Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#309604
Vandaag heb ik bij Corine (van de CB) weer een berg voer gehaald en kreeg een zak met lekkere knabbels voor de honden mee. Dit zat er ook bij en ik kan niet thuisbrengen wat het is. Het is plat en ziet eruit als een soort oor. Wie kan me vertellen wat het is? Ik heb er ff een doosje normale lucifers naast gelegd voor de maat.

M'n honden hebben er alle 3 al 1 gehad en ze hebben er wel lekker van liggen smullen.
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 19 nov 2014, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#309608
Dat bovenste gedeelte was trouwens vrij dun en niet zo hard (kraakbeen?) en dat onderste stukje was bot waar ze nogal moeite mee hadden dus dat heb ik op het laatst maar afgepakt.
Door 202spots
#309609
Ik dacht ook van schouderblad of anders misschien 'n stuk van heup bot?
Geef je de nog bevroren botten Audrina ???
Door geer
#309610
Volgens mij krijgen wij in de winkel wel eens dezelfde botten van Corine, en dat zijn schouderbladen ;)
Door Audrina
#309611
202spots schreef: Geef je de nog bevroren botten Audrina ???
Oh, moet je ze eerst ontdooien dan? :o Nee grapje, die van vanmiddag hadden ze zo op (die waren wel ontdooid hoor ;) ) dus ik heb er even eentje uit de vriezer gepakt voor de foto.
Door 202spots
#309613
Als 't volgens Geer 'n schouderblad is omdat ze die volgens Geer wel eens in de winkel krijgen,dan is Geer waarschijnlijk volgens mij wel dan nu misschien heel zeker dat dit dan toch wel echt schouderbladen zijn dan. ;D

En ja ;D ik denk dat ze misschien wel lekkerder kluiven wanneer het niet zo koud en hard is!! 8)
Misschien vriest anders hun tong wel aan de bot!! ;D
Door Audrina
#309614
Ik denk dat Geer ook wel gelijk heeft. ;)

En m'n honden zijn er wel gek genoeg voor om bevroren botten op te eten, ze vonden het vanmiddag allemaal erg intressant wat er uit de auto kwam en de vriezers in ging, bevroren of niet. Alleen ben ik er niet gek genoeg voor en moeten ze toch ff wachten tot het ontdooid is. ;)

Ik moet nu meteen aan die film Dumb and dumber denken, met die vastgevroren tong. ;D
Door Edy
#309713
Hallo Audrina,

Het is zeker een schouderblad en de kant die je hebt gefotografeerd ligt op de rug (je kijkt dus nu naar de onderkant).
Ik ben archeoloog en daarbij heb je ook met botten te maken.

Zelf wil ik ook graag op barf overgaan stappen, nu maar op zoek naar een slager.
Groetjes,
Edy
Door Peet
#309721
Bij mij hebben ze gisteren exact hetzelfde bot gehad, ook uit de pret-zak van Corine ;D

Ik heb ook het hardere deel afgepakt, toch erg hard en behoorlijk scherp... :P
Door An
#309786
ja hoor das een schouderblad! krijgen ze hier regelmatig, dat harde stuk, laten ze hier gewoon liggen, kost vele te veel moeite ::) hahaha
Door Audrina
#309864
Ik heb ff contact gehad met Corine en het was inderdaad een lamsschouderblad zoals iedereen al zei. ;)

En Edy, waar kom je vandaan? Misschien zijn er hier op barfplaats mensen bij jou uit de regio die je aan het adres van een goede / goedkope slager kunnen helpen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door