Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#309209
Gisteravond heb ik het laatste beetje vlees & CB vanuit de "hondenvriezer" gehaald en in een la van mijn eigen vriezer gepropt. 2 van m'n hondenvriezers stonden al uit en nr 3 kon dus gister uit nadat het laatste restje eruit was. Toen ik die andere 2 uit heb gezet, heb ik er de volgende dag een doekje met een sopje van o.a. soda doorheen gehaald.
Het zijn kasten met lades.
Vandaag ging ik ze alle 3 eens goed uitboenen, met een sopje van soda, dettol en allesreiniger en heb de lades daar ook mee ff in de week gezet met heet water.
Maar hoe ik ook boen en sop, m'n vriezers & lades blijven muffig ruiken. Weet iemand hoe ik die muffe lucht eruit krijg?
Door avalon
#309214
Heb je hem ook al een tijdje open laten staan om te luchten? Ik laat de kast altijd een dag open staan na de schoonmaak. Ik heb niet het idee dat ze muffig ruiken. Ik gebruik voor uitdoen eingelijk alleen maar warmwater.
Door Audrina
#309215
Ze hebben allemaal een nacht open gestaan om te ontdooien en aankomende nacht laat ik ze ook nog open staan. Morgen gaat er weer een nieuwe lading in.
Maar ik las net ergens dat koelkasten die uitstaan muf gaan ruiken en dat dat weer weg gaat als je ze weer aanzet, dus dan zal dat misschien ook wel voor vriezers gelden. Ik hoop het i.i.g. maar.
Door 202spots
#309217
Misschien helpt er iets van deze?
http://doityourself.com/appliance/refrigodor.htm
Spread baking soda out on shallow pans (like shallow glass casseroles, pie plates, or jelly roll pans lined with foil) and put pans on shelves to absorb odors, or on the bottom and in baskets of chest freezer. Leave open and unplugged.

Buy activated charcoal (which is specially treated to remove odor molecules from air) at some department store housewares sections, appliance stores, or pet shops. Spread out on shallow pans and put on shelves of refrigerator. Turn refrigerator on low setting and run empty a few days so odors will be absorbed.

Spread cat litter in shallow pan in cabinet, turn on and run empty a few days. If odor is disappearing but is not all gone, replace old litter with fresh litter.

Pour several ounces imitation vanilla (not pure extract) in a shallow saucer, put on shelf and let run empty a few days.

Put fresh ground coffee in cereal bowls inside the refrigerator and let run empty several days. A slight coffee odor may remain, but will disappear after washing again with baking soda solution.

Pack each refrigerator shelf with crumpled newspaper. Set a cup of water on the top shelf or sprinkle the newspaper lightly with water. Allow refrigerator to run for approximately 5-6 days. This method takes a bit longer but has been effective in removal of strong odors.


Two other unconventional liquids that have been used successfully to wash refrigerators and freezers are tomato juice and any of the cola drinks. Use either the tomato juice or the cola undiluted; rinse thoroughly.


If odor persists, wash with a solution of 1 teaspoon baking soda to each quart of warm water, or I cup vinegar or household ammonia to a gallon of water.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door