Alvast bedankt voor jullie advies.
Groetjes Rebecca
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Misschien een suffe vraag maar waarom geef je haar dan gewoon niet een paar weekjes Bibi Kip & Rijst?Nier suf hoor, maar bij mijn verkooppunt was bibi kip/rijst en lams op
Ike schreef: ???Westy, heerst er bij ons in de buurt soms een spuug en diaree virusje? Ike heeft dit nl ook (spugen en diaree) en ik breng het eigenlijk ook ivm verandering van smaak van bibi maar of dit waar is?????Oeps, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Isis spuugde veel met brokken. Diaree van bibi was alleen in het begin. Nu spuugt ze alleen als ik worst of kaas (te veel) geef.
Yari schreef: Moeilijk zo te zeggen waar dit mee te maken heeft. Kan door de baarmoederontsteking (en dat ze dus alleen nog dingen eet die ze erg lekker vind), maar kan ook gewoon zijn dat ze toch een afkeer voor rundvlees heeft.Isis krijgt nu antibiotica en heeft uitvloeing. Ze moet nog even kuren. Ik heb al besloten haar te laten steriliseren (oja, heet castreren he
Probeer inderdaad eens de kip&rijst van Bibi wat Lizzy al zegt?
Hou haar heel goed in de gaten zou ik zeggen.
Mijn ervaring is dat baarmoederontsteking zelden helemaal geneest met medicatie (neem aan dat ze dat krijgt?) en dus bij een volgende cyclus vaak alsnog weer de kop opsteekt.
Heeft ze uitvloeiing of niet? En hoe is haar drinkgedrag? Drinkt ze meer als anders of niet?
Blijf a.u.b. heel alert hoor en onder toezicht van je DA, want baarmoederontsteking kan behoorlijk ernstig zijn en ze kunnen er echt heel erg ziek van worden (maar laten ze vaak pas heel laat blijken).
Persoonlijk zou ik haar laten castreren, maar dat blijft je eigen keuze natuurlijk. Als dalijk alsnog die baarmoeder eruit moet als ze ziek ervan is, is natuurlijk een groter risico.
Sterkte ermee in ieder geval.
westie schreef: Isis krijgt nu antibiotica en heeft uitvloeing. Ze moet nog even kuren. Ik heb al besloten haar te laten steriliseren (oja, heet castreren heOké, duidelijk!). Maar dat doet de DA nu liever niet, omdat het zo ontstoken is. Ik moet volgende week terugkomen. Bel morgen toch even op, want ze is nu wel afgevallen (nu zit ze op haar goede gewicht hoor, maar toch). Bedankt voor het advies.
![]()