groffer is ;D.
Door 202spots
#311171
Om te laten wennen kan je de levertjes heel even laten koken of bakken,
net lang genoeg dat de buitenkant niet zo glibberig meer is.
Misschien dat ie 't dan wel eet ???
Door Martine2
#311178
Die van mij hadden een tijdje geleden in de vriezer van mijn dubbeldeurs koelkast ingebroken. De kipfilet die erin lag, met de nadruk op lag was verdwenen. Het ijs was ook met de noorderzon vertrokken. De hele kip en het rundergehakt lagen ontdooit in de gang op mij te wachten. Kipfilet, in wat voor vorm dan ook, hier geen probleem dus.
Door Supermax
#311332
het rare is dat ie gemalen kippelevertjes wel vreet, denk inderdaad dat het glibberige niet lekker voor hem is. Meestal als ik kippelevertjes heb maal ik ze ook wel omdat ze dan voor de katten zijn en alleen de oude kat heeft het benul hoe die een groot stuk lever weg kan werken ;D.....
Gelukkig weet Max niet hoe hij de vriezer onder mijn koelkast open moet krijgen (de koelkast ook niet) ;).
Door Audrina
#311452
Hier is er ook 1 van de 3 die geen kipfilet moet hoor. Die gaat er onwijs mee lopen miepen. Pas als ik het aan stukjes zou knippen of snijden eet ie het wel. Maar dat vertik ik want hij heeft zelf een prima stel messen en scharen in zijn bek zitten. Kippennekjes eet ie dan ook weer wel zonder problemen, kipkarkasjes wil ie de ene keer wel en de andere keer niet en van kippenpootjes en vleugels gruwelt ie ook.
Maar mijn 2 andere honden eten alles van kip, zonder problemen. Als je het in hun schaal doet is het al weg voor je je hebt omgedraaid. ;D
Door SabenJin
#314515
gaat het hier om gewoon rauwe kipfilet? Ik ken het wel dat je het moet koken ivm diarree ofzo..... kan het anders wel eens proberen.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door