Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door judith1967
#3101910
Wij willen graag een stenen bbq.
Wat zijn jullie ervaringen ?
Lees en hoor dat ze weleens gaan scheuren na 1 a 2 jaar.
Alle tips/advies do's en dont's zijn welkom.

En hebben jullie ook fysieke winkels in de omgeving van Rotterdam?Wil hem liever in het echie zien dan via i-net
Enkel de Karwei/Gamma kon ik vinden als fysieke winkel.Vond ze bij de Karwei wel mooi,maar te weinig keus.We willen hem mss ook gebruiken als sfeerhaard(maar daar zijn we nog niet helemaal  over uit)
Door zwabber
#3101975
Die van ons is ook gaan scheuren. Je kan hem verven,dat schijnt iets te schelen. Maar wel jaarlijks doen dan.of met een dekzeil vorstvrij houden. Ook rustig opstoken zodat alle steen rustig kan opwarmen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3101978
Die van mij heeft jaaaaren met scheur een actief bbq-leven gedraaid. Iedere zomer riepen we weer dat ie dat jaar toch echt wel zou instorten. Is nooit gebeurd.
Door judith1967
#3102377
Thnx allemaal voor de reacties

Vanmiddag even langs de Intratuin geweest,maar die heeft geen stenen bbq enkel de Webers.

Dus toch wel gauw scheuren,hmm langzaam aan de kooltjes dus opstoken. :-\
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3102380
Ik heb de mijne toch al een aantal jaartjes maar geen scheuren hier. En ik doe niet aan rustig opstoken ofzo integendeel. Gekocht bij de Praxis het goedkoopste model.
Door Nynke
#3102381
naar mijn idee komen de scheuren doordat de bbq nat regent. Het vocht drinkt door en als er dan gestookt wordt, zet het uit en krijg je scheuren. Altijd afdekken dus na afkoeling  :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3102547
Die van ons kwam bij de Hornbach vandaan. Volgens mij was die ook gescheurd. Ik denk dat ze allemaal wel scheuren als ik dit zo lees. Wij hebben hem jaren geleden weggedaan omdat hij niet meer werd gebruikt.
Door judith1967
#3102738
Ooh das klinkt toch niet zo leuk,dat ie  toch zo gauw scheurt.Maar hij blijft dan wel doen :D

Maar Nynke daar heb je natuurlijk ook wel een punt.
Klinkt ook wel logisch

We gaan er eerst maar even goed over nadenken ;)

Tnx allemaal voor de reacties 8)
Door El_Kato
#3102826
Kan je via het internet geen bouwplannen voor een zelfmaak stenen bbq vinden?

Wij hebben voor een grote gietijzeren vuurschaal gekozen (diameter 90 cm) Bij Intratuin hebben we die gekocht samen met een groot bbq rooster. In de schaal hebben we een oud rooster gelegd om de boel wat op te hogen. Ander moet je er heel veel kooltjes in doen wil je goed kunnen blijven bbqen. Na de bbq gaat er hout op en kunnen we een mooi fikkie stoken  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door