Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#309442
Eindelijk heb ik een Marokkaanse slager gevonden die begrijpt wat ik (en de honden) nodig heb. Bij hem hoef ik geen heel lam te kopen, of 6 keer voor niks terug te komen.
Hij bewaart kalfsbotten voor me, en neemt woensdag slachtafval voor me mee van lam en kalf bij de slachterij vandaan, gratis. Wat kan ik dan allemaal vragen???
Ik ben heel erg blij dat ik er eindelijk 1 heb gevonden die me serieus neemt.
Gisteren heeft hij een stuk voor me afgezaagd, met volgens mij veel vlees eraan, en voor Josie een klein stukkie. Hier moest ik wel voor betalen.
Ik wil jullie even deze foto's laten zien: (en let even op Lothars' piem ::) zou hij het zo lekker vinden dat hij er opgewonden van wordt of heb ik nu een hele rare gedachtengang?)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Genieten met de oogjes dicht.....
Alleen dat kleedje blijft steeds plakken, hoe doen jullie dat? En wat is het nou voor gedeelte van de kalf????

PS Leo, als de foto's te groot of te veel zijn roept u maar! ;)
Door rees
#309494
HAHAHA vind ik wel leuk om te zien

Want onze Robbie heeft dat al 11 jaar met eten dat ze piem er uit komt .

Vanaf dat hij in de puper tijd zat dacht al dat hij een apart geval was :)
Door rees
#309496
Ik heb van die rubber kleedjes gekocht gooi ik der na in de was of neem ze af met een sopje.

Tip had ik gelezen van Lizzy ;)
Door 202spots
#309502
De bot waar hij op de foto's op ligt te kluiven is 'n poot,en eigenlijk niet ideaal om te geven.
Alle ronde botten zijn poten, mergpijp is b.v ook 'n stuk poot.
Poten zijn gewichtdragende botten en veel harder dan de andere botten,wanneer je zulke botten geeft dan krijgt de hond er meestal niet een 'n stuk van af,en ALS ze er 'n stuk van af bijten heb je kans dat ze 'n tand breken...meestal blijven ze alleen maar me de tanden schrapen,met als gevolg dat de tanden vlugger slijten.....
Als je 't evengoed wil geven,geef dan alleen totdat de stukjes vet/velletje van de bot is getrokken en dan niet langer dan 10-15 min op laten kluiven.
Of als je de slager zo gek kan krijgen dat hij dit soort bot in de lengte wil zagen.dan heb je 2 lange stukken waarbij de merg er makkelijk uit kan worden gehaald,en dan kan je de bot weg halen...

Misschien kan je volgende keer om platte botten vragen?
zoals b.v schouderblad of plat heupstuk,lam of geiten ribben, en daarnaast hele lamnekken en ruggenwervels,
stukken ribbekast, organen + hart en alles wat ie kwijt wil.
Door Lind@
#309580
Dank je ;) Ik had inderdaad gelezen over die dragende delen, en heb het stuk poot afgepakt toen hij het vlees en velletje en pees (?) eraf had, ik had inderdaad niet het idee dat hij er wat af kreeg, hij lag ook erg te schrapen ja!
Ik ben vandaag nog even geweest en heb een zak botten met vlees meegekregen die ik nog even nader moet bekijken ::) Voor woensdag heb ik ook organen gevraagd en ribben.
Heb gisteren de berekeningetjes gemaakt en dan wil ik zo zachtjesaan gaan beginnen met zelf samenstellen......vind het wel eng, maar met behulp van Barfplaats moet het lukken.

Waar koop je een rubber matje????
Door rees
#309635
Ik heb ze op de markt gekocht per meter.

Maar volgens mij kan je ze over al kopen ze worden ook wel eens onder de bad kleedjes gebruikt voor het uitglijden .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door