Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3105359
Onze oude Bas (14) heeft een gezwel in zijn bek(in een vergevorderd stadium) .We proberen  er van alles aan te doen.Van wiet olie tot homeopathie.
Hij loopt de hele dag te kwijlen en maakt veel taaiig slijm aan(vermoeden wij).
Als hij (te) veel drinkt krijgen we de indruk dat het slijm zich in zijn maag  vermengt met het water, hij moet dan heel veel taai en schuimig slijm braken.
Hij is erna  dan total los en  gaat dan (denk ik )hyperventileren van angst en spanning.
Hij moet dan ook heel zwaar en enorm diep en ademen en hijgt als een gek.Gisteravond/nacht was het weer zover ....we waren  zelf ook zo geschrokken en bang van het gebeuren dat we er zelfs aan dachten om de da. te gaan  halen om hem uit zijn lijden  te verlossen...Gelukkig kreeg ik hem weer rustig hij ging weer normaal ademen en viel zelfs in slaap.Vandaag ging het weer redelijk met hem.Ik denk nu toch wel dat hij aan het hyperventileren was.Heb nooit geweten dat honden dat ook deden.
Nu las ik in een topic dat groene leem (inwendig gebruikt) reinigt en oneffenheden verwijdert.
Zou dat in dit geval ook kunnen helpen.Heb nooit iets met groene leem (inwendig )gedaan heb er absoluut geen verstand van .
wie kan me hier meer over vertellen.
Zijn er mensen die  dit verhaal herkennen ?Wie heeft er tips om het Bas wat makkelijker te maken.
#3105415
Ach gossie, arme Bas. En hij houdt het zo stoer vol :-*
Volgens mij werkt gember slijmoplossend maar ook versterkend op de maag. Je zou eens met je dierenarts kunnen overleggen of dat iets kan zijn?
Je zou capsules kunnen nemen of een tinctuur maken van verse gember.
Sterkte.
#3105469
Groene leem zou ik in jullie geval niet aandurven. Het werkt echt pittig in het lijf, en met een hond van 14 die zoveel voor zijn kiezen krijgt zou ik er niet van staan te kijken als het te heftig werkt.

Ik ging inderdaad eerder iets zoeken wat de maag een zetje geeft.
#3105820
Ben vanmiddag nog even snel naar de natuurwinkel gegaan heb er kurkuma, peper en olijfolie gehaald.
Vervolgens de topic van Lizzy gelezen en tot de conclusie gekomen dat ik er wel wat hulp bij kan gebruiken. :-[
Bas is denk ik nog maar een kilo of 25  hij mag dus 5/8-1 1/4 theelepel kurkuma per dag.Ga wel wat minder geven denk ik .
Hoe moet ik dat mengen ..verhouding peper,kurkuma en olijfolie?/
Hij eet zeer slecht en soms helemaal niet ,  door zijn eten mengen is geen optie dus.
Zou het als een pasta in zijn bek kunnen spuiten  ...eventueel vermengd met wat geitenyoghurt en/  of honing?
Moet de pasta gekookt worden????Dat heb ik niet begrepen.....
Wie kan mij met het samenstellen helpen...en  hoe vaak moet je het dan verdeelt over de dag geven?
Sinds vanmiddag denk ik ook te weten waarom Bas zoveel slijm in zijn maag heeft en daardoor dus zo nu en dan  redelijk veel slijm braakt.In zijn bek heeft hij  een plaveiselcelcarcinoom en ik vermoed dat zijn slokdarm ook is aangetast.In de slokdarm zitten heel veel kliertjes die slijm aanmaken om het voedsel gemakkelijk naar de maag te laten glijden.De slokdarm zelf is dus de boosdoener en ik ben dus naarstig op zoek naar"ïets"dat dat slijm oplost of iig.hem niet zo irriteert.
Wie o wie kan Bas (en mij  want ik zit er al aardig doorheen ) helpen???? :-* :-* :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door