Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3100588
Zo vandaag een vleesbotsoort erbij gegeven, nl parelhoenkarkas, ging erin als koek!  :)
Een idee om in plaats van de hele kwartel incl. organen, die ze absoluut niet lust een visdag in te lassen?
Heb dichtbij een adres gevonden (met dank aan Pluk) waar sardines, haring, makreel ed te krijgen zijn.
Is er een vissoort die iedere hond graag lust.
Ze heeft in het verleden als eens haring gehad, maar die blieft mevrouw niet meer.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 26 okt 2015, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3100593
Appie krijgt standaard 1 dag per week alleen vis (zondag)..... Hij lust op zich alle vis die ik tot nu toe heb gegeven: zalm, haring, sprot en sardientjes (en af en toe stukje koolvis of kabeljauw)...... In principe krijgt hij altijd zalm op zn visdag......
Gewoon proberen  :).....
#3100596
[quote="CindyMayella"]
Appie krijgt standaard 1 dag per week alleen vis (zondag)..... Hij lust op zich alle vis die ik tot nu toe heb gegeven: zalm, haring, sprot en sardientjes (en af en toe stukje koolvis of kabeljauw)...... In principe krijgt hij altijd zalm op zn visdag......
Gewoon proberen  :).....
[/quote]

Saaartje eet ongeveer 240 gram Barf per dag. Als ik bv sardientjes koop geef je daar dan ook 240 gram van?
En zijn deze dan goed? http://www.animalfoodexpress.nl/sardines-iqf-1-kg.html
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3100600
Ja..... Appie krijgt 250 gr per dag, dus hij eet 2x125 gram zalm...... Heb van Pluk ook idd een x sardientjes gekregen en die heb ik in porties van ongeveer 250 gram verdeeld....... Als er in 240 gr bijv 7 sardientjes zitten, zou ik Saartje sochtends bijv 3 geven en savonds 4..... Appie krijgt in de ochtend iets minder, omdat tussen de avond maal en de ochtend meer tijd zit en anders spuugt hij gal......
#3100605
[quote="CindyMayella"]
Ja..... Appie krijgt 250 gr per dag, dus hij eet 2x125 gram zalm...... Heb van Pluk ook idd een x sardientjes gekregen en die heb ik in porties van ongeveer 250 gram verdeeld....... Als er in 240 gr bijv 7 sardientjes zitten, zou ik Saartje sochtends bijv 3 geven en savonds 4..... Appie krijgt in de ochtend iets minder, omdat tussen de avond maal en de ochtend meer tijd zit en anders spuugt hij gal......
[/quote]

Appie is een teckel toch? Hoeveel weegt Appie, heb het idee dat 240 een beetje veel is voor Saartje, ze weegt 5.8 kilo.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3100608
Ja, Appie is ook een ruwharige, standaard.... Hij weegt 8 kilo..... Hij kreeg eerst 2%, dus 160 gr, maar dat bleek echt te weinig te zijn, dus langzaam opgevoerd tot 250 gr per dag en hij blijft al bijna 2 jaar keurig op 8 kilo......
#3100638
[quote="CindyMayella"]
Ja, Appie is ook een ruwharige, standaard.... Hij weegt 8 kilo..... Hij kreeg eerst 2%, dus 160 gr, maar dat bleek echt te weinig te zijn, dus langzaam opgevoerd tot 250 gr per dag en hij blijft al bijna 2 jaar keurig op 8 kilo......
[/quote]

Dan krijgt Appie dus iets meet als 3%.
Dan zou Saartje dus dus een krappe 180 gram moeten hebben.
Mij is geadviseerd haar 240 gram te geven, ze is nu nog niet te dik maar ja als ik dat blijf geven gaat dat dus wel gebeuren.
En gewicht eraf gaat lijkt mij moeilijker dan gewicht erbij toch?
#3100645
[quote="Ruisje"]
Je geeft 5-10% van het menu aan vette vis, dus dat is voor Saartje maximaal 168 gram per week. ;)
[/quote]

Huh? 1680 gram per week wat geadviseerd werd is dus 240 gram per dag en dat lijkt me juist te veel als ik kijk wat Appie van CindyMayella krijgt
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3100648
[quote="Ruisje"]
Je geeft 5-10% van het menu aan vette vis, dus dat is voor Saartje maximaal 168 gram per week. ;)
[/quote]
Begrijp het ook niet helemaal.... Ben niet zo'n rekenwonder  ;)..... Appie krijgt 1 dag per week alleen maar vis en net zoveel,als hij op andere dagen aan eten mag, dus 250 gr...... Hij heeft bijv ook 1 dag dat ie alleen pens krijgt, 250 gr......
Door Ruisje
#3100649
[quote="Lazy Garfield"]
Huh? 1680 gram per week wat geadviseerd werd is dus 240 gram per dag en dat lijkt me juist te veel als ik kijk wat Appie van CindyMayella krijgt
[/quote]
Ja en 10% van 1680gr is 168 gram. Dus je geeft Saartje tussen de 84gr (5%) en 168gr per week vette vis. ;)
#3100651
[quote="Ruisje"]
Ja en 10% van 1680gr is 168 gram. Dus je geeft Saartje tussen de 84gr (5%) en 168gr per week vette vis. ;)
[/quote]

Maar die 1680 gram lijkt me teveel als ik zie dat Appie 250 gram krijgt en 8 kilo weegt.
Saartje weegt maar 5.8 kilo en er werd 240 gram geadviseerd.
Door Ruisje
#3100652
[quote="CindyMayella"]
Dan zou Appie maar 175 gr mogen (1750 gr op weekbasis, wat ie totaal krijgt), maar da's dan toch te weinig als ie van de rest 250 gr krijgt?
[/quote]
Ja. Maar veel mensen geven vis los van het menu -- bijvoorbeeld 1 of 2 vette visjes per week extra. Als je maar binnen die 5-10% blijft zitten. Maar je kunt ook een dag vis met wat anders voeren, of de dag erna wat meer eten geven. ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door