Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#30925
Kun je kippenekken opnieuw invriezen? Ik heb nl een kilo in bevroren toestand gekocht en krijg ze met geen mogelijkheid van elkaar af. En ieder de helft geven vind ik wel erg veel. Kan iemand mij vertellen hoeveel mijn honden hiervan mogen hebben? Angie 17 kg en Avalon is 15 kg. Volgens de rasstandaard zitten ze aan het minimale gewicht, maar de ribben zijn niet heel goed voelbaar. Ze zijn dus misschien ietsje te dik. Bij Angie kun je vooral haar ruggewervel heel goed voelen. Als je losjes met je hand over haar rug aait. Haar ribben zijn beter voelbaar als bij Avalon. Dus ik denk dat het bij Angie wel snor zit, maar Avalon is 3kg zwaarder dan een half jaar geleden. Ze ziet er vooral steviger uit. Ze voelt ook steviger, maar ik geef volgens mij nog vaak te veel. Ik weet ook niet hoeveel ze precies mogen hebben. Voor de energique houdt ik aan wat op de verpakking staat. 1 schijf per 5 kg lichaams gewicht. Ik geef dan Avalon 2 schijven en Angie 3. Met barf gaat dit nog wel eens fout. Zo hebben ze vandaag +/_ 250gr runderhart met twee eetlepels rijst en 50gr gfmix gehad. (ieder).
Door Paul_Barte
#30926
Renate,

Bekend probleem ;D ;D

Zou het NIET opnieuw invriezen alhoewel diverse testen hebben bewezen dat voedsel voor de hond met een gerust hart kan worden ontdooit en opnieuw worden ingevroren....desnoods 3x LOL LOL.

Laat de klont nekken zover ontdooien dat je met een mes het handeltje uit elkaar kunt peuteren en leg de half ontdooide nekken terug in de koelkast...blijven zeker nog 2 dagen goed.
Door Ink
#30927
Sor Paul, zoals je weet blijf ik echt erg veel van je houden maar bij mij gaat het dus wel terug de vriezer in.
Het ontdooide spul opnieuw (niet) invriezen schijnt voor zover ik het begrepen heb te maken te hebben met onze tere mensenmaagjes. Hondenmaagjes met weet ik het hoeveel keer zuurder zuur schijnen daar geen probleem mee te hebben. Dus laat ik spullen af en toe ontdooien tot snijdbaar, breekbaar, verdeelbaar, weetikveelbaar en dan gaat het weer de vriezer in.
En guess what? Het lijkt goed te gaan ...
Door avalon
#30955
Oke, maar dan nog de vraag hoeveel mogen ze er hebben? Tot nog toe hebben ze er af en toe eentje gehad die niet bevroren is geweest. (vers van de pers) ;D.
Door roger
#30962
<<Zou het NIET opnieuw invriezen alhoewel diverse testen hebben bewezen dat voedsel voor de hond met een gerust hart kan worden ontdooit en opnieuw worden ingevroren....desnoods 3x LOL LOL.<<


Heb het altijd al gedaan Paul, de poelier houd voor mij konijnenkoppen en voorpoten bij aan een stuk.
Al diegene die ie heeft kiepert ie in een emmer in zijn diepvriescel en ik haal ze één maal per maand op, laat ze half ontdooien , trek ze uiteen en vries ze onmiddellijk terug in.

Idem dito met lappen schapevlees, vlees dat voor menselijke consumptie, vers en voorverpakt in de winkelrekken heeft gelegen en waarvan de verkoopsdatum ten einde is.
Word opgespaard en ingevrozen in blokken van 10 kilo die ik dan voor een prikje ophaal en op dezelfde manier verwerk zoals hierboven.

Je hoeft ze niet helemaal terug te laten ontdooien Renate, gewoon zover tot je ze uit mekaar kan pulken en dan kan je ze prefect terug invriezen , zonder enig risico.

Trouwens hoe denk je dat vlees eruit ziet dat twee of drie weken in een vleesput heeft gezeten, dé methode van vlees bewaren pakweg 40 jaar geleden,(en nu nog) en waar honden met heel veel plezier van aten.


Gr.
roger
Laatst gewijzigd door roger op zo 14 dec 2003, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gaitkeeper
#30971
roger schreef: <<Zou het NIET opnieuw invriezen alhoewel diverse testen hebben bewezen dat voedsel voor de hond met een gerust hart kan worden ontdooit en opnieuw worden ingevroren....desnoods 3x LOL LOL.<<


Heb het altijd al gedaan Paul, de poelier houd voor mij konijnenkoppen en voorpoten bij aan een stuk.
Al diegene die ie heeft kiepert ie in een emmer in zijn diepvriescel en ik haal ze één maal per maand op, laat ze half ontdooien , trek ze uiteen en vries ze onmiddellijk terug in.

Idem dito met lappen schapevlees, vlees dat voor menselijke consumptie, vers en voorverpakt in de winkelrekken heeft gelegen en waarvan de verkoopsdatum ten einde is.
Word opgespaard en ingevrozen in blokken van 10 kilo die ik dan voor een prikje ophaal en op dezelfde manier verwerk zoals hierboven.

Je hoeft ze niet helemaal terug te laten ontdooien Renate, gewoon zover tot je ze uit mekaar kan pulken en dan kan je ze prefect terug invriezen , zonder enig risico.

Trouwens hoe denk je dat vlees eruit ziet dat twee of drie weken in een vleesput heeft gezeten, dé methode van vlees bewaren pakweg 40 jaar geleden,(en nu nog) en waar honden met heel veel plezier van aten.


Gr.
roger


Hé je brengt me op een idee !
Zouden ze dat probleem bij de supermarkt ook hebben ?
Dat het vlees de datum bereikt en dat ze er niets meer mee kunnen ?
Ik ga dat es ff vragen aan een collega van me..haar vader werkt geloof ik bij de slagersafdeling van een supermarkt...
Misschien kan ik op die manier ook aan wat verschillend spiervlees komen op een goedkope manier ::) 8)

En ook nog eens goed voor me geweten, als het anders toch vernietigd wordt ;D ;)
Door jeanne
#31014
Ja, ga mijn schoonzus ook eens vragen, die werkt ook in een supermarkt. Dat ik daar zelf nog niet eerder op gekomen ben ;)
Door avalon
#31060
Ik heb ze net ieder twee nekjes gegeven en de rest terrug de vriezer in. Ik kon er met moeite 4 af peuteren. Ik heb nix platgeslagen deze keer. Ze hebben het rustig opgegeten en goed gekauwd. Maar altijd als ze net gegeten hebben gaan ze spelen, hebben jullie dat ook?
Door jeanne
#31064
Als Freule gegeten heeft, gaat ze vaak over de grond liggen rollen en kreunen en steunen, om vervolgens naar buiten te gaan om te plassen en dan op de bank te ploffen en voor de rest van de avond beweegt ze niet meer ;D
Door avalon
#31067
Nou hier worden eerst de bekkies tegen mijn muur geschuurt :-\ onder luid gekreun en daarna de poppetjes gepakt en rennen ze achter mekaar aan of proberen ze ons zover te krijgen dat we de poppetjes gaan gooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door